האם יש הצדקה לוותר על מיניוואן ולשדרג למוביל נוסעים גדול יותר? ארבעים ושמונה שעות עם הקראוול של פולקסוואגן ענו לנו על חלק מהשאלות, הצטרפו אלינו למסע

רגע לפני שאנו פותחים במסע, ננסה לעשות סדר בכל הקשור למגוון הגרסאות של מוביל הנוסעים הוותיק של פולקסווגן. הלא הוא הטרנספורטר שמשלב בין רכב עבודה ומשפחה ומתאפיין במבחר גדול של אופציות מרכב, גדלים, תיבות הילוכים ומנועים.

הבסיס כאמור הוא הטרנספורטר שבגירסא הבסיסית מגיע כרכב משלוחים ללא חלונות מאחור ועם זוג מושבים לנהג ולנוסע, מעליו יש את גרסת הקומבי שהיא מסחרית בכל אבריה הכוללת כבר חלונות ודלתות אחוריות ובה ניתן להוסיף מושבים, מזגן אחורי, דלת הזזה נוספת ועוד פריטים רבים בהתקנה מקומית.

גירסת הנוסעים היקרה יותר שלא מזכירה לרגע (לפחות מתוך תא הנוסעים) שמדובר ברכב מסחרי והיא גם זו שהגיע לנסיעת המבחן היא הקראוול, שהדבר שהכי חשוב לי כעת להדגיש לכם שהיא מגיעה מקורית מגרמניה על כל רשימת האיבזור שלה, ללא התקנות מקומיות ובזה היא מתבדלת לטובה מרוב הרכבים המסחריים שנמכרים כיום בישראל.

בשונה מהפעם הקודמת בה נהגתי על הטרנספורטר, הקראוול מרגיש כמו רכב פרטי, יש מתגים על ההגה, מושבים נוחים מאד, משענות יד מימין ומשמאל, בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה על המיזוג האחורי ומלבד בטיחות אקטיבית יש כאן כמעט את כל פריטי האיבזור שניתן לקבל בפרטיות של פולקסוואגן.

מסך המולטימדיה קטן מעט וזה לא משהו שאמור להטריד בפולקסוואגן. בכל גודל קל מאד להתמצאות בתפריטים, אלא שברכב המבחן הותקן וויז שכמעט בלתי אפשרי היה להפעיל אותו בגלל המסך הקטן.

לקראוול יש שלוש שורות מושבים המאפשרות הסעה של בין 6 – 9 נוסעים כולל הנהג. דלתות הצד נוחות מאד לפתיחה וסגירה ובשונה ממיניוואן כל מושב ברכב הוא מושב אמיתי המתאים למבוגרים, נח מאד עם מרווח רגליים ענקי. כניסה לשורה השלישית מאד נוחה. במקרה הצורך ניתן לקפל ולהסיר את רוב המושבים מהרכב. התאורה ופתחי המיזוג נמצאים בסדר מופתי בגג הרכב ומשרים אווירה מהודרת.

מתחת למכסה המנוע ישנם מספר מנועי דיזל שמגיעים עם ארבעה צילינדרים, בנפח 2.0 ליטר טורבו ותיבת DSG, ההספקים נעים בין 84 כ"ס ל-204 כ"ס וכמובן מערכת Start&Stop שמוצעת כסטנדרט. רכב המבחן הגיע בהספק של 150 כ"ס, שמספק המון כח בכל מצב אפשרי גם אם מדובר על רכב עמוס בנוסעים ומטען.

צריכת הדלק עמדה על ממוצע של 11 ק"מ לליטר.

איך הוא על הכביש? נסיעה רגועה בולעת את כל פגעי הכביש והרכב נח מאד. במהירות גבוהה מהממוצע ובמקומות בהם הכביש מתעקל מעט, מורגש הגובה של הקראוול וכדאי להאט, בכל אופן מדובר כאן בוואן די גבוה.

תא המטען ענקי וניתן להעמיס בו אלפי ליטרים של מטען גם כשכל המושבים פתוחים וזה כמובן עוד יתרון על מיניוואן ממוצע.

מחירו של הקרוואל ברמת האיבזור שנבחנה מתחיל מ-340.000 ₪

סיכום: משפחות עם ילדים יכולות להסתדר במיניוואן, אבל מי שמחפש את זה בגדול ימצא בוואן של פולקסווגן את מבוקשו. האיכות בולטת, המרחבים ענקיים וקל להתאהב בזה. הקראוול הוא בהחלט מוביל נוסעים אמיתי מהטובים בישראל.