צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בתום שנתיים וחצי של חקירה; המשטרה: להעמיד לדין את השר דרעי

מהודעת המשטרה עולה כי כי ממצאי החקירה - שנפתחה בחשדות לשוחד והלבנת הון - ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים בלבד. לשכת שר הפנים: "קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שנתיים וחצי של חקירה, הודיעה הבוקר המשטרה על סיום חקירתו של יו"ר ש"ש ושר הפנים, אריה דרעי. בהודעתה ממליצה המשטרה על העמדתו של דרעי לדין בעבירות של מרמה והפרת אמונים, ולא בעבירות של שוחד והלבנת הון שנחקרו בהתחלה.

"התיק נפתח בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר בהצהרות רשמיות, עבירות מס, והלבנת הון. החשדות חייבו חקירה יסודית, מורכבת ומאומצת שהתקיימה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בצוות חקירה משותף עם רשות המיסים- פקיד שומה חקירות תל אביב ולוותה על ידי צוות פרקליטים מפרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה", כך בהודעת המשטרה.

עוד בהודעת המשטרה: "ראשיתו של התיק בחקירה סמויה, שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון במהלך שנת 2015, שהעלתה חשד לכאורה להתנהלות חריגה בחשבונות בנק הקשורים באריה דרעי ובני משפחתו, והצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים למשפחת דרעי, חלקם קודם לחזרתו לפעילות פוליטית וחלקם לאחר שובו לכנסת. באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה במהלכה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, ונחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר באזהרה השר אריה דרעי.

החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי ₪, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול; ברכישת מגרש בספסופה; בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים, ועל עדותו הצפויה במשטרה ורענן את זכרונו.

ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב (שבועת שקר) למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו.

כן התבססה תשתית ראייתית נגד עו"ד שלמה דרעי המשמש כיום בתפקיד סגן יו"ר קק"ל, לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, וכן התבסס חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ועבירות מס נגד חשודים נוספים".

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות.

‏מלשכתו של שר הפנים, אריה דרעי, נמסר בתגובה: אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט 3 שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד. מאמינים שאחרי בדיקה התיק יסגר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצאו את מי להעמיד לדין….מספיק כבר עם חשדות…לא נמאס?? כל הזמן לחפש את השני?
תהיו עסוקים בלעשות במקום לבזבז זמן להפיל את השני. דרעי הוא מהמנהיגים הטובים ביותר. והוא יודע מה לעשות עם הכסף- יותר ממי שנותן את הכסף…
בלי אמון במנהיגים- אי אפשר לנהל ממשלה
בזכות פעלו למען כולם ובזכות כל הבזיונות שמקבל בלי סוף- עולה לגדולה.

על מה בסיפוק? שזה רק 'מירמה והפרת אמונים'?רק?איך לאדם יש חוצפה כזו להודות שהעבירות בסה'כ די קלות. אתה צריך להיות נקי דר-רע .נמאסתם.

לפרשנים שבקהל
המשמעות התרסקות של שס או עלייה מטאורית במספר המנדטים..?

בידוע לי שאתה עוד תכבוש את העולם..

מקוה שילך מהר לבקש את סליחתם של האדמורי"ם שפגע בהם
ואולי לא יצטרך לשבת שנית
הלואי

כמו שאתם מבינים שאת ביבי מחפשים כי הוא מצליח ולא בדרך שלהם ולכן רודפים אותו ומפיל יצא נמלה ועליה ישעטו כל שונאיו, כן הדין בדרעי, ואת זה הבנו לפי 25 שנה ?

יהודים רבים מרגישים עכשיו צער על חילול השם וזה יותר משמעותי מלחשוב מי אשם

מרתק ומכאיב כאחד לראות את הרמה האישית של אנשים שמגדירים עצמם חרדים אך מרשים לעצמם בריש גלי להראות את הקנאה האדירה באדם שבזכותו עולם התורה פורח ומשגשג בשנים האחרונות, אך בשביל אנשים רדודים שמונעים מדעות קדומות וודאי שלא דעת תורה היא המנחה אותם – כל ההישגים האלה שקופים, כשבלא לשים לב הם הפכו את שופטי הערכאות ושונאי ישראל למנחי דרכם, רחמנות!! ?

מרתק ומכאיב כאחד לראות את הרמה האישית של אנשים שמגדירים עצמם חרדים אך מרשים לעצמם בריש גלי להראות את הקנאה האדירה באדם שבזכותו עולם התורה פורח ומשגשג בשנים האחרונות,
אך בשביל אנשים רדודים שמונעים מדעות קדומות וודאי שלא דעת תורה היא המנחה אותם – כל ההישגים האלה שקופים, כשבלא לשים לב הם הפכו את שופטי הערכאות ושונאי ישראל למנחי דרכם, רחמנות!! ?

האדם היחיד שבאמת איכפת מהספרדים

דרעי צדיק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture