הרה"ר נגד לפיד בגלל סרטוני ההסתה: "זה העתיד שהוא רואה לעם ישראל?"

הגר"ד לאו נגד לפיד בעקבות ההסתה נגד הציבור החרדי במסגרת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות: "כאשר אחד מראשי הערים בסיעתו רק נחשד במשהו מיד הורחק מהמפלגה וכאן אנחנו לא שומעים כל התייחסות לביטויי ההסתה החמורים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

באירוע מיוחד שנערך הבוקר, הצהירו אמונים חברי מועצת הרבנות הראשית בפני נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בבית הנשיא. באירוע השתתפו הרבנים הראשיים נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב הראשי יצחק יוסף, נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב הראשי דוד לאו, שר הפנים ומ"מ השר לשירותי דת אריה מכלוף דרעי ומנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן, רבנים ואישים נוספים.

באופן חריג, ניצל הרה"ר הגר"ד לאו את נאומו כדי להתייחס ולגנות את גל סרטוני וביטויי ההסתה שיוצאים נגד הציבור החרדי במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות. "אנו יכולים להיות חלוקים על דרך זו או אחרת, כיצד להגיע למציאות כזאת. אך המחלוקות לא פוגעות במציאות המשותפת כל עוד יודעים לתת מקום בצורה הראויה והמכובדת", הקדים הרב הראשי.

אשדוד: הסתה מבחילה נגד הציבור החרדי בעיר במסגרת קמפיין בחירות


בהמשך הוא תקף ישירות את יו,ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ששותק לנוכח סרטוני ההסתה שהפיקו חבל מנציגי סיעתו ברשויות המקומיות. "אני מבקש לנצל את הבמה המכובדת כאן בבית שמסמל אחדות ומבקש ממך כבוד הנשיא, להיות שותף איתי לקריאה של גינוי. לצערי בשבועות האחרונים אנו רואים ביטויי שנאה וסרטוני איבה שמסתובבים ברחבי הארץ בתל אביב, בחולון, ברמת גן ובאשדוד. ואני שואל האם בעיני ראש הסיעה זה העתיד שהוא רואה לעם ישראל? הרי כאשר אחד מראשי הערים בסיעתו רק נחשד במשהו מיד הורחק מהמפלגה וכאן אנחנו לא שומעים כל התייחסות לביטויי ההסתה החמורים. אותם חברי כנסת אשר פונים בכל עת לרבני ישראל ואומרים להם תהיו מקבלים, תהיו מכילים. האם הם מוכנים להכיל את גילויי השנאה וההסתה הזו? וכמו שאמר סבי כשנתקל בגילויי שנאה על היותו אדם חרדי אני מאד רוצה לקוות שלא זה העתיד של מדינת ישראל".

בסיום דבריו אמר הרב לאו לחברי המועצת כי "אני מתפלל ומאחל שתהיה לכולנו סייעתא דשמיא לכוון לאמיתה של תורה, לומר את המילים הנכונות ולקבל את ההחלטות הנכונות, אשר יקרבו בינינו לבין עצמינו ולבין אבינו שבשמים."

אתיופים לא, חרדים כן: הצביעות האנטי-חרדית של 'יש עתיד'


שר הפנים ומ"מ השר לשירותי דת, אריה דרעי, פתח את דבריו באיחולים לשר הדתות הרב דוד אזולאי: ראשית ברצוני לשלוח איחולי החלמה מהירה לידידנו שר הדתות הרב דוד אזולאי בן פרלה, שכולם מתפללים כל הזמן להחלמתו המלאה. אני כאן לא בתפקיד שר הדתות אלא כמ״מ זמני, בגלל אילוצי החוק ראש הממשלה דרש ממני למלא את החלל ואני עושה זאת עד שחשוב במהרה".

השר דרעי עמד בדבריו על המאבק הגדול המתחולל מצד גורמים פוליטיים ואחרים המנסים כל העת לכרסם במעמדה ובסמכותה של הרבנות הראשית, כפוסקת בענייני דת ומדינה. "המאבק הזה מתחולל בכל מיני תחומים כמו הגיור, הכשרות, רבני הערים ועוד. הם לא משלימים עם כך שהרבנות הראשית היא הגוף הרישמי המוסמך לחוות דעה בנושאים הללו והם אלו שמהווים את הקונצנזוס בעם בנושאים הללו. תפקידכם הוא לעמוד על המשמר, לחוות את דעתכם וזה יתן לנו כוח להילחם בכנסת ובממשלה על הדברים החשובים".

השר דרעי הזכיר בדבריו את החוסר הגדול והמשווע הקיים בנושא תקנים לרבני שכונות ופנה לנשיא המדינה לתקן את העוול. "כבר שנים רבות שלא ממנים רבני שכונות. כל תקן שמתפנה חוזר מיידית לאוצר. מדינת ישראל התפתחה והתקדמה, הוקמו עשרות בתי דין ובתי משפט בכל נושא, ורק בתחום רבני השכונות שהוא כל כך נצרך לאזרח, הוא הרב המטפל אישית בכל ענייני התושבים, זה נותר תקוע וקפוא. חיייבים לשחרר את החסם הזה"., אמר.

את הטקס הצהרת האמונים הנחה מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן.

הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית הנבחרים שהצהירו אמונים: הרב אייל כרים, הרב אליעזר-שמחה וייס, הרב אריה שטרן, הרב יהודה דרעי, הרב יעקב רוז'ה, הרב יעקב שפירא, הרב יצחק לוי, הרב יצחק פרץ, הרב יצחק רלב"ג, הרב יצחק-דוד גרוסמן, הרב רצון ערוסי, הרב שמעון אליטוב, והרב שמואל אליהו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture