דייטש במכתב לפעילים: "במערכה הזו ניצחנו עוד לפני פתיחת הקלפיות"

המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים, שלא העפיל לסיבוב השני, פרסת היום איגרת מיוחדת לאלפי פעיליו ובה הודה להם על התמיכה הגדולה, הסביר מדוע מדובר בהפסד שכולו ניצחון, והתחייב: אמשיך לפעול יחד עם חברי למען ירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש, שהפסיד בסיבוב הראשון פרסם היום מכתב בחתימת ידו לפעילים שליוו אותו ואת המפלגה במסע הארוך.

להלן נוסח המכתב המלא: "אחיי ורעיי לפני קרוב לשלושה חודשים, קיבלתי את ברכת מרנן ורבנן שליט"א חברי מועצת גדולי התורה, ואת תמיכת תנועת אגודת ישראל, לצאת לדרך ולהתמודד על ראשות עיריית ירושלים.

המסע הזה הסתיים השבוע, בתוצאה שלא אליה ייחלנו. רצינו לראות ראש עיר חרדי בירושלים, אך מרבית הבוחרים בחרו להעלות לסיבוב השני שני מועמדים אחרים, ואנו כיהודים מאמינים בני מאמינים מקבלים את התוצאה, ומחויבים לברך עליה כשם שהיינו מברכים על הניצחון. כך חונכנו, וכך אנו משתדלים לעשות.

אולם גם אם בבחירות לראשות העיר לא ניצחנו, אנחנו יכולים בהחלט להשתבח בכך שניצחנו במערכה אחרת, מערכה חשובה הרבה יותר. והניצחון הזה שייך לכל אחד ואחד מכם – אלפי הפעילים והמתנדבים שפעלו ללא לאות עבור בחירתי, ולכל המצביעים שנתנו לי את קולם, כהוראת מרנן ורבנן שליט"א. אני יודע שרבים מכם חשים אכזבה מכך שלמרות הפעילות הרבה והמאומצת לא הגענו לתוצאה הרצויה. אחיי ורעיי, אל תיפול רוחכם. כי למרות הכל, ניצחנו כשקידשנו שם שמים.

במערכה הזו ניצחנו עוד לפני פתיחת הקלפיות. שכן אין חולק על כך שמערכת הבחירות הנוכחית התנהלה באווירה נקייה לחלוטין מהסתה אנטי-חרדית, למרות שהיו מישהפחידו מפני תרחיש כזה. ההפחדות האלה, שיתכן כי תרמו בחלקן להחלטה המצערת שלא להתאחד מאחורי מועמדותי לראשות העיר, התבדו עד האחרונה שבהן. עד כדי כך שגם אנשי תקשורת בכירים שבימים כתיקונם אינם מפספסים הזדמנות לעסוק בשסעים המגזריים – נאלצו להודות כי המועמד החרדי לראשות העיר שינה את כללי השיח, ונטרל את המוקשים המגזריים לאורך כל הקמפיין.

לא פחות מכך, קידשנו שם שמים באחדות המופלאה בה פעלו כל קהילות הקודש וחצרות החסידות יחד, שכם אל שכם, בשיתוף פעולה ובלב אחד למען המטרה. כל חיי אזכור ואתרגש מהמעמד נורא ההוד בו זכיתי להשתתף ולשאת דברים בחרדת קודש, בכנס שהתקיים בביהמ"ד דחסידי גור.

המחזה של אלפי חסידים נלהבים המתייצבים כאיש אחד בלב אחד לקיים רצון צדיק, יישאר איתי לעד. והמחזה הזה חזר על עצמו בכל כנס חסידי בו השתתפתי, בכל חצרות החסידות בירושלים, כאשר אלפים נענים לקריאת הקודש של מרנן ורבנן עיני העדה ומקריבים הכל בהתלהבות דקדושה למען קיום הוראת רבותינו שליט"א.

השיח המכובד בו התנהלה מערכת הבחירות, הוא ההוכחה הגדולה ביותר לכך שזכינו לקדש שם שמים. גם התוצאה המרשימה אליה הגענו, למרות שלא הספיקה כדי להביא את הניצחון, מלמדת שתושבים רבים בירושלים שמעולם לא חלמו להצביע לראש עיר חרדי, עשו זאת הפעם לאחר שהשתכנעו כי המועמד החרדי הוא המתאים ביותר לתפקיד.

הזכות הזו שייכת לכם, אלפי המתנדבים, בני קהילות הקודש וחצרות החסידות בירושלים ובכל רחבי הארץ, שעשו לילות כימים והקריבו כל כך הרבה מעצמם כדי להביא לבחירתי לראשות העיר ירושלים.

ולכל אותם אלפים שפעלו ללא לאות עבור הצלחתי, אני רוצה לומר: אשריכם! אשריכם שהוכחתם איך נראה ציות ללא עוררין לדעת מרנן ורבנן שליט"א חברי מועצת גדולי התורה; אשריכם שהמחשתם, בכל רחוב ובכל פינה ובכל זירת פעילות, איך נראית מסירות
למען קיום הוראתם של שרי התורה והחסידות; אשריכם שנתתם דוגמה להתנהלות מופתית, לרדיפת השלום; אשריכם שהבאתם כבוד לתנועת אגודת ישראל; אשריכם שהבאתם כבוד לדרך החסידות; ומעל הכל – אשריכם שקידשתם שם שמים ברבים.

לכם הפעילים היקרים, ולכל רבבות המצביעים שתמכו בי, אני מרשה לעצמי לומר עוד דבר אחד: לא לחינם פעלתם. לא לחינם הצבעתם. לא לחינם התייגעתם. תוצאות הבחירות לימדו אותנו את כוחו של הציבור החרדי בירושלים. התוצאות הוכיחו כי צדקנו לאורך כל הדרך, ולו היו כל חלקי הציבור שלנו מתאחדים סביב מועמד חרדי לראשות העיר, הוא היה נבחר בסיבוב הראשון.

אבל מעבר לכך, תוצאות הבחירות הוכיחו שאפשר לשנות את השיח בירושלים, אפשר להפיל מחיצות של שנאה והסתה שגבהו במשך שנים, ואפשר להוביל את ירושלים למקום טוב יותר למרות הפערים והסוגיות השנויות במחלוקת. השינוי ההיסטורי הזה יורגש גם בעוד שנים קדימה, ובהישג הזה, לכולכם, כל מי שנטל חלק במסע המרגש הזה, יש חלק וזכות. כיהודים מאמינים, אנחנו יודעים שהכל משמים. ההישגים, וגם ההפסדים. אנחנו גם יודעים שמכל מצב אפשר ללמוד, אפשר לחשל את עצמנו ולהפיק לקחים ותובנות לעתיד. אני בטוח שבעזרת השם, גם מהמצב הנוכחי נדע לשבת ולהפיק את הלקחים, ונצא מחוזקים ומחושלים. בעזרת השם, אמשיך יחד עם חבריי לסיעת אגודת ישראל להוביל את המערכות למען צביונה וקדושתה של ירושלים, נמשיך לעמוד לרשות כל מי שזקוק לסיוע ועזרה, ויה"ר שנזכה להמשיך ולקדש שמו
הגדול ברבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין שום איזכור על ההפסד במנדטים הכל מסתובב סביב הראשות אין לנו שום חובה להצביע לראש עיר חרדי של אגודת ישראל כמו שהם לא הצביעו לנו

מעניין מי זה שפרסם בכל חוצות העיר את הפרסומים נגד משה ליאון קרי ליברמן?? אם זו נקראת "נקיה" מה באמת היה יכול להיות "מלוכלך"????

הכל נכון, אבל המנטרה הזו שהוא יכול היה לנצח לא נכונה, כי אלמלא ליאון אלקין היה פורש וההסתה האנטי חרדית היתה עובדת כמו שצריך והתוצאה היתה כמו של ברקת לפני חמש שנים [פחות אלפיים קול של גור שהצביעו עבור ברקת…]
כולם ידעו את זה ושקלו את זה וכאן היה הויכוח, זה שיתעלמו מזה אלף פעם לא ישנה את המציאות, אבל זה הנחמה של דייטש ושולחם, נו שויין, שיהיה.

יש לנו להשתדל לראות טוב. נכון יש הרבה לכלוך בעולם.. אך מה לנו לעסוק בלכלוך?! (זה סתם מלכלך..) כולנו נופלים בזה אם מעט ואם הרבה. כדאי לדעת שכשאנחנו רואים פסול אצל אחר זה כי אצלנו יש פסול במידת מה. פשוט כשאנחנו לא שמים לב לליכלוך שיש אצלינו אז "עוזרים" לנו ומראים לנו בזכוכית מגדלת ליכלוך אצל אחר. איך שאדם מודד מודדין לו. ומי שדן לכך זכות כך גם יתנהגו איתו משמים. זה פשוט שווה את זה..?

ירושלמים שסני"קים ומושיקיעס למיניהם
לכם נאמר 'ישחקו הנערים לפנינו' תשמחו ותתרגשו מהניצחון הסוחף והאדיר
ותנצלו זאת היטב כי שיהיה לכם ברור זה לעולם לא יחזור ע"ע וגם לא חלקית
הליטאים יכלו לשתוק 30 שנה עד לאומץ שלהם לצאת למלחמה ולהצליח
החסידים לא יחכו בבחירות הקרובות לכנסת ושלאחריהם יווכחו כולם לדעת כמה ארעי היה הנצחון המתוק הזה!!!
דרך אגב בעניינו של ליאון המושחת
ישנו סיכוי גבוה שיופלל כשבתו על כס ראש העיר בשל פרשית השוחד והגיוס שרקם עם שושביניו החרדיים ופטרונו הפוליטי, את חילול השם שייגרם מכך ואת האחריות למטעמים שהתקשורת תעשה מכך שראש עיר שנתמך ע"י החרדים מופלל, תישאו אתם על גבכם!
וכל מילה נוספת מיותרת

אצילות אצילות!!!!
הלואי וכל העסקונה תתנהג ככה
רק חבל שבגלל איזה בנש"ג אחד מבני ברק שלא אהב את דייטש
בגלל שיש לו חליפה ארוכה וזקן לא קצוץ
הוא לא ראש עיר וליאון המזרחניק חושב להיות ראש עיר

לכל אלו שסגרו דילים כדי לקבל אי אלו פרורים של כבוד בטענה שאין סיכוי לראש עיר חרדי בירושלים או בכל טענה אחרתאל תשכחו את הפתגם "פייסן הוא מי שמאכיל את התנין בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון" – וכבר אמרו חז"ל חכמה בגויים תאמין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture