כמה שנים שמדברים על רכבי הפנאי שנוגסים בכל סגמנט בעולם הרכב ועדין אנו רואים על הכביש עשרות אלפי אקזמפלרים של משפחתיות, אבל השבוע באולם התצוגה המרהיב של פיג'ו בשורק, לא מצאתי אפילו 308 אחד האם זה אומר שלפחות כאן, אף אחד לא מתעניין בו...

בחיפוש שני, מצאתי 308 צבוע בשחור ואדום, עם גיר ידני ומפרט ספורטיבי, אבל זה בטח לא עונה להגדרה משפחתומטית , זאת שבמשך שנים היוותה את מרכז המכירות של השוק הישראלי. כיום עיקר המכירות הם מרכבי הפנאי הפופולריים והכוכב המרכזי של פיג'ו בשנתיים האחרונות היא ה-3008.

אבל אני אוהב את ה-308 ובמיוחד את גירסת הסטיישן, נסעתי בו לא מעט בחו"ל ובארץ, ואני כאן כדי לספר לכם היום על יתרונותיו ולמה אני כ"כ מחבב אותו.

תא הנוסעים מזמין והעיצוב נקי וכמו ברכבים רבים של PSA כל התפריטים כולל המזגן נמצאים במסך המגע שזה מאד יפה אבל זה משהו שצריך להתרגל אליו. יש חיישני גשם ותאורה ואהבתי את מערכת המולטימדיה ואת איכות הסאונד. לוח השעונים מעל ההגה מאד נוח והיתרון הוא שבשום מצב ההגה לא מסתיר לכם את הנתונים.

בטיחות אקטיבית שנוספה במתיחת הפנים כוללת בקרת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, זיהוי תמרורים, ומערכת מובילאיי, מצד שני, אין כאן מצלמת רוורס וגם בלימת חירום אוטונומית או בקרת שיוט אדפטיבית.

המושב האחורי מרווח דיו ומרווח הרגליים לשני נוסעים מצוין. הנוסע האמצעי יסבול מתעלת ההינע שעוברת שם, לילדים המצב הרבה יותר טוב.

תא המטען העצום בנפח 599 ליטרים יבלע כל מטען ללא מאמץ וכמו שסופר לי באולם התצוגה גורם ללקוחות לשקול פעם נוספת קנייה של רכב פנאי.

ל-308 שני מנועים לבחירה. ממנוע הבנזין התרשמתי לטובה לפני שלש שנים, הוא חזק מאד וחלק . הפעם בחנתי את מנוע הדיזל. הוא בנפח 1.6 ליטר ומספק 120 כוח סוס ועם מומנט של 30.6 קג"מ שזמינים מ-1,750 סל"ד לא בטוח שתרגישו שזה דיזל. בתחנת הדלק עם נתונים של 15 ק"מ ליטר יתרונו של המנוע הזה ברור.

הנסיעה ב-308 מזכירה לנו איך צריך רכב לנסוע, ה-308 יציב ונטוע על הכביש ומזכיר מכונית ספורטיבית, מה שאי אפשר להגיד על רכבי פנאי בדרך כלל.

לסיכום: אין צורך להתגעגע, בשונה מהרושם שקיבלנו באולם התצוגה, סגמנט המשפחתיות עדיין חי ובועט ואנו רחוקים מלהספיד אותו. ה-SW308 נראה מצוין במיוחד בגירסת הסטיישן, המושב שלו נח וחובק, מנוע הדיזל שלו חזק וחסכוני ויש לו מגנט רב עוצמה שגורם לו לשמור על יציבות ששמורה למכוניות ספורטיביות והתחושה עם כל קילומטר היא של איכות ורכב שהוא פשוט נתפר על הנהג.

ואם 308, אז גרסת הדיזל שיקרה רק ב-3,000 ש"ח ביחס לגרסת הבנזין עדיפה גם בחיסכון בדלק, וגם עם ביצועים טובים יותר.