ראשי האופוזיציה, היום. צילום: Miriam Alster/FLASH90

באופוזיציה מאוכזבים: "בנט ושקד סרבו להיפרד מהכיסא"

באופוזיציה התאכזבו לשמוע שבנט ושקד אינם מתפטרים. ליברמן: "הביטחון לא מעניין את הממשלה ואחריות לא מילה רלוונטית לבנט ושקד". גבאי: "אין כלום מאחורי הדיבורים על ביטחון". לפיד: "הוא פשוט משתמש בביטחון כדי לפתור בעיות פוליטיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

באופוזיציה הוותיקה (המחנ"צ, יש עתיד, מר"צ) והטרייה (ישראל ביתנו) כבר ציפו בכיליון עיניים להודעת ההתפטרות של בנט ושקד. בישראל ביתנו כבר ארגנו את מטה הבחירות, המחנה הציוני כבר התחילו להתארגן לפריימריז וביש עתיד כבר התחילו לחפש אחרי כוכבים ביטחוניים כשחקני חיזוק. אך לבסוף, בנט ושקד נשארים בממשלה.

מי שהיה הכי מאוכזב הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן שלא התכוון לבלות כעת חודשים באופוזיציה אלא לחזור לתפקיד בתוך שלושה חודשים, הוא שפך את זעמו על הבית היהודי. "אני חייב לציין כי נדהמתי לשמוע בימים האחרונים שטף דיבורים בלתי פוסקים על המערכה הקרבה ובאה מכל הכיוונים בקואליציה. הקשבתי לשרים בנט ושקד וגם כאן אין שום קשר לאחריות וביטחון – זו תופעה ידועה מזמן – להידבק לכיסא בכל מחיר ולהצדיק זאת בכל ויכוח אפשרי. שני השרים פשוט נכנעו ללחצים ולא מסוגלים להיפרד מהכיסא".

עוד הוסיף: "מי שרוצה לדעת מהאמת מה קורה ומה היה מאחורי הקלעים של הבית היהודי יכול להקשיב לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. הבנתי דבר אחר: הביטחון לא מעניין את הממשלה ואחריות לא מילה רלוונטית לבנט ושקד. זו הישרדות נטו, ניסיון להסתתר מאחורי מסך עשן ביטחוני. ממשלת ימין רק בדיבורים. רוצים ממשלת ימין במעשים".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר כי "15 פעמים אמר ראש הממשלה בנאומו את המילה ביטחון. בנט הסתפק ב 6 פעמים. למדנו שאין כלום מאחורי הדיבורים על ביטחון. זה רק ספין פוליטי של ראש ממשלה שכבר עשר שנים מערבב את הפוליטיקה עם הביטחון שלנו. חברי הקבינט הבטחוני בעצמם אומרים אומרים שהממשלה נכשלה בהרתעה ובביטחון. מילא היו עושים משהו אחר: פותרים בעיות כלכליות, חברתיות, בריאות, משהו. גם שם נאדה. שום דבר. הכל כלכלת בחירות וקיצוצי פלאט כאילו יש שם מחשבון קסיו ולא שרים וממשלה".

ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני אמרה בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני: "הדבר הטוב היחיד שאני מוכנה לומר על ביבי היום זה שלא הפקיד את צה״ל בידי בנט כפי שהפקיר את מערכת המשפט בידי שקד. יש דבר אחד שנתניהו אמר אמת בימים האחרונים – שאם היו בחירות, ממשלת הימין הייתה נופלת ומוחלפת. הגיע הזמן להפנים, לא עוד דיון מי יצטרף לממשלת נתניהו הבאה, אלא שלא תהיה ממשלת נתניהו הבאה.

"המממשלה הזאת קורסת, חבריה לא מאמינים אחד בשני ולנו אין אמון באף אחד מהם. מה שהתחדש לנתניהו בשבועות האחרונים היו הסקרים. הוא יודע למה הוא אומר שבחירות יפילו את ממשלת הימין. אני מכירה את כל האתגרים הביטחוניים לפניהם ניצבת מדינת ישראל לפני ולפנים. למממשלה הזאת על מרכיביה אין דרך להתמודד עם האתגרים הביטחוניים״, דברי לבני.

יו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד תקף את נתניהו וחברי הממשלה בפתח ישיבת סיעתו ואמר: "ראינו ביומיים האלה את נתניהו, ארבעה ימים אחרי שנכנע ליחיא סינוואר, נושא את שם הביטחון לשווא. שלושה שרי קבינט – ליברמן, בנט ושקד – אמרו לנו בפה מלא שאין שום איום בטחוני שמצדיק את האמירות שלו. הוא פשוט משתמש בביטחון כדי לפתור בעיות פוליטיות. אותם שלושה שרי קבינט מודים שהממשלה גילתה רפיסות ונכנעה לטרור. אחד התפטר בגלל זה, אפשר להעריך את זה. שניים לא התפטרו בגלל זה. האחרים פשוט שותקים".

עוד הוסיף: "בזמן שהקרקס המביש הזה מופיע בפנינו, בזמן שנתניהו והשרים שלו קופצים דרך חישוקים בוערים, יש לאזרחי ישראל חיים. תושבי הדרום עדיין מלקקים את הפצעים. עדיין שואלים את עצמם למה הממשלה הפקירה אותם. הם מסתכלים למעלה ורואים, שוב, בלוני תבערה. יוקר המחיה עדיין כאן. הפקקים עדיין כאן. משבר הדיור עדיין כאן. דור שלם מסתכל על הממשלה שלו ומגיע למסקנה שהכל ציני, הכל מושחת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture