צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק

בעל ואשה, שני אחים וניצולת שואה: פורסמו שמות כל הנרצחים בטבח

פחות מיממה לאחר הזוועה בבית הכנסת בפיטסבורג, מפרסמות הרשויות בארצות הברית את שמותיהם של כל 11 הנרצחים. מוקדם יותר הוגש נגד הרוצח כתב אישום חמור, כאשר לדברי שר המשפטים האמריקני הרשעה עשויה להביא לגזר דין מוות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הטבח המחריד בבית הכנסת 'עץ חיים' בפיסטבורג: לאחר שפורסם שמו של הנרצח הראשון שזוהה, דניאל שטיין הי"ד בן ה-71, מפרסמות כעת הרשויות בארה"ב את שמותיהם של יתר הנספים.

רוז מאלינגר הי"ד – ניצולת שואה בת 97, ג'ויס פיינברג הי"ד – בן 75, ריצ'רד גוטפריד הי"ד – בן 65, האחים ססיל רוזנטל הי"ד ודיויד רוזנטל הי"ד – בני 59 ו54 בהתאמה, ג'רי רבינוביץ' הי"ד – בן 66, מלווין ווקס הי"ד – בן 88, אירווינג יונגר הי"ד – בן 69 ובני הזוג סילבן וברניס סיימון הי"ד – בשנות השמונים לחייהם.

"כולם זוהו בוודאות והודעות נמסרו למשפחותיהם", נמסר.

כזכור, מאות בני אדם התכנסו אתמול בערב (מוצ"ש, שעון ארה"ב) בפיטסבורג שבפנסילבניה, לאות הזדהות ותמיכה עם משפחות ההרוגים והפצועים באירוע היריהקשה שגבה את חייהם של 11 בני אדם בבית הכנסת "עץ חיים" ופצע שישה נוספים, בהם שני שוטרים.

"אומרים שבארה"ב זה לא אמור לקרות, אך זה קורה שוב ושוב", אמר במקום מרטין פרנס מהקהילה היהודית לכלי התקשורת. "משהו צריך לקרות, בגלל שאפילו בישראל יש שומרים בחנויות, בתי ספר ובתי כנסת. צריך לעשות דברים כאלה גם כאן, במיוחד בבתי כנסת, כנסיות וכו'. לעולם אי אפשר לדעת מתי דבר כזה יכול לקרות, והדבר היחיד שאפשר לעשות כדי להתכונן לזה הוא להיות מוכן במקומות האלה".
 
"גם בישראל אומרים שדברים כאלה לא אמורי לקרות, אבל גם שם יש חיילים ומאבטחים בכל מקום. אני יכול לומר בכנות שמעולם לא הרגשתי בטוח יותר מאשר ברחובות בישראל", אמר פרנס. "יש הרבה ניאו אצים שחיים בפטיסבורג כל בתי הכנסת ובתי הספר העבריים יצטרכו לדון בעניין זה, כבר אי אפשר להתבדח על זה".

טבח בבית הכנסת: 11 הרוגים בפיגוע ירי בפיטסבורג שבארה"ב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה כי הוא ייסע לזירת הטבח בפיטסבורג, פנסילבניה, שבו נרצחו 11 בני אדם בבית הכנסת "עץ החיים". בנאומו בפני כנס חקלאי העתיד של צעירי אמריקה, אמר טראמפ כי הטבח הוא "מעשה אכזרי של רצח המוני ורשע טהור" ואמר כי "יש לגנות אנטישמיות ולהתעמת איתה בכל מקום שבו היא מופיעה". בנוסף לכך, הוא הודיע על הורדת דגל ארצות הברית בבית הלבן לחצי התורן עד ה-31 באוקטובר.

אמש אמר טראמפ בהצהרה שמסר בשידור חי כי לטבח יש קשר פעוט בלבד עם חוקי הנשק, אך "צריך להקשיח את החוקים ולהביא את עונש המוות למי שעושה משהו כזה בבית תפילה, בבית כנסת או בכנסייה". במהלך הלילה טראמפ אמר כי הוא יגיע לביקור בעיר, אך לא ציין את המועד המדויק של הביקור. טראמפ, שנשאל לגבי הפיקוח על מכירת כלי נשק, השיב כי "אם הייתה אבטחה בפנים, התוצאות אולי היו שונות" והדגיש כי "כוחות הביטחון עשו עבודה מצוינת".

נתניהו: "מעשה אלימות אנטישמי מזוויע"; בנט ימריא לארה"ב

"דיברתי עם ראש העיר, ולראות את זה קורה שוב ושוב זה כל כך מצער", הוסיף. "תראו את האלימות בעולם, יש אלימות בכל העולם. בכל פעם שחושבים שזה נגמר זה חוזר עם עוד משוגע. כשמישהו עושה משהו כזה הוא צריך לקבל עונש מוות".

כתב אישום שהוגש הלילה נגד מבצע הטבח, רוברט באוורס, כולל 29 אישומים, בהם גם ביצוע פשע שנאה. ג'ף סשנס, שר המשפטים האמריקני, אמר כי הרשעה באישומים שכאלה עשויה להביא לגזר דין מוות. לדבריו, "לשנאה ולאלימות על רקע דתי אין מקום בחברה שלנו. הפשעים הללו מנוגדים לערכי המדינה שלנו".

מנהיגים נוספים בעולם הביעו זעזוע מהטבח. נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב בטוויטר: "אנחנו עומדים לצד העם האמריקני, ששוב שוקע לתוך אבל". הבעת הזדהות הגיעה גם מטורקיה, שם מסר הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן: "אני מגנה את מתקפת הטרור בבית הכנסת בפיטסבורג ומביע את תנחומיי הכנים למשפחות הקורבנות ולעם האמריקני. טורקיה מגנה באופן חד משמעי את כל צורות הטרור ברחבי העולם מבלי קשר למטרותיהן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם כל הכאב אין לקרא למקום זה בית כנסת.
מדובר בטמפל קונסרבטיבי-רפורמי רח"ל, שאסור אפילו ליכנס בו כידוע חרם הקדמונים בזה.
בעיתונות החרדית נשמרו מכך וכתבו 'מרכז יהודי'.

שמתם לב שכולם בגילאים ממש מבוגרים??
לא שחס וחלילה אני אומרת שדמם של הצעירים אדום יותר.. אבל אין ספק כי אם היה מדובר באנשים צעירים האבל והצער היה פי שתיים כי הם נגדעו ממש בשיא פריחתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture