Hadas Parush/Flash90

עידן טראמפ: ארה"ב התנגדה לראשונה לגינוי הריבונות הישראלית ברמת הגולן

ארצות הברית הצביעה אמש לראשונה נגד ההחלטה באו"ם לגנות את הריבונות ההישראלית ברמת הגולן. השגרירה היילי: "ההצעה כולה מוטה נגד ישראל". השגריר דנון: "תנו לי להבהיר את עצמי - ישראל לא תיסוג מרמת הגולן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארצות הברית הצביעה אמש (שישי) נגד ההחלטה באו"ם לגנות את הריבונות ההישראלית ברמת הגולן. בעבר בחרה ארצות הברית להימנע בהצבעה השנתית באו"ם בנושא זה, לראשונה הצביעה נגד ההחלטה ובכך הייתה המדינה היחידה שצידדה בעמדה הישראלית.

ההצעה חסרת המשמעות התקבלה ברוב מוחץ של 151 מדינות תומכות נגד 14 נמנעות ושתי מתנגדות, ישראל וארה"ב. העצרת צפויה לאמץ אותה באופן רשמי בחודש הבא – אך היא לא צפויה להשפיע באופן ממשי על הנוכחות הישראלית ברמת הגולן.

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הודיעה שלשום כי היא הולכת להתנגד להצעה, ואמרה כי "ארצות הברית לא תימנע יותר בכל הנוגע להצבעה השנתית נגד השליטה הישראלית ברמת הגולן". היילי הוסיפה כי "ההצעה כולה מוטה נגד ישראל, וההרס שהמשטר של נשיא סוריה בשאר אסד משאיר אחריו בכל מקום רק מוכיח שהוא לא מסוגל לשלוט על כלום".

השגריר הישראלי באו"ם דני דנון הודה לאמריקנים ואמר: "אולי זה לא פופולרי מבחינת פוליטית להתנגד להצעה הזאת, ולכן ההצבעה האמריקנית היא כל כך אמיצה". לדבריו, "זוהי עדות נוספת לשינוי הרוח העוינת נגדנו באו"ם ולשיתוף פעולה החזק בין המדינות". דנון הוסיף כי "ישראל לא תעמוד מנגד במצב שמעמיד אותנו בסכנה ממשית. רמת הגולן היא קריטית עבור ביטחונה של ישראל, וזכותנו המלאה להחזיק בה. תנו לי להבהיר את עצמי – ישראל לא תיסוג מרמת הגולן והגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תקבל את זה".

עוד גינה דנון את הפעילות של האו"ם ואמר כי "בזמן שבסוריה מתחוללת מלחמת אזרחים והתבססות צבאית איראנית, ראוי שהאו"ם יעסוק בנושאים אלו ולא בהחלטות חסרות משמעות שלא ישפיעו על ריבונותה של מדינת ישראל ברמת הגולן. מודה לארצות הברית על ההחלטה". דובר המשלחת האמריקנית הצטרף לדבריו של השגריר דנון ואמר בדיון כי "זה אבסורד שמעלים מחדש את ההצעה המכוונת לישראל בזמן שבסוריה המשטר ממשיך לטבוח באזרחים. האו"ם צריך להתמקד בנושאים דחופים יותר".

מאז היבחרו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ישראל פעלה רבות במישור הדיפלומטי כדי לזכות בתמיכה האמריקנית בסוגיית הגולן. שגריר האמריקני בישראל, דייוויד פרידמן, אמר לפני כחודשיים כי הוא מאמין שישראל לא תוותר על האזור לעולם. עם זאת, למרות הכרתו של טראמפ בירושלים כבירת ישראל, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס באוגוסט האחרון כי הכרה ברמת הגולן כשטח ישראלי עדיין לא עלתה לדיון.

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן צייץ שלשום בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר "הגולן הוא חלק מישראל ולעולם יהיה. אין אדם שפוי שחושב שהוא יחזור לרוצח אסד ולמשטר האיראני שמנסה להקים חיזבאללה סורי באזור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture