צילומים: פלאש 90

העם טועה, נתניהו צודק: עדיף לפעמים לוותר על הכבוד / נתן גלנט

הדם רותח לאור ההתרחשויות בדרום, הזעם מבעבע, העם דורש תגובה מיידית ולא מידתית כאן ועכשיו. אבל נתניהו, בניגוד למצופה, נוקט במדיניות של הכלה שפוגעת בו ב'בייס'. נתן גלנט סבור שלא מדובר בפחדנות אלא באומץ פוליטי ובתבונה מדינית-ביטחונית-כלכלית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

העם רותח, זועם. הכעס שוטף אותו כְּגל עכור, שואב אותו לתוכו כמו בולען מכוער הצץ ומתרחב מרגע לרגע: מה הפסקת אש עכשיו, אה? ביבי פחדן, פחדן, פחדן. אסור היה לו להיכנע לחמאס, צריך לשטח את עזה, צריך לזרוק עליהם חביות חומרי נפץ, לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים, להחזיר את אולמרט לשלטון, ביבי פחדן, פחדן…

ובכן, במקרה הזה – העם טועה. כי ראש ממשלתנו פעל בחוכמה רבה והחליט החלטה אמיצה ונכונה בעליל.

וזה למה: המדינות הערביות הסובבות אותנו, מעדיפות באופן עקבי לשמור על כבודן בכל מחיר, ויהא המחיר הכלכלי והמדיני אשר יהא.

שני צדדים למטבע: ההיגיון של נתניהו בהעברת הכסף לחמאס


התוצאה? הן נותרות תקועות במצבן הגרוע, עניות, חלשות, רקובות מבפנים עד העצם, אבל יש להן הרבה 'כבוד'. מנהיגיהם גרים בבתים מפוארים, ארמונות פאר מרובי צריחים ומשרתים חרישיים, ואבוי למדינה שתעיז לדבר סרה כלפיהם.

כך, למשל, מספיק שאי מי משרי ממשלת ישראל יאמר מילה בגנות מלך ירדן, וכל הסכם השלום פתאום רעוע…

בארצנו, המצב שונה. כי היהודים, עם חכם הם. ויודעים: עדיף לוותר פה ושם על הכבוד המזוייף והמדומה, בשביל רווח אמיתי. מוטב פה ושב להבליג מול אמירות מרתיחות כאלו ואחרות, כי יש דברים יותר חשובים.

בואו נדבר רגע על "הפסד הכבוד וההרתעה" שכל היללנים בתקשורת לא מפסיקים לפמפם לנו מזה שבוע: מזוודת הכסף.

שלוש מזוודות בעצם, גדושות בדולרים.

איזו מדינה בעולם היתה מעיזה להעביר לטירוריסטים כסף מזומן, שוחד, רועמים הפרשנים. בושה, בזיונות, כניעה לטרור…

ובכן, הם טועים ומקשקשים. הנה האמת הפשוטה: לא מדובר בשוחד. ולו מהטעם הפשוט שהכסף לא שולם מכיסה של ישראל, אלא הועבר בצלמו ובדמותו מקטאר הרחוקה.

ישראל בסך הכל הסכימה להעביר את המזוודות האלו אל בית הכלא הענקי הנקרא עזה, ושתושביה שם יתוקטטו בינם ובין עצמם על חלוקת השלל…

ועכשיו, נדבר על עצם הפסקת האש.

אז כך: אין שום סיבה שבעולם לפתוח במלחמה מול עזה. הם מיובשים, סובלים מתנאי חיים מחפירים, וכל נסיונותיהם 'לפרוץ את החומות' – עולה בתוהו. שוב ושוב ושוב. אמרו אתם: למה לסכן חיי אדם יהודים, להקפיא את הכלכלה ואת המדינה כולה לשבועות שלמים של מלחמה – כאשר בכל מקרה המצב הסופי (הסדרה שקטה שמופרת לפעמים) יישאר כפי שהוא כיום?

אגב, המצב בעזה היה ונותר בתחתית החבית של ממש. התושבים שם 'נהנים' מחשמל שעות בודדות ביום, מים במשורה, אבטלה פראית, ושיעמום שלא נגמר. בל נשכח את זה.

לעומתם, ב"ה בארץ ישראל, האזרחים חיים את חייהם, רמת המחיה משתפרת אט אט בכל המשק, הבדל תהומי של שמיים וארץ.

רגע, ויש המשך: לעומת זאת, המצב 'שם' הולך ומתדרדר, לאט לאט, הולך ומחמיר. סוג של מחלה ניוונית מאכלת.

כי ביבי "שלא עושה כלום" כלשון הבכיינים, מיטיב בעקביות ובסבלנות לייבש את הביצה. המצור על עזה נשמר מזה שנים, אין יוצא ואין בא. ההברחות מעזה פחתו ונעלמו עם השנים, והמכשול הגדול התת קרקעי הולך ומושלם, מה שמוציא מכלל שימוש את מנהרות הטרור שכה הטילו אימה ופחד על תושבי עוטף עזה.

הזמן עושה את שלו, והוא מיטיב עם תושבי מדינת ישראל, ומרע מיום ליום את מצבם של אזרחי 'מדינת עזה'.

זכה עם ישראל במנהיג משכמו ומעלה, אדם חכם, סבלן ורהוט, שלא פועל לפי דחפים מהבטן, ולא גורר מדינה שלימה למלחמה מיותרת בגלל כבוד מדומה.

אדם שמעדיף לאפשר לתושבי מדינתו לחיות בשלווה (טוב, יחסית) וללא מלחמות, וזאת במחיר זעום של ויתור על 'כבוד' מדינתו הוא.

ומשהו לסיום.
נכתב לעיל שישנם רבים המתגעגעים לאהוד אולמרט, שאכן היה איש אמיץ ונחוש. ועם זאת, הנה פרט מעניין שנשכח מרבים וטובים: אותו אולמרט נחשק ומוערץ, אפשר במשך שנים לרקטות וקסאמים וברזלים מעופפים אחרים לנחות שוב ושוב על ראשם של תושבי שדרות.

הוא לא נהג להגיב על כל ירי. ממש לא. נתעלם, נדחיק, הכל יעבור, ואם לא – נערוך מלחמה ראוותנית. זאת בערך הייתה גישתו.

לעומתו, ביבי המושמץ נוהג אחרת לגמרי: החל מיומו הראשון כראש ממשלה, הוא נוהג להגיב בכל פעם, ולוּ על הברזלון הכי קטן שמתעופף מכיוון עזה.

נכון, על פי רוב הוא דאג להגיב בצורה די קוסמטית, אבל הקפיד להגיב, כי העולם לא הפקר.

וזה הכל.

[email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבעיה היא שיש כאן חילול ה' ששמו נקרא עלינו!
מה גם שבפועל הם סובלים וזה עובר בשקט, והוא חייב למצוא פיתרון!

המאמר נהדר. בתוך הדברים מוזכר שהמכשול התת- קרקעי, הולך ונשלם. אופס, את זה כולם שוכחים. אולי לכן נתניהו מחכה עם מבצע רחב בעזה?

העם טועה זו כותרת מטומטמת

אמת ויציב.
כל מילה אמת!!
ובא לא נשכח שאם" השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר"

ראש ממשלה צודק הוא רוצה למנוע הרג חיילים ואזרחים קל לתת עצות

דברים יפים ןנכונים

הנקודה בה אתה טועה היא אחת:
אין שום הכרח להניח שאחרי פעולה צבאית התוצאה תישאר אותה תוצאה. פה צריך לצאת מהקיבעון ולהחליט שפעולה צבאית בעזה יכולה לגמור אחת ולתמיד עם החמאס!

נתן נשמע טוב הטעונים שלך .
א. בטוח אני שאתה לא גר בעוטף עזה . ( אנחנו חטפנו מטחים מעל המפעל שבו אני עובד באשקלון).
ב. תמה אני אם זה היה ברק שלא נתן כלום לנו החרדים,אם היתה גם אומר עליו כך אם היה נוהג כמו נתניהו???

מסכימה עם הכותב
גם אם היינו יוצאים למלחמה מפוארת ומשלמים על זה בדם של מאות חיילים המצב הרי היה חוזר לקדמותו אחרי שנתיים שלוש שוב הפצצות… אז מה? עדיף הפסקת אש ולוותר על הכבוד העיקר שנמשיך לחיות בשיגרה ולתת לזמן לעשות את שלו שהם יאכלו אחד את השני
הדיבורים להשמיד את עזה הם דיבורים מהבטן שכל בר דעת מבין שהם לא פרקטיים.
אין פיתרון לבעייה ששמה עזה
הפיתרון ההגיוני היחיד זה לוותר על הכבוד, לעשות איתם הפסקת אש ולשמור על סטטוס קוו ולתת עוני ולמצוקה לעשות את שלו, למוטט את שלטון החמאס ואז… אז אולי יהיה על מה לדבר

לא מובן?

"כן חוץ מהרוג אחד ועוד הרוג מה קרה.. העיקר לפעול בחכמה…", אתה מדבר בגישה גלותית… שירביצו לי ואני הגיב מעט רק כדי שחלילה לא יהיה מלחמה… הגישה שצריכה להיות שעל כל ירי מגיבים בתקיפות… ברגע שיהיה את זה הערבים לא יעיזו לירות שוב

א. ביבי ממש לא הגיב על כל טיל. רק אחרי שנים שלחצו עליו שהוא לא עושה כלום הוא התחיל עם זה.
ב. הפיגוע הראשון בגוש קטיף התרחש יום לאחר "פרוץ השלום" (דהיינו הסכמי אוסלו). נכון שעוד מבצע כמו צוק איתן לא ישנה בהרבה את המצב. כי גם בצוק איתן לא הלכו עד הסוף, דהיינו לכבוש את עזה. צריך לכבוש את עזה. זה נשמע לכם הזוי? אבל כך זה היה מתשכ"ז עד תשנ"ו, ובתקופה זו יהודים עשו קניות בשווקי עזה.
איך הכותב שהנני מכירו כאינטליגנט, יכול להציע להכיל שיגור טילים עלינו? הלו, נופלים לנו טילים על הראש! האם אתה מכיר עוד מדינה חוץ מישראל ששיגור טילים על שטחה הוא דבר שבשגרה, ולא מוכרז מיידית כמלחמה?

בס"ד.
צר לי, חולק מכל וכל.
קודם כל אני מניח שמר גלנט לא גר בדרום.
ב. כלל יסודי הוא שהממשלה חייבת לספק ביטחון לאזרחיה, מה שבפועל , אזרחי הדרום חובים זה פשוט נורא ואיום, רק לשמוע את האזעקות זה כבר מאד מפחיד, כל שכן את השאר…
והילדים שם פשוט מפוחדים.
אמנם יש ישיבות קבינט שעות ע"ג שעות, ודנים על דברים שעומדים ברומו של עולם, [לדעתי טוחנים מים] אבל שורה תחתונה , "תושבי הדרום" מופקרים" הופקרו חד משמעית. מ' גלנט כתב "לוותר על הכבוד", איזה שטויות במיץ עגבנית זה. תושבי הדרום סובלים ונמצאים בסכנה קיומית, והוא מדבר על "כבוד". הרי ראינו את הטיל שפגע בבית בבאר שבע, הרי זה היה יכול לפגוע בבית מאוכלס וה' ירחם… וכן הטיל שפגע באוטובוס החייל. [דרך אגב חרדים] מכל זה רואים שיש כאן סכנה מוחשית של כל רגע ורגע. רק הקב"ה בחסדיו העצומים שומר עלינו, לא הממשלה ולא צה"ל. ומה היתה בתגובה על הירי לבאר שבע, כלום… ומה היתה התגובה לירי על האוטובוס, כלום.. זה דבר בלתי נתפס שתושבי הדרום כ"כ בסכנה מוחשית והממשלה רק מכילה כל הזמן. 8 חדשים סופגים עפיפונים והכותב מדבר עוד על "כבוד". לא צריך שהצבא יכנס לעזה זה מאד מסוכן, אבל מה שכן צריך הוא, שהממשלה תספק ביטחון, אם היא לא מסוגלת ואכן היא לא מסוגלת, אזי היא צריכה להיתפטר, נתניהו צריך להניח המפתחות על השולחן ולומר "נכשלתי". אני לא מציע לממשלה מה לעשות, אבל שורה תחתונה היא צריכה לספק ביטחון, [יש כל מיני דרכים] ובפועל אין ביטחון.
ג. כעת נתגלה מה הסיבה, פשוט מאד אזרחי הדרום הם סוג אחר לא כמו הבירה הכלכלית [תל אביב], כך אמר מר הנגבי. בממשלה נורמלית שר כזה היה צריך להיות "מפוטר" מיד בדקה הראשונה אפילו לא דקה אח"כ. אלא מה פשוט כעת מתברר למפרע שכך סובר רוה"מ, הרי אמנם רוה"מ אח"כ הגיב בתקשורת שנוא לא מסכים לדברי הנגבי, אבל מי ששמע את "טון" התגובה של רוה"מ על דברי הנגבי, זה היה ממש "מלאכותי" וממש לא משכנע, אלא להיפך זה היה משכנע שהנגבי צודק. כעת יש לזה גושפנקא שתושבי הדרום הם מסוג אחר,, ווכעת מובן למה הם הופקרו.
ד. רוה"מ כעת לאחר התפטרות ליברמן, מנסה להאריך את הממשלה ולא ללכת לבחירות. למה? כי הוא יודע שהליכוד זה "היסטוריה". לדעתי שום אזרח דרומי שפוי לא יצביע ל"מילכוד". כעת רוה"מ מתחיל להבין שהוא טעה בגדול, לכן הוא מנסה איך שהוא שלא יהיה כעת בחירות, כי זה יהיה סוף של ה"מילכוד".
ה. "תושבי הדרום" היקרים אני לא מבין אותכם מדוע אתם שותקים, מדוע אתם לא מרעישים את העולם שהנגבי יפוטר לאלתר, לאחר שהוברר [מדברי הנגבי ומהתגובה ה"מינורית" של רוה"מ] שאתם סוג אחר ושאתם הופקרתם, אני לא מבין איך אתם מכילים את זה , בעיני זו חידה.
ה' יעזור.
ו, נראה לי שבבחירות הקרובות הליכוד יהיה "היסטוריה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture