צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נתניהו: "שר בכיר לשעבר יזם תרגיל חתרני להפיל אותי" • צפו

ראש הממשלה מתייחס לדיווח כי דחה את הבחירות מחשש שהנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה הבא ומאשים כמעט מפורשות במהלך את גדעון סער. "הציבור לא נותן לדבר כזה לקרות. אבל זה כן חשף פרצה בחוק ואנחנו נחשוב מה לעשות עם זה״

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במסיבת יום הולדתו שהתקיימה הערב לדיווחים כי דחה את הבחירות מחשש שהנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה הבא. ״אני בא עכשיו, פשוט משהו מדהים, אני עדיין מרוגש, ממפגש עם סגן נשיא סין – רק האיש השני הכי חזק בסין. והוא נמצא פה כמה ימים וראיתי שהתקשורת לא מעניין אותה בכלל כלום, לא מעניין אותה. הדבר היחיד שמעניין אותם זה ״מזימת המאה״.

נתניהו רמז כמעט מפורשות כי שעומד מאחורי הדברים הוא השר לשעבר גדאון סער. "אז אני אגיד לכם: זה כמה שבועות שאני יודע ששר לשעבר בליכוד מדבר עם גורמים בקואליציה ורקח איזה תרגיל חתרני, שאני אביא את הליכוד לניצחון סוחף בבחירות ואחר כך ידאגו שאני לא אהיה ראש ממשלה, בניגוד לרצון בוחרי הליכוד, בניגוד לרצון הציבור, בניגוד לדמוקרטיה".

לסיום הוסיף ראש הממשלה כי "אני מסתובב בארץ יחד אתכם ואני רואה את התמיכה האדירה בנו: בי, ברעייתי, תמיכה שאני לא זוכר כמותה מאז שנכנסתי לפוליטיקה. ולכן מלכתחילה זה נועד לכישלון כי הציבור לא נותן לדבר כזה לקרות. אבל זה כן חשף פרצה בחוק ואנחנו נחשוב מה לעשות עם זה״.

הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט ברגע האחרון לעצור את הקדמת הבחירות בשל אינדיקציות שהתקבלו בקרב מקרוביו, כי נשיא המדינה ריבלין לא מתכוון להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה גם במקרה של ניצחון בבחירות. נתניהו שיתף בחשש זה כמה ממקרוביו ובכירים בליכוד עמם נועץ בטרם קיבל את ההחלטה למנוע בכל מחיר את הקדמת הבחירות בשלב זה, עד להתייעצות והתדיינות מהן הדרכים בהן ניתן לטפל בעניין.

עוד דווח כי אחת הדרכים לעשות זאת תהיה באמצעות שינוי החוק על מנת למנוע תרחיש זה. "בנוסף, נודע כי גורם בליכוד המקורב מאוד לריבלין שוחח בימים האחרונים עם חבר וחברת הכנסת מהליכוד וכן עם איש תקשורת המקורב לליכוד, הציג בפניהם את המהלך וביקש מהם לשתף פעולה במידה שייצא לפועל".

בלשכת הנשיא הכחישו את הדיווח ופרסמו הודעה חריפה מאוד. "קראנו לעומק את הדברים אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים". דובר ראש הממשלה אמר לשון התגובה, "איפה הממלכתיות".

גם סער עצמו הכחיש בתוקף את הדברים: "בדרך כלל איני נוהג להתייחס לטענות הזויות ובפרט שאין אדם שמוכן להתייצב מאחורי הדברים ולומר אותם בקולו. אבל מאחר ששמי שורבב אני מודיע בצורה הכי ברורה: אין שחר לדברים שפורסמו. הם מופרכים לחלוטין. ממתין בכליון עינים לבדל של ראיה לאישוש תיאורית הקונספירציה המגוחכת". לדבריו, "מטרידה אותי המחשבה שיש מי שלוחש על אוזנו של ראש הממשלה הבלים מסוג זה".

סער פוליטי • מי עומד מאחורי המהלך שפורסם ב'ישראל היום'?

דיווח: נתניהו דחה את הקדמת הבחירות בגלל חשש מריבלין

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture