אפקט הדיגיטל? סקר TGI: העיתונות המודפסת בירידה חדה

איזה יומון הכי נקרא? מהו החינמון הנפוץ ביותר? אלו ירידות רשמו השבועונים? ומי מבין הביטאונים לא נכנס לסקירה? סקר TGI שהתפרסם היום מספק, כרגיל, נתונים מעניינים, ובעיקר מצביע על מגמה שעשויה לשנות את פני התקשורת החרדית בעתיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נתוני סקר TGI הבוחן את נתוני חשיפת ההמונים למדיות השונות מחודש יולי 2017-יוני 2018 מוכיחים כי הציבור החרדי נוטש אט אט את מדית הפרינט ונחשף יותר ויותר לנתונים המגיעים אליו באמצעים דיגיטליים.

כך למשל, רשם עיתון 'המודיע' ירידה מ-16.6% שקיבל בסקר הקודם (ינואר-דצמבר 2018) ל-11.6% חשיפה, והיומון 'יתד נאמן' ירד בשיעור מזערי מ-16.2% ל-16% חשיפה. היומון 'הפלס' של הפלג הירושלמי רשם צניחה חדה מ-11.2% ל-6.1% בלבד.
ביזנעס שימושי
דווקא היומון הכלל-חסידי 'המבשר' רושם עליה מ-13.5% ל-13.8%, ולגבי נתון זה כדאי לציין כי העיתון החל בשנה האחרונה להעצים את התפוצה הדיגיטלית של המהדורה היומית בשליחה רוויה בוואטסאפ ובדוא"ל. עם זאת, המוספים אינם מועברים בוואטסאפ ובדוא"ל, אך נתוני הסקר מתייחסים לחשיפה כלשהי לעיתון ולא למוספים קבועים ותוספות ייחודיות. זו הסיבה, שבסוף השבוע 'המבשר' יורד בדומה ליתר העיתונים.

בגזרת חלוקת היומונים חינם מוביל 'יתד נאמן' (בימי ג') עם 38.3% על פני 'הפלס' (בימי ו') שעומד על 7.1%. עם זאת, שני היומונים רשמו ירידה גם בחלוקה החינמית של המהדורות. לשם השוואה: 'יתד נאמן' זכה בסקר הקודם ל-41.2%, ואילו 'הפלס' קיבל בסקר הקודם 10.7% חשיפה.

בגזרת נתוני סקר TGI לעיתוני סוף השבוע עלה כי 'המודיע' ירד בסופ"ש מ-16.5% חשיפה ל-13.6%, 'יתד נאמן' ירד מ-14.3% חשיפה ל-13.4% – כמעט שוויון עם המקבילה החסידית הוותיקה. גם השבועון 'קטיפה' מבית 'יתד נאמן' שנמכר בנפרד ירד מ-12.1% ל-10.1% חשיפה.

דווקא עיתון 'המבשר' שרשם עלייה באמצע השבוע, יורד מ-8.7% ל-7.5% -ושוב, ייתכן כי הנתון מושפע ישירות מהעובדה שרבים מהמנויים בדואר האלקטרוני אינם נחשפים אליו בימי שישי, כיוון שאינם עובדים ביום זה.

בגזרת השבועונים: 'משפחה' עדיין מוביל על פני כלל מתחריו, היומונים והשבועונים השונים – זאת למרות ירידה שרשם אף הוא בנתוני החשיפה מ-21% ל-19.7%. ואילו מתחרהו הישיר 'בקהילה', ירד מ-11.1% בסקר הקודם, ל-8.3%. הירחון 'טעימות' שבהוצאת 'משפחה' ירד מ-10.1% ל-7.1%. 'שעה טובה כמעט ונמחק מהמפה עם 0.6% חשיפה מול 1.8% בסקר הקודם.

'יום ליום' שעבר לבעלותה של נעמה עידן ירד מ-2.9% ל-2.4%, אך ירידה זו הינה טבעית לאור צאתו לאור של מתחרהו, 'הדרך' בברכתה של סיעת ש"ס שהסירה מ'יום ליום' את חסותה באופן רשמי. 'הדרך' אינו נמנה עדיין על המדיות הנסקרות בהיותו עיתון חדש שטרם מלאו לו 24 חודשים.

גם הירחון 'זמן' ירד משמעותית: מ-19.6% ל-14%. ואולי בשל כך, הו"ל העיתון את המקבילה שלו, 'מקיף' – ירחון העוסק בנושא יחידני בכל גיליון, לצד מתחרים שפרשו מן המערכת הישראלית של העיתון והקימו ירחון משלהם תחת השם 'כדור'. הנתונים אודות ירחונים אלו יגיעו רק כעבור שנתיים מיום צאתם לאור, כך שלא ניתן לדעת מה מידת הצלחתם בשנות ההשרשה וחינוך הצרכנים באופן מיידי.

בגזרת עיתוני אמצע השבוע המחולקים חינם ירד 'קו עיתונות דתית' מ-25.8% ל-22.5% ואילו 'מרכז העניינים' (שאף חנך בתקופה האחרונה שלוחה דרומית בעיתון ייעודי לאשדוד וגלילותיה) עלה מ-19.1% ל-20.3%.

אשר לגזרת ההאזנה לרדיו, תחנת 'קול חי' עלתה מ-24.1% ל-24.7% חשיפה, ואילו תחנת 'קול ברמה' רשמה עלייה ניכרת: מ-20.9% ל-23.3%.
מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture