רכב הפנאי שכבר זכה לכינוי של חיבה "סקודיאק" מגיע אלינו לנסיעת מבחן

קשה לנו להיזכר ברכב שהצליח לייצר כ"כ הרבה סקרנות עוד בטרם נחת בארץ הקודש. סקודה שחדרה היטב לתוך כל סגמנט אפשרי, לא ייצרה עד לפני שנתיים רכב פנאי וכשהגיעו הידיעות מחו"ל על הצגת הקודיאק, ציפו רבים לראות איך זה נראה. הצפייה הרבה, עשתה טוב ליבואן שהצליח למכור את כל 2.000 היחידות שהגיעו לישראל תוך זמן קצר.

עד לפני מספר שנים נמכרו בישראל אלפי מיניוואנים כמו מאזדה 5 , פיגו' 5008, פיקאסו ועוד. ואז הגיע האאוטלנדר של מיצובישי שהצליח למכור רכב פנאי עם אופציה לשבעה מקומות ישיבה, תוך תקופה קצרה הוא זינק לראש רשימת המכירות בתת הסגמנט הזה והצליח למחוק כמעט כליל את סגמנט המיניוואנים.

מי שניסה להצטרף להצלחה הוא הניסן אקסטרייל שהציע צריכת דלק נמוכה, מראה מודרני ותא מאובזר יותר, אבל עם מושב אחורי צפוף. סקודה עם הקודיאק (סוג של דוב חום אגב…) מתכוונת לכבוש את המקום הראשון במכירות. בסקודה עשו שיעורי בית רציניים והקודיאק מגיע עם מספר מנועים ורמות איבזור, שמתאימים למגוון כיסים.

בדרך כלל אנו מעדיפים לבחון את הגירסאות הבכירות ולהכיר את כל מה שהרכב יכול להעניק ללקוח, במקרה של הקודיאק מה שהוצע לנו היא רק גירסת הבסיס (שעולה 180.000 ₪) של הקודיאק שעשויה כ"כ טוב ששאלנו את עצמינו בסוף המבחן אם צריך בכלל לשדרג לגירסאות היקרות יותר.

אז אלו עשר הנקודות שרשמנו לעצמנו במהלך ימי המבחן.

1. בסקודה הצליחו גם הפעם לעצב רכב נאה מצד אחד ומאופק ותכליתי מצד שני, תאורת הלד מאחור והפנסים הקדמיים עושים אותו למרשים.

2. תא הנוסעים המודרני בקודיאק, מצליח להעניק תחושת מרחב. הנדסת האנוש נפלאה ורמת האיבזור מצוינת וכוללת בין השאר: מראות צד מתקפלות, מפתח חכם, בלם יד אלקטרוני הכולל AUTO HOLD , בחירת מצבי נהיגה, חלונות אחוריים כהים ורק חבל שאין מצלמת רוורס. מערכת המולטימדיה מצוינת אך היא נעדרת מתגים פיזיים כמו שהורגלנו בסקודה (וזה פחות נוח).

3. השורה השנייה מרווחת וזוכה לפתחי מיזוג ליושבים בה, כמו בכל הרכב התאורה הפנימית עוטה פנסי לד.

4. השורה השלישית מרווחת יחסית אך לא מתאימה לנערים.

5. תא המטען לא גדול במיוחד, אבל מכיוון שהוא בנוי בצורה חכמה הצלחנו לדחוס לתוכו לא מעט ציוד, אם תקפלו את המושב האחורי תקבלו תא מטען המכיל 593 ליטר ובקיצור סקודה…

6. כמו בכל רכב של סקודה פגשנו את אביזרי "SIMPLY CLEVER" זה תמיד מרשים איך יצרן קטן מצליח להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש. הפעם הפתיעו בסקודה עם אביזר הגנה בפתיחת הדלתות ומקום ייעודי למטריות.

7. את המנוע בו צויד הקודיאק (1.4 ליטר טורבו, 150 כ"ס) כבר פגשנו בדגמים אחרים של הקונצרן כמו בסיאט אטקה וכדו'. וזה מרשים איך למרות הנפח הקטן והמשקל העצמי הוא מצליח לסחוב בקלות שבע נוסעים וציוד.

8. אל תצפו לנסיעה ספורטיבית, הגובה אכן מורגש והקודיאק בנסיעות רגילות לא מצליח לייצר הידבקות לכביש כמו האוקטביה והסופרב. מצד שני בכבישי נהיגה כמו בית אורן ונשר הוא נדבק לאספלט באופן מפתיע לגובהו.

9. רשימת האיבזור הבטיחותי מרשימה. כבר מדגם הבסיס תקבלו בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי עייפות, חיישני חניה אחוריים מקורים עם תצוגה, בלימת חירום שמאטה או בולמת לפי הצורך ומערכת סטייה מנתיב. ברמת האיבזור סטייל ומעלה מקבלים כבר התראה על שטח מת, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים והתרעת תנועה מאחור.

10. רשמנו לחובה את זה שבסקודה עדיין נותנים רק שנתיים אחריות בשעה שבפולקסוואגן נותנים שלש, בסובארו חמש ובקיה שבע!

לסיכום: סקודה גם הפעם עושה למתחרים חיים קשים, הקודיאק כבר מגירסת הבסיס, מציג דגם משובח ומעולה למשפחה.