"שקט מתוח", עוטף עזה הבוקר. צילום: הדס פרוש - פלאש 90

"בישראל חוששים מתגובה חריגה של חמאס – ולא רק של ירי רקטות"

בצה"ל תגברו את הכוחות הקרקעיים והאוויריים, כמו גם את מערך ההגנה האווירי ונערכים לנקמה אפשרית של חמאס. ביישובי העוטף לא התקיימו לימודים, נקראו לשהות סמוך למרחבים מוגנים וקטע הרכבת שבין באר שבע לאשקלון נסגר • תיעוד הכוננות בעוטף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר התקרית הלילה ברצועת עזה, במערכת הביטחון שומרים על כוננות מוגברת לקראת אפשרות לתגובה של ארגון הטרור חמאס. במהלך הלילה שיגר חמאס עשרות רקטות לעבר ישובי עוטף עזה ולא נענה בתקיפת צה"ל. החשש הוא כי חמאס לא יסתפק בכך וינסה להגיב בצורה נוספת שיכולה להיגרר לאסון אם לא תיגדה באיבה.

הפרשן הצבאי של 'חדשות עשר' סיפר היום כי "עדיין אין הבנה בישראל איזה תגובה צפויה מחמאס, לכן ראינו פעולות יוצאות דופן שמתבצעות הבוקר בעוטף עזה כמו סגירה של כביש 232 או ביטול קו הרכבת. יש חשש שאולי נראה תגובה חריגה של חמאס – ולא רק ירי רקטות", ציין הפרשן. בראיון ל'103 הוסיף כי, "מהקריאה שלי את הטקסטים של חמאס, הם כבר מספרים לעצמם סיפור של הצלחה ושסיכלו בגבורה פעולה של צה"ל ומתגאים בזה". הוא העריך כי הארגון מסיים את האירוע בתחושת הישג.

"אני לא בטוח שהם יירצו לקחת את האירוע ולשבור את הכלים השבירים מאוד של ההסדרה", אמר בן דוד, "לטעמי, לשני הצדדים יש את היכולת להכיל ולעצור בשלב הזה, אבל אנחנו בתחילתה של יממה רגישה סביב עזה כדי לראות אם חמאס באמת מצליח לבלוע את זה". המגיש הזכיר כי רק בימים האחרונים חל שיפור קל במצבם של תושבי הרצועה, לאחר כניסת 15 מיליון דולרים מהקטארים. "כבר כמה ימים שאנשים בעזה יכולים לקנות לעצמם אוכל ואוכלים ארוחת ערב ברמה שלא יכלו להרשות לעצמם עד לפני שבוע. גם החשמל קפץ מארבע ל־12 שעות ביממה, זה לא תהליך שחמאס ירצה לעצור", ציין.

דובר צה"ל אמר היום כי "במהלך הלילה תגברנו בגזרת הדרום בכוחות קרקעיים, אוויריים והגנה אווירית. אנחנו ערוכים להפעלת כוח רב אם נידרש לכך. חובתנו היא להמשיך לפעול באופן הנמרץ ביותר כדי להבטיח את הביטחון ותחושת הביטחון של התושבים בעוטף".

בעקבות ההסלמה הביטחונית בדרום, פיקוד העורף הוציא אמש שורת הנחיות לתושבים המתגוררים באזור עוטף עזה. על פי ההנחיות, הלימודים במוסדות החינוך ביישובי העוטף לא יתקיימו היום. כמו כן, התושבים הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים להישמע להוראות פיקוד העורף ואושרו התקהלויות של עד 300 איש במקומות סגורים בלבד. הנחיות בנוגע להסעות למוסדות החינוך המיוחד יימסרו בהמשך.

בתוך כך, קטע רכבת הנגב שבין אשקלון לבאר שבע נסגר עד להודעה חדשה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יהיו סגורות והתנועה מצפון בקו זה תסתיים בתחנת אשקלון. התנועה מבאר שבע דרך לוד תתקיים כסדרה. בעקבות ההתפתחויות נחסמו כמה כבישים בכניסות ליישובים באזור עוטף עזה, והתושבים נקראו להשתמש בדרכי הגישה האחוריות.

הנחיות נוספות נוגעות ליום העבודה, לפיהן ניתן להגיע למקומות עבודה בתנאי וקיים בהם מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו תוך זמן קצר. כמו כן הוחלט להפסיק את העבודות החקלאיות בשטחים הסמוך לגדר הגבול.

הכוננות עוטף עזה הבוקר. צילומים הדס פרוש, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture