צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

לאחר הצהרת נתניהו: בליכוד מגבים ובאופוזיציה תוקפים

תגובות רבות לאחר הצהרת ראש הממשלה שניתנה הערב, בנוגע להמשך קיומה של הקואליציה הנוכחית, לאחר התפטרות ליברמן ממשרד ביטחון • ומי מסכים להפקיד בידי נתניהו התחייבות שתחייבו להיות כפוף למשמעת קואליציונית?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תגובות רבות להצהרת בנימין נתניהו הערב על כך שהוא נשאר בתפקיד שר הביטחון ועל תקיפתו המרומזת כנגד יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט הלוטש עיניים לתפקיד, יחד עם איום לפירוק הממשלה במידה ולא יקבל זאת -לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן מהתפקיד, כשלדברי נתניהו: "בעניינים כאלה אין מקום לפוליטיקה, אין מקום לשיקולים אישיים".

להצהרת ראש הממשלה לחצו כאן

מטבע הדברים התגובות השליליות כנגד הצהרת ראש הממשלה הגיעו מכיוון מפגות האופוזיציה והתגובות החיוביות מתוך מפלגת הליכוד שנתניהו עומד בראשה. נפתח תחילה עם התגובות מכיוון האופוזיציה.

יושבת ראש האופוזיציה חברת הכנסת ציפי לבני, מהמחנה הציוני, הגיבה לנאום ראש הממשלה ואמרה: "אצל ביבי נאומי ביטחון נועדו לתעמולת בחירות נטו ובנט למד מהמורה. כל יום, כל נאום, כל אמירה פוליטית מבהירים – אסור להשאיר את הביטחון בידיים שלהם. דווקא משום שמדובר בעניין של חיים ומוות. מי שמשחק פוליטית בביטחון לא יכול להיות אחראי על בטחון אזרחי ישראל".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הגיבה לנאום ואמרה, כי "הצביעות של נתניהו בעודו מדבר על חשיבות תיק הביטחון זועקת לשמיים. זהו אותו נתניהו שרק לפני שנתיים מינה לתפקיד הרגיש הזה אדם ציני חסר ניסיון ואחריות רק בשל שיקולים של שרידות פוליטית וגם כעת משחק בתיק הזה לצורכי תעמולת בחירות. חוסר האחריות האמיתי הוא לתת לנתניהו להמשיך בתפקידו כראש ממשלה אחרי שהפך כל פרט בחיינו לסחר מכר פוליטי והפך את הקיטוב וההסתה לתוכנית עבודה".

חברתה למפלגה, ח"כ מיכל רוזין אמרה: "מצפיה בנתניהו במסיבת עיתונאים עולה שזה עוד אחד מהספינים שהוא מנסה לעשות לאחרונה. אף אחד כבר לא קונה את זה-הם מזמן כמו קריקטורה של עצמם ומהלכיהם שקופים. את אזרחי ישראל לא מעניינים המשחקים הקואליציוניים. הגיע הזמן להחליף את השלטון הרע הזה באחד שיפעל לטובת ישראל, ולא לטובת עצמו".

ח"כ עיסאווי פריג' גם הוא ממרצ אמר כי "לשאר חבריו בקואליציה נמאס מהספינים והשקרים שלו. ביבי הולך הביתה, אבל בנאום הבחירות הוא חשף שכדי להישאר בתפקיד הוא מוכן אפילו 'לגבות קורבנות' של חיילים ואזרחים, הכול כשר בדרך להיות 'מר ביטחון'. מדינת ישראל חייבת להציל את עצמה מביבי ועדיף מוקדם ממאוחר".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס לדברי נתניהו ואמר: "ביטחון ישראל הוא באמת הדבר החשוב ביותר. ערבוב של פוליטיקה וביטחון הביא לפגיעה בביטחון תושבי הדרום. בדיוק בגלל זה ישראל צריכה ללכת לבחירות מיידיות. אפשר להחליף את הממשלה הזאת בממשלה שתדאג באמת לביטחון, ומאמינה באמת שאפשר לשנות".

מזכ״ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני אמר, כי "מופע השרלטנות של ביבי מוכיח שהוא מפחד מבחירות ומוכן לעשות סיבוב פוליטי על חשבון הביטחון של אזרחי ישראל. ביבי, נכשלת. לממשלה הזו אין זכות קיום, אנחנו מוכנים לבחירות בהקדם האפשרי".

חברת הכנסת מרב מיכאלי מהמחנה הציוני כתבה: "די כבר עם עוד מסע הסתה נגד השמאל. ב 99 קמה ממשלה שהוציאה את ישראל מהבוץ המדמם של לבנון שהליכוד הכניס אותנו אליו וב-92 קמה ממשלת רבין שהביאה שגשוג לפרפריה, לתשתיות ולחינוך ואת אוסלו, שהקים את הרשות הפלסטינית שאתה, נתניהו, נסמך על השיתוף הביטחוני הביטחוני אתה. די להסתה והשקר, לך הביתה".

חברתה למפלגה ח"כ לאה פדידה הגיבה אף היא לנאום נתניהו ואמרה: "הגענו כעת לשלב המביך שבו נתניהו עושה שימוש פוליטי נלוז בקודש הקודשים – ביטחון ישראל. ובשביל מה? בשביל עוד כמה חודשי הישרדות לממשלה שכבר הגיעה לסוף דרכה. טמבל מי שקונה את זה".

כאמור, מצד הקואליציה, היו אלה חברי הליכוד שרצו להגיב, כאשר כל אחד ניסה להצדיק ככל הנותר את ראש הממשלה, חלקם אף תקפו את בנט ושקד במפורש לאור כוונותיהם להתפטר מהממשלה.

שר המדע אופיר אקוניס אמר, כי "האחריות לקיום ממשלת הימין על כתפיהם של בנט וכחלון. ראש הממשלה היטיב לבטא את הצורך בהמשך קיום הממשלה בעת הזאת. את המשבר המיותר הזה אפשר לפתור במהירות באמצעות החלטה אחראית על הישארותם בממשלה עד סיום הכהונה לפי חוק, בנובמבר 2019".

השרה לענייני גמלאים, גילה גמליאל כתבה: ‏"ראש הממשלה ‎בנימין נתניהו אמר הערב דברים ברורים. בטחון המדינה מחייב שהממשלה תכהן עד נובמבר. אני מאמינה שהשרים בנט וכחלון ‎יבינו זאת ויחדלו עם האיומים המיותרים. תנו לביבי לעבוד".

חבר הכנסת יהודה גליק התייחס אף הוא לנאום והתחייב להיות כפוף למשמעת קואליציונית עד סוף הקדנציה ואף הסכים להפקיד בידי נתניהו התחייבות לכך: "בימים רגישים אלו יש רבים המנסים לערער את יציבות הממשלה ולהביא למערכת בחירות מיותרת. לאור הנ"ל ומפאת הרגישות הביטחונית המובנת ומתוך אחריות ציבורית, מבקש להפקיד בידך התחייבות מפורשת למשמעת קואליציונית עד סוף הקדנציה. בין השאר נפנפו מספר שרים בכירים בטענה כאילו ממשלת 61 אינה יציבה מפני שהיא תלויה בחברי כנסת 'לא ממושמעים'. בין השאר פרשנים שונים הזכירו את שמי כאחד החשודים בחוסר משמעת. לאור הנ"ל ומפאת הרגישות הביטחונית המובנת ומתוך אחריות ציבורית מבקש להפקיד בידך התחייבות מפורשת למשמעת קואליציונית עד סוף הקדנציה".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב כתבה: "ראש הממשלה דיבר מתוך דם ליבו. כך נראה מנהיג אחראי ואכפתי שביטחון מדינת ישראל ואזרחיה עומד לנגד עיניו ולא פוליטיקה. זה אכן חוסר אחריות מצד חברים בקואליציה להפיל ממשלת ימין כל כך טובה. אני מקווה שההיגיון ינצח ולא האגו".

ח"כ נאוה בוקר כתבה: "הרשו לי לכתוב את מה שאני סבורה שראש הממשלה לא יכול לומר: כחלון ובנט – זה לא הזמן לתקוע למחנה הלאומי כולו סכין בגב. זו הממשלה הכי לאומית, הכי ימנית והכי ביצועית שהייתה. תנו לראש הממשלה לעשות את מה שהוא הכי טוב בו – להגן על עם ישראל. בביטחון אין מקום לשיקולים פוליטיים. אל תהיו ליברמן, אל תנטשו, לא עכשיו, לא בזמן המערכה. המעשה האחראי ביותר כעת הוא להמשיך לעבוד ביחד, להמשיך לשרת את אזרחי מדינת ישראל, לדאוג לביטחונם ולסיים את כהונת ממשלת הימין במועדה".

ח"כ יואב קיש הגיב לדברי נתניהו ואמר: "אני מאמין לו. עומד לבדו ועומד על דעתו למען טובתה של מדינת ישראל, הוא מתעלם מכל שיקול פוליטי שיכול היה לסייע לו כעת ומודיע: הביטחון חשוב מדי", כשאף התייחס להתפטרות צפויה של שרי הבית היהודי: "אם מחר בנט ושקד מתפטרים מהממשלה הם מצטרפים לליברמן במתן רוח מורלית בלתי נתפסת לארגון הטרור חמאס. הציבור הישראלי, ודאי הימני, לא יסלח להם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture