צילום: אהרון קרון / פלאש 90

"לא רצינו מחלוקת. קרה לנו נס. כעת כולם יודעים שיש הנהגה ל'דגל התורה'"

יו"ר 'דגל התורה' מסכם בסיפוק את הישגי מפלגתו במערכת הבחירות לרשויות המקומיות, מבהיר שההליכה הנפרדת היתה לשם בירור ולא לשם מחלוקת, סוגר חשבון עם ברקת ויונה יהב ומתייחס לראשונה לאפשרות של ריצה נפרדת בבחירות הארציות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קשה להמעיט בשורת ההישגים המרשימה של מפלגת 'דגל התורה' בבחירות לרשויות המקומיות: 6 נציגים במועצת העיר בירושלים, 4 בביתר, ראשי עיר בבני ברק ובמודיעין עילית, הדחתו של יונה יהב בחיפה והכפלת כוחה של 'דגל התורה' במועצה, בחירתו של שוקי אוחנה בצפת והדובדבן שבקצפת: הניצחון של משה ליאון בירושלים.

בדברים שהתפרסמו הבוקר ב'יתד נאמן' סיכם גפני בסיפוק את ההישגים הרבים של המפלגה, תוך שהוא מתייחס לנקודת הפתיחה הקשה של מערכת הבחירות, ההתגייסות בשטח, ההישגים והמשמעויות. "זה לא סוד שהיה כאן משבר. אנשים הלכו שפופים והיתה תחושה שהזכירה את הימים שלפני הקמת דגל התורה. תחושה כאילו אין חלילה הנהגה ל'דגל התורה' ואין אחדות בתוך שורותיה. וזה הנס שקרה לנו עכשיו. כעת כולם יודעים ומרגישים, גם בתוך הבית פנימה וגם בחוץ שהכל חזר לקדמותו".

לדבריו, "לדגל התורה יש הנהגה, הנהגת גדולי ישראל שליט"א ובראשם רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, יש למפלגה ראשי ישיבות, רבנים, שליחי ציבור, אנחנו כיום יותר חזקים ועוצמתיים ממה שהיינו אז בתשמ"ט. וזה הדבר הכי  חשוב שקרה כאן בכל המערכה הזאת".

ה'לחיים' של שר התורה, הטלפון של דרעי והחגיגות במטות • תיעוד מנצח


על הריצה הנפרדת בערים רבות אמר גפני: "נוצר מצב של אפליה קשה כלפי הציבור שלנו בכמה מקומות בארץ, וראינו שאין ברירה אלא ללכת לבד. וכשגדולי ישראל הכריעו כך זה לא היה קל. אבל זו ההחלטה שהתקבלה…אמרנו וחזרנו ואמרנו, שמה שאנחנו עושים זה לא פילוג אלא צעד הכרחי לדעת את כוחנו ולעמוד על מה שמגיע לנו. היה הכרח להבהיר את המציאות שכולנו ידענו אותה, שיש לנו רוב, גם בירושלים. והתוצאה מדברת בעד עצמה: אנחנו קבלנו ששה מנדטים ואגו"י קיבלה שלושה".

גפני מדגיש: "אנשים ניסו לתת לזה צבע של מחלוקת בין חסידים לליטאים וזה ממש לא כך. הנה היכן שלא היה הכרח, המשכנו ללכת יד ביד עם אגו"י, כך עשינו בבני ברק, במודיעין עילית, בבית שמש, בפתח תקוה ובמקומות רבים נוספים. היו מקומות אחרים בהם נוצר מצב שהיה הכרח ללכת בנפרד, אבל מדובר בצעד שנועד למטרה מסוימת ולא לפירוד. אמרתי את זה גם אתמול אחרי הניצחון ואני חוזר ואומר זאת שוב: אנחנו סיימנו את מערכת הבחירות. הבחירות הן לא מטרה אלא רק אינדיקציה לדעת את גודלנו ולעשות צדק. וברגע שזה הסתיים, מבחינתנו הכל מאחורינו ואנחנו קוראים לאגו"י לפעול יחד להמשיך יחד גם במישור הארצי וגם במוניציפלי".

על שאלת הריצה הנפרדת בבחירות הארציות אומר גפני: "בנושא הזה לא אני קובע ולא אני מחליט. יש לנו הנהגה. אני רק יכול לשער שההנחיה תהיה להמשיך ללכת יחד…יש לנו את האפשרות התיאורטית ללכת לבד אבל אנחנו לא רוצים ללכת לבד. הוכחנו שאנחנו יכולים לעשות זאת אם נקבל הוראה כזאת, אבל כרגע לא נראה שזה הכיוון".

לא רק ירושלים ובית שמש: התוצאות בריכוזים החרדיים – לראשות ולמועצה


פרק נרחב בראיון מתייחס להישגים הדרמטיים שרשמה המפלגה בירושלים ובחיפה: "הציבור הליטאי בירושלים היה למרמס במשך עשר שנים. היה כאן ראש עיריה שקבע מדיניות שבשכונות מעורבות לא ייבנו תלמודי תורה ולא בתי ספר. במשך עשר שנים זה היה כך אבל עכשיו זה ייפסק. אנחנו חלק מההנהגה העירונית ולא יהיה דבר כזה.

המדיניות עכשיו לא תפלה אף אחד. אנחנו לא רוצים להפלות אף אחד חלילה אבל אנחנו נדאג שהזכויות שלנו יישמרו. שציבור בני התורה והציבור הנלווה אליו כמו מוסדות הקירוב וכדו', יקבלו את המגיע להם במלואו באופן שוויוני וצודק כמו שאר האוכלוסיות. אנחנו לא מתכוונים להצר את צעדיו של אף אחד חלילה, אנחנו רק נדאג שאף אחד לא יצר את צעדינו".

"בימים הקרובים אקיים שיחות עם הנציגים שלנו ועם ראש העיריה הנבחר מר משה ליאון ונעשה מאמץ שתורכב קואליציה הוגנת בה נשלב את כל מי שאפשר יהיה לשלב, כל מי שיתנהל איתנו באופן הוגן ונורמלי", כך גפני.

בענין חיפה אומר גפני: "היו לנו צרות צרורות במשך 15 שנה מראש עיריה שרדף אותנו ופגע בנו בצורה שלא היתה כדוגמתה בשום מקום בארץ. אנחנו היינו בטוחים שהשותפים הטבעיים שלנו במשך כל השנים לא ירעו לנו. הרי מצד הלויאליות הם היו אמורים לגבות אותנו, אבל פתאום בלי שיזמנו את זה הם החליטו לא לעשות זאת ולכן הוכרע ללכת שם לבד.

הנה עינינו הרואות את המציאות. בסייעתא דשמיא קבלנו שם שני מנדטים והשותפים שלנו קבלו בקושי מנדט כל אחד. אנחנו יחד עם תושבי חיפה הורדנו את יהב מראשות העיריה, הפכנו להיות המפלגה החרדית הגדולה בחיפה. עצרנו את התהליך הנורא הזה של המלחמה נגדנו ואפשר לראות את זה בכל שכונות העיר ובפרט בקרית שמואל, בבית הספר של הקירוב, שם אף אחד לא פעל חוץ מאתנו".

צדיק גוזר • צפו: כשמרן הגר"ח קנייבסקי צפה את המפלה של יהב


"התברר שהציבור שנלחם עבור 'דגל התורה' הוא ציבור איכותי. הסתובבתי במטות בשטח וראיתי גם בחיפה וגם בירושלים, גם בסיבוב הראשון וגם בסיבוב השני, ראיתי את האברכים והבחורים עם הלהט וההתלהבות, את המסירות של בנות הסמינרים במטה הנשים, יש לנו ציבור גדול ואיכותי כפי שאין בשום מקום אחר", מסכם גפני.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
28 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב גפני, אם רק היית חושב שאתם עוברים את אחוז החסימה לבדכם הייתם הולכים על זה בכל הכח, ירושלים וצפת יוכיחו!!!

קרה לכם נס זו האמת פשוט אגודת ישראל חדלה מלייצג את הכלל חסידי בעיקר הדור הצעיר זה כל הסיפור, ובירושלים אתם בהחלט הרוב באופן ברור, אבל בשאר הארץ היינו מציעים לך להירגע אתם לא הייתם הרוב וכנראה גם לא כ"כ מהר.
וזו הסיבה שלא תרוצו לבד, אנחנו חסידים אבל לא מטומטמים.

גפני איזה הנהגה יש לכם יענקוש המשוגע שמנהל אותכם כצאן לטבח
אז הפעם הצלחתם נו בא נראה מה הלאה
תזכור שלכל שבת יש גם מוצאי שבת בעז"ה בקרוב

דוחה מטופש

אם דגל רוצים לרוץ לבד שירוצו קודם כול אני ראיתי את הפילוחים של דגל הארצי יש אחוז אחד יותר לדגל שזה לא מספיק לעבור את אחוז החסימה וחוץ מזה זה עלול להביא שכול החסידים יבואו להצביע כולל חב'"ד ואנחנו מכירים את התוצאה של תשמ"ט כשחב"ד הצביעו וגם זה היה גול עצמי כי אגודה תרוץ עם עץ ואלי ישי שזה לא שווה להם

לא רציתם מחלוקת? מחפשי מחלוקת ורודפי מחלוקת!!
עומדים בכותל נגד כיוון? ומכפישים כל רב אחר שלא הולך לפי דעתכם!
מראים את פרצופכם האמיתי! תהנו! [עין ערך קדושת ירושלים…]

מה אתה מתכוין, שהכלל חסידי לא מצביעים/יצביעו אגודה?

תפסידו בכבוד! זה כואב, זה עצוב, אבל זו המציאות! דגל התורה שיחקתם אותה!

חזקים ועוצמתיים.. מזכיר לי את ביבי.
היום כבר אפשר בשם ה'דת' לצעוק בפרהסיא כוחי ועוצם ידי.

מותר להפסיד הכבוד

משה מן ומשה ישראלי..
אין שום ספק שדגל התורה היא רוב הציבור.
בכל הערים בהם היא רצה היא עקפה את אגודת ישראל. (אפילו בביתר שחשבתם שהייחס הינו 85-15 הוכח שהיחס הוא רק 60-40 וזה עוד עיר שמוגדרת חסידית )
אי לכך די עם ההתנשאות.
אם רבני דגל יורו לה ללכת בנפרד היא תעשה זאת ותקבל 5 מנדטים לעומת אחותה האגודאית שללא שיתוף פעולה עם גורמים כמו ישי ועץ לא תעבור את אחוז החסימה…

ובקשר למה שכתבת שרק בירושלים הליטאים רוב . תגובתי: אל תשכח שעד לפני 3 שבועות לא טענתם כך אלא טענתם בתוקף שהייחס הוא 5-3 לטובתכם. וביותר שהגדרתם בכל ערוצי התקשורת את ההסכמה לתת לנו 50 אחוז כויתורים מפליגים. אי לכך אני מקווה שתבין באיזה רצינות נתייחס לטיעון שאמנם בירושלים אנחנו רוב אבל…….

הרבה הצלחה והאמת והשלום אהבו

טתם לא מטומטמים אבל חסידים
שעד שלא נלך לבד בכל מקום לא תודו על האמת
ראה ערך חיפה וירושלים

משה משה!!!!!!!!!!!!
אתם לא מטומטמים ואף אחד לא חושב כך. אבל זה לא חכמה לצעוק ברבים במשך עשרים שנה שישים ארבעים שישים ארבעים וכשסוף סוף הוכחנו לכם מי העיקרי כאן במקום להפסיד בכבוד אתם מנסים לייחצן את עצמכם על לא כלום.
די עשינו את זה רק בשביל להוכיח ולדעת כי אנחנו ראויים לייחס הוגן כלפי כזה ציבור גדול ולא לייחס של קבלת פירורי קצבאות כי אנחנו שישים ארבעים.
אבל די זזה נגמר לאף אחד אין ענין לריב בואו נתאחד הגיע הזמן!!!!!!

התגובות שלכם היסטריות לגמרי. ממה אתם חוששים, ואם נלך לבד מה כבר יקרה???? נראה שלעולם לא תפענחו את הקוד הגנטי הליטאי שלא אוהב להתנצח ומוכן לוותר אין סוף בשביל השלום, ההפך הגמור ממה שהחסידים ששים אלי קרב, ולא לוותר אצלם זה מעיקרי הדת. אוהב אתכם ומקווה שתקחו את הדברים למקום בונה ולואי ונשכיל להיות מאוחדים

הנה, תזכרו שכך זה התחיל:
גפני שיכור ניצחון ועטור תהילה [די בצדק] רוצה להוכיח מנהיגות.
בתקשורת הכללית מתפרסמים היום דברים שאמר משה גפני:
"למה להוביל את המדינה לבחירות אם בסוף תהיה אותה קואליציה? אני חושש מהאמירות המתלהמות של נפתלי בנט. שר הביטחון הוא יותר עוזר של רה"מ בענייני ביטחון מאשר מנהל מדיניות. בסוף מי שמחליט זה ראש הממשלה" סוף ציטוט.
אז אם ליצמן שומר על בנט בכדי שלא תחזור ע"ע חבירה ללפיד כבפעם הקודמת הכה כואבת, יבוא גפני ויעשה את ההיפך ויתקוף את בנט גם בלא סיבה אמיתית – כי בעצם למה לו להתערב????

הם לא הרוב
אבל ודאי יעברו את אחוז החסימה
ויותר מכך ככל הנראה יקבלו 5 מנדטים
תזכרו מי אמר לכם את זה ראשון
הם לא הולכים לבד כי היחידים שיש להם אחריות זה 'דגל' והם חוששים ש'אגודה' לבד לא יעברו את אחוז החסימה
בכל אופן אני אישית מייחל ש'דגל' ירוצו לבד ו'אגודה' ירוצו יחד עם 'עץ' ו'יחד' וכולי האי ואולי יעברו את אחוז החסימה
ולא יזיק אם אגודה על הדרך כבר ילמדו מי זה 'עץ'

ראיתי את הכתבה של אריה ארליך
רציתי לשאול למה כשפגעו בליטאים 30 שנה
לא הייתה שום התנצלות מהצד השני
למה עכשיו כשהתברר שהחלוקה בירושלים הייתה לא רק חוסר שוויוניות
אלא לא שוויונית כלל וכלל מ5 3 לטובת צד אחד ל6 3 לטובת צד שני
זה הרי אבסורד
כמה תקציבים חולקו לכאורה בצורה כזו כבר עשרות שנים
למה למה אין מישהו מהצד השני שקם ואומר סליחה,
למה למה כל הזמן אני שומע שהם פגועים מכמה בחורים שרקדו כמו…. וצריך לבקש סליחה
למה מהצד השני אין בקשת סליחה
על אוי ואבוי אוי ואבוי אם יהיה להם משהו יותר
למה מהצד השני אין בקשת סליחה על מיכי שמיכי
בקיצור רק צד אחד צריך לבקש סליחה
ולהתנצל על כך שסוף סוף "אולי" מהיום
. תהיה חלוקה הוגנת
אגב למה בקריית ספר, לחסידים אין טענות, ומקבלים הכל בכל מכל כל, אתם יודעים למה, כי למה לא, אנו מפרגנים מכל הלב
בא נדמיין עיר חסידית עם מיעוט ליטאי
בעצם מרוב פחד הפסקתי לדמיין
אני כבר עכשיו מתנצל על המכתב הפוגע ברגשות של הצד השני

משה מן הגדיר במילים מכובסות שאגודה חדלה לייצג את הדור הצעיר של הכלל חסידי שזה בעצם החוליות החלשות שבחסידיות ובכלל לדוגמא גם בחסידות גור כבשן האש בוער אבל רק מתחת לאדמה ובאיזשהוא שלב הפילוגים יתפוצצו ככבשן אש וכהר געש
ואגב הכלל חסידי הזה הם הרבה מאוד וכנראה חלקם יעברו לדגל התורה

חזקה על דגל, שאם יהיה ביכולתם לעבור את אחוז החסימה לבד, הם ירצו גם ירוצו לבד!!!
אם הם לא ירוצו לבד זו תהיה ההוכחה שהם יודעים שאין להם יותר מ-3 מנדטים !!!

ליטאים יקרים
אף אחד בירושלים לא טען שצריך להיות 40-60 בירושלים כי ככה היחס אלא רק בגלל ההסכמים וזה בגלל שעד לפני חודש היה ברור שכמעט בכל הערים הכל הולך עם הסכמים כדלהלן:
בית שמש. אלעד. ירושלים. בני ברק. הראשות היא בדיוק 50-50 דהיינו פעם דגל ופעם ג' למרות שברור שהיחס שונה וגם בארצי הכול מבוסס על הסכמים ישנים מאוד
האמת שבירושלים הפער כבר היה מוגזם ולכן ג' הסכימו שגם במועצה יהיה חצי ואתם דרשתם יותר ואולי זה לא צודק כי זה פותח תיבת פנדורה בכל הערים
אבל מה שבטוח בכל מקרה שלג' אין מה להתנצל וגם לדגל פעם לא היה שום טענות
אגב אין לי מושג מאיפה ההוכחה למה שגפני אומר שהם הוכיחו שבארצי הם יכולים לעבור את אחוז החסימה
אגב למי שמפחד לדמיין מיעוט ליטאי בעיר חסידית שלא יסתכל על ביתר ועל האחדות שהתחילה להיות שם או שידמיין שהתוצאה בקלפי מוכיחה שהם

דורש אמת זה פשוט לא נכון.
בכל מקום יש לאגודה יותר למעט חיפה שם חסידי בעלזא הצביעו דת.
בביתר זה מאוד נח לחשב את אגודה מול דגל אבל גם אתה יודע שביום פקודה מצביעי אנשים ( הרשקופ)- חבד – וזיידא סה"כ 3 מנדטים) ילכו עם אגודה ולא עם דגל.
זה בדיוק העניין דגל מיצתה את כל מאגר הבוחרים הפוטנציאלי – ברכות, חרמות, איומים , מחלל שם שמים וכו' , אגודה לא מיצתה כלל וכלל את מאגר הבסיסי ובטח שלא את המאגר הרחב .

לכל המתנצחים שלום רב
אין בכוונתי להוסיף עוד אש למדורה אך חובה על כל יהודי להוכיח את חבירו אם עושה דבר לא ראוי וכמדומני שעל ס
במה זו ישנה האפשרות למחות בלי לפגוע ח'ו ברבים והחי יתן ..
א לא ראוי היא שמי שהנפיק סרטון שבו נראים מועמדים חרדיים (למועצה ולראשות) כשהם רוקדים ריקוד חסידי ובו דברי ניצוח כנגד שלא יבואו יום לאחר ההפסד וידרשו יתנצלות על ריקוד של חורת בחורי חמד שלא חצו את גיל ה20
ב אם לכל חסיד חשוב כדכ כבוד רבו מדוע אין הוא מבין לליבו של חבירו הליטאי שלו חשובה לא פחות הפגיעה בכבוד חכמים ואל יאמרו השוטים שאין הכבוד של הרב אלא של הנכד שהרי כידוע לכל חסיד ותחסד שמעלת הנכד אינה פשוטה כלל עיין ערך מורשת החסידות כולה ול'ד
ג אין בריצה נפרדת אלא בכדי להראות בגלוי מה כוחו של כל אחד

אדם שרוצה שיוויון הוא בעל מחלוקת?
לדעתי אדם שגורם לחוסר שיוויון הוא הבעל מחלוקת

הליטאים מעולם אבל מעולם לא רבו על מה שלא מגיע להם מתשמ"ט עד תשס"ט

נכון יש חילוקי דעות בכל מיני נושאים
אבל לפני שדגל קמה ולפני שיתד הוקם
לא היה להם היכן לומר ולהביע את דעתם
וזה כנראה לא מאהבה של הצד השני

כל מה שהרב ש"ך נלחם ( חוץ מחב"ד, שזו זכותו) לא היה נגד חסידים אלא בעד ליטאים

הרב ש"ך אמר שלא מוחל למי שאומר שהוא שונא חסידים

כמובן שכמו עכשיו כן אז
היו אנשים מסוימים שברשעות ונבזות, עשו את הרב ש"ך כשונא חסידים
והם יתנו על כך את הדין

גם היום רצו לעשות מכך מחלוקת נגד חסידים שזה שקר
זה פשוט בעד ליטאים

וכי בתור חסידים הייתם רוצים לקבל חצי ייצוג ממה שמגיע לכם

למה גם בביתר התברר שאנחנו פי 2 ממה שנתתם

אתם הוכחתם בתור חסידים בכל מקום
שאם הליטאי לא יוכיח שמגיע לו, או לא יבקש
פשוט לא יקבל
אז מי הוא הבעל מחלוקת בדיוק

תפסיקו להלך עיוורים

ישנם שני אנשים אולי אחד רק נגרר
שביזו אתכם החסידים
והם לא ליטאים הם חסידים גמורים
הם הם הם הם הם
שביזו את האדמורי"ם לא הליטאים

חסיד! פתח את העיניים ותראה שאני צודק בכל מילה

ליטאים יקרים וחביבים
'משה' שואל למה ג' לא הולכים להתנצל ואני מבין את השאלה אז בוא נבדוק את המצב
עד היום בכל הערים הכל התנהל עם הסכמים ישנים מאוד כדלהלן:
ירושלים. בני ברק. אלעד. בית שמש. היה 50-50 בראשות העיר
למרות שברור לכולם שהמצב שונה לשני הכיוונים וככה זה בעוד הסכמים וככה גם בארצי
בכל זאת בירושלים הפער אולי כבר היה מוגזם ולכן ג' הסכימו שיהיה 50-50 גם במועצה אבל בדגל רצו יותר ורצו לבד וזה אולי בסדר (אבל זה פותח תיבות פנדורה בכל הערים)
אבל להתנצל? למה להתנצל על השיטה שדגל בעצמה קבעה את זה כך עד היום!
ואגב לא הבנתי איך רואים שדגל הוכיחה את כוחה ב "ארצי" והיא יכולה לרוץ לבד
ואם אתה לא רוצה לדמיין עיר חסידית עם מיעוט ליטאי אז תדמיין שדגל היא יותר מ60-40 בביתר חה חה חה

בביתר אכן זה יחס של אולי שמונים עשרים. אין בכך שום ספק, בביתר שלא כמו ירושלי, הכל ידוע וברור ומפולח לפי קהילות. ברור שהליטאים יותר להוטים להצביע והחסידים לא, וחוץ מזה שכל שאר המפלגות שרצו בביתר והכניסו כמה מנדטים- הם גם חסידים

מתוכחים נישארים אוהבים

ליטאים יקרים וחביבים
'משה' שואל למה ג' לא הולכים להתנצל ואני מבין את השאלה אז בוא נבדוק את המצב
עד היום בכל הערים הכל התנהל עם הסכמים ישנים מאוד כדלהלן:
ירושלים. בני ברק. אלעד. בית שמש. היה 50-50 בראשות העיר
למרות שברור לכולם שהמצב שונה לשני הכיוונים וככה זה בעוד הסכמים וככה גם בארצי
בכל זאת בירושלים הפער אולי כבר היה מוגזם ולכן ג' הסכימו שיהיה 50-50 גם במועצה אבל בדגל רצו יותר ורצו לבד וזה אולי בסדר (אבל זה פותח תיבות פנדורה בכל הערים)
אבל להתנצל? למה להתנצל על השיטה שדגל בעצמה קבעה את זה כך עד היום!
ואגב לא הבנתי איך רואים שדגל הוכיחה את כוחה ב "ארצי" והיא יכולה לרוץ לבד
ואם אתה לא רוצה לדמיין עיר חסידית עם מיעוט ליטאי אז תדמיין שדגל היא 60-40 בביתר חה חה חה

סליחה על הכפילות הם פשוט לא העלו את התגובה שלי מאוד הרבה זמן עד שכתבתי עוד פעם ועוד פעם כנראה שתגובה זו תפורסם לפני פסח אז אני כבר מאחל פסח כשר ושמח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture