צילום: פלאש 90

יאיר נתניהו תובע את הנהג שהקליט: "מתקשה לצאת מביתו"

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיש תביעה נגד הנהג שהקליט אותו משוחח עם חבריו. בתביעה נכתב שהנהג "הפר את אמונות של התובע, פגע בפרטיותו, הכפיש את שמו הטוב וגרם לו לעוגמת נפש של ממש, הכל למען בצע כסף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום תביעה על סך מיליון שקל נגד הנהג שנחשד בהקלטה והדלפה של המתרחש ברכב בעת נסיעתו עם חביריו. הנהג שהסיע את יאיר נתניהו ואת שני חבריו, ובהם בנו של טייקון הגז קובי מימון, היה עובד חברת קבלן שנשכרה מטעם משרד ראש הממשלה כחלק ממערך האבטחה על בני משפחת נתניהו. האירוע התרחש ב-2015.

בקלטת המביכה נשמע בנו של ראש הממשלה, יאיר, בשיחה עם בנו של איש העסקים קובי מימון. לפי התחקיר, הבנים של נתניהו ומימון הסתובבו בתל אביב כשהם מלווים בנהג ובמאבטחים ששוכרת המדינה. במהלך אחת הנסיעות הוקלט נתניהו אומר למימון לכאורה בבדיחות דעת: "אחי אתה חייב לפרגן לי. אבא שלי עשה לאבא שלך אחלה עסקה. נלחם בכנסת בשביל זה, אחי", והמשיך: "אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר, ואתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?

"הסידור" שאליו מתכוון נתניהו הבן הוא מתווה הגז שנדון באותם ימים בין ממשלת נתניהו לבין מונופול הגז הטבעי של מאגר תמר, שבו מחזיקות דלק, נובל אנרג'י וקבוצת ישראמקו – שעל בעליה נמנה קובי מימון. הכוונה היא להחלטתו השנויה במחלוקת של נתניהו שלא להטיל פיקוח על מחיר הגז הטבעי המונופוליסטי במשק – אף שמשמעות ההחלטה היא גביית מיליארדי שקלים עודפים מכיסם של ציבור צרכני החשמל בישראל.

לפי התביעה שהוגשה היום, נתניהו הבן נסע עם חבריו ושוחח עם חבריו לאחר שתיית כמה משקאות אלכוהוליים, על נושאים שכוללים צנעת הפרט. כמה שנים אחרי האירוע, הוא טוען בתביעה, נדהם לגלות כי השיחה עם חבריו הוקלטה – שלא כדין, לטענתו. זאת בעקבות פנייה לתגובה מצד חברת החדשות – שם שודרו ההקלטות. לטענתו, הנהג הוא מקור ההקלטה ולא היה צד לשיחה.

בין היתר נטען בתביעה כי מדובר בהאזנת סתר. הנהג, כך נטען, לא היה "בעל השיחה" ולכן היה צריך אישור להקליט את תוכנה. עוד נטען כי הוא היה איש סוד ואמון מכוח תפקידו והחוזה עליו חתום. בא כוחו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, טוען כי מאז פרסום ההקלטה "התובע התקשה לצאת את ביתו מספר חודשים, נמנע לחלוטין מהגעה לאירועים פרטיים ופומביים, וחווה תחושה קשה של פגיעה באמון וחשדנות".

משפחתו של ראש הממשלה נתניהו הגיבה אז בחריפות להקלטות שפורסמו ומסרה כי: "יחשוב כל הורה שצפה בכתבה איך היה מגיב לו כל אמירת סרק של ילדיו הייתה הופכת לכותרת ראשית בערוץ 2, כל יציאה מהבית מושא לתחקיר וכל שיחה יעד להקלטת סתר. רדיפה, שפיכות דמים ושיימינג – כל האמצעים כשרים בעיניכם לפגוע בממשלת הליכוד בראשות נתניהו, גם במחיר פגיעה חסרת מעצורים בבני משפחתו", נמסר מטעם משפחת נתניהו.

"אינכם בוחלים אפילו בשימוש בהקלטת סתר שנערכה באופן מגמתי ושנעשתה באופן מביש ובלתי חוקי ע"י נהג במשרד רה"מ", נאמר בתגובה.

"ברשעות חטטנית כזאת לא סיקרתם אף בן משפחה של שום ראש ממשלה אחר, כולל בני משפחה שהפגינו נגד חיילי צה"ל בזמן מבצע צבאי וזכו כמעט לאפס סיקור. מסע הצייד שלכם הגיע לשפל חדש וחסר תקדים עם פרסום הקלטת סתר של דברים שנאמרו בצחוק לפני שנתיים וחצי בין צעירים. הדברים אינם ראויים לשידור".

"אין בכוונתנו להתייחס ליתר הרכילות הזולה והמרושעת על קטעי דברים שנאמרו בצחוק, שאינם משקפים כלל את עמדותיו של יאיר, ושהוצאו מהקשרם בהקלטת הסתר המבושלת, המגמתית והלא חוקית", לשון תגובת משפחת נתניהו.

לגבי הטענות נגד אבטחת משפחתו של ראש הממשלה נמסר כי "גורמי האבטחה הם אלה שמחליטים על סידורי האבטחה וההסעה של בניו של ראש הממשלה. כשאתר איראני מפרסם את תמונותיהם של יאיר ואבנר וקורא לחיסולם, כנראה שיש לגורמי האבטחה סיבה טובה לעשות זאת".

"שופכים את דמו של רה"מ בצורה שאין כדוגמתה, מבזים את הבן שלו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שחררו תפסיקו לרדוף את נתניהו אתם במקומו הייתם פי עשר מושחתים אפילו שהוא נקי …

תתחדש נתי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture