רגע אחרי הסיום הדרמטי של הסיבוב הראשון בבחירות לראשות העיר ירושלים, שני המועמדים שהעפילו לסיבוב השני לא מבזבזים זמן וכבר מסתערים על הקרב המכריע. במטה ליאון משוכנעים: נזכה לתמיכה מאסיבית בקרב תומכי דייטש ואלקין

המירוץ המסקרן לראשות העיר ירושלים ימשיך ללוות אותנו בשבועיים הקרובים, עם קרב מרתק בין משה ליאון, שנתמך ע"י 'דגל התורה' וש"ס וקטף את המקום הראשון עם 33%, לבין עופר ברקוביץ' שזכה ב-28%.

שני המועמדים לא מבזבזים זמן ותכף עם היוודע התוצאות – במובן מסוים אפילו קודם – החלו לגבש חיבורים ושיתופי פעולה עם המחנות המפסידים כדי לזכות בקולותיהם בסיבוב הנוכחי.

סיבוב שני בין ברקוביץ לליאון; 'דגל' הסיעה החרדית הגדולה במועצה


היכן עומדים הדברים כעת? לסיבוב השני מגיע ליאון עם בנק של קרוב לשמונים אלף קולות, לעומת ברקוביץ שמפגר בכמה אלפים ביחס אליו. ע"פ ההערכות, בסיבוב השני ירד אחוז ההצבעה (אין יום שבתון בסיבוב השני ואין רשימות למועצה שמשתתפות במאמצים להוציא אנשים לקלפיות. ד"ג), כך ש-110,000 קולות אמורים להספיק כדי לנצח. במילים אחרות: ליאון זקוק לעוד 30-40 אלף קולות, ברקוביץ למעט יותר.

כיצד הם יעשו זאת? איזה חיבורים מפתיעים הם עשויים ליצור? והאם הם יצליחו להשיג תמיכה מציבורים מפתיעים? טור פרשנות נרחב נעלה כאן בימים הקרובים. בינתיים אפשר לזהות מגמה של תמיכה בליאון מצד חלקים משמעותיים מתומכי דייטש בציבור הדתי והחרדי.

מדובר בראש ובראשונה בח"כ אליעזר מוזס שהצהיר הבוקר: "אמליץ למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לתמוך בליאון". מוזס, אמנם, לא מייצג את כלל הסיעה, אך אין ספק שאמירתו היא בעלת משמעות ומייצגת הלך רוח מסוים, גם אם חלקי.

גם יו"ר 'מאוחדים', אריה קינג, שתמך בדייטש בסיבוב הקודם אמר אמש מפורשות "טבעי שנתמוך בליאון".

כאמור, טרם מדובר על תמיכה רשמית, וסביר להניח שיהיו עוד הרבה דרמות, מהפכים וספינים בשאלת התמיכה בשני מועמדים, אך אין ספק שמדובר בביטוי לנטיה הטבעית של הציבור החרדי והדתי בבירה להעדיף את משה ליאון חובש הכיפה שמחויב למפלגות החרדיות על פני עופר ברקוביץ בעל העמדות הליברליות.

גורם בכיר במטה משה ליאון העריך אמש: "רוב התומכים של דייטש ולפחות מחצית מהתומכים של אלקין יצביעו לליאון בסיבוב השני". לדבריו, "רבים מאלה שלא יעשו זאת, יעדיפו להימנע לחלוטין מאחר וגם תמיכה בברקוביץ לא באה בחשבון מבחינתם".

האמנם? בעוד שבועיים נדע.