Hadas Parush/Flash90

בנט: "לא נשלם לחמאס את הכספים שהם דורשים, יש פה בריון"

לאחר הפסקת האש לא רשמית. פיקוד הדרום הוחלט על הסרת מגבלות ההתגוננות באזור עוטף עזה. הקבינט יתכנס אחר הצהריים. תושבי אשדוד: "לא יכול להיות שהממשלה לא עושה כלום. אני אמורה להרגיש במדינה שלי דרגה ג'? למה?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי ירי 39 הרקטות לעבר ישובי הדרום ותגובת צה"ל שכללה תקיפת כ-90 יעדי טרור של חמאס והשמדת מפקדה בגובה 4 קומות. הבוקר חוזרים בעוטף עזה לשגרה לאחר הפסקת אש לא רשמית. דובר צה"ל מסר הלילה כי בתום הערכת המצב בפיקוד הדרום הוחלט על הסרת מגבלות ההתגוננות באזור עוטף עזה. הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס לישיבה בשעה 16:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים, על מנת לדון בהסלמה בעזה בסוף השבוע .

‏השר ‎נפתלי בנט אמר הבוקר בראיון ל'כאן ב' על המצב בעזה כי "המדיניות שלי היא להרוג כל מחבל. מחבל שמגיע לגדר ומפרק אותה צריך למות – הם מבינים כוח ולא הכלה. אחר כך יגיע השלום". בנט הוסיף כי "‏תושבי כפר עזה זכאים לביטחון בדיוק כמו תושבי תל אביב. חייבים לשנות את המדיניות למדיניות תקיפה – מדיניות שאני מצפה מממשלת ימין".

בראיון ל'גלי צה"ל' אמר בנט כי "לא נשלם לחמאס את הכספים שהם דורשים, כי אלה דמי חסות – פרוטקשיין. יש פה בריון שרוצה להרים את ראשו, והדרך להתעסק עם בריונים היא כוח. לא בנעימות וברוך, לא בלהוריד ראש ולחכות כמה ימים".

האולטימטום של החמאס: 15 מיליון דולר מדי חודש; או הסלמה

‏שרי אביב, תושבת שדרות, תקפה את בממשלה בראיון ל'גלי צה"ל. "לא יכול להיות שהממשלה לא עושה כלום. שדרות היא ההצגה הכי טובה בעיר – כרטיסים חינם. אין לי רוגע בנפש". ‏סיגלית אביב שנחבלה בעת הריצה למקלט אמרה כי "הגיבורים האמיתים הם האנשים שגרים בשדרות. אני אמורה להרגיש במדינה שלי דרגה ג'? למה? זחלתי לממ"ד עם התינוקת ונחבלתי, כל הזמן בחרדה".

בתוך כך, ‏ב"א-שרק אל-אווסט" דווח כי "חמאס לא היה שבע רצון משיגור הרקטות לישראל בידי הג'יהאד האסלאמי, זעם על כך והאשים את הג'יהאד כי סטה מהקונצנזוס הלאומי. חמאס סרב לקבל אחריות משותפת על ירי הרקטות".

‏אבו מאזן יכנס היום את המועצה המרכזית של אש"ף לדון ביחסים עם ישראל וארה"ב, ובהחרפת העיצומים נגד חמאס בעזה. בכירים בפת"ח: "הגיעה העת לעצור את המימון להפיכה של חמאס ולהפסיק את העברת הכספים למערכות הבריאות, החינוך והמערך הסוציאלי ברצועה".

בתגובה לירי הרקטות: 90 יעדים ובניין בן 4 קומות • צפו

לילה אדום: 40 רקטות, 17 יירוטים, נזק באחד הישובים

הפרשן הצבאי של 'מעריב', טל לב רם, מסביר את הסבב האחרון "כניסתו לתפקיד של זיאד נחלה, מפקד הג'יהאד האסלאמי החדש, שהחליף את רמאדן שלח לפני כחודש לאחר שהאחרון לקה באירוע מוחי, סימנה שינוי כיוון – ממפקדת ארגון הטרור בדמשק ועד למפקדים בשטח בעזה. אולי מדובר ברצון איראני של כוח קודס, כפי שטוענים בצבא, לסבך את ישראל בעימות בעזה, שיקל על האיראנים את ההתבססות הצבאית בסוריה, או ברצון להוביל קו אחר ניצי יותר מחמאס במאבק מול ישראל ברצועת עזה".

"בסוף השבוע האחרון, באופן מובהק הג'יהאד האסלאמי הלך קדימה יותר מחמאס, כאשר בחסות אירועי הגדר האלימים, הוא פותח בסבב הסלמה ומסביר את פעולתו כתגמול על חמשת ההרוגים הפלסטינים בעזה בשישי האחרון. בצה"ל כאמור מצביעים על הקשר בין הארגון לכוח קודס האיראני והרצון לסבך את ישראל בעימות בעזה כגורם המשמעותי ביותר. כך או כך השינוי במדיניות הזו של הג'יהאד האסלאמי מחדד עוד יותר את הסכנות שבהמשך העימותים האלימים על הגדר, שככל שהם נמשכים הם מקרבים את ישראל למלחמה שהיא אינה רוצה בה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture