Marc Israel Sellem/POOL

אולמרט תוקף: "אין איום קיומי על ישראל, נתניהו אמר דברים חסרי שחר"

ראש הממשלה לשעבר יצא נגד התנהלות מחליפו מול חמאס טרם הפסקת האש, התייחס להתפטרות ליברמן והציע לשרי הקבינט "לא לנהוג בהתלהמות ולדבר פחות". לדבריו הוא מוכן לתת קרדיט לנתניהו על התנהלותו המידתית בנושא האיראני בסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ביקר הערב בחריפות את התנהלות ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, בראיון ל'חדשות 10' טעו כי התנהלותו המתלהמת של נתניהו מול חמאס מקשה על ההתמודדות מול עזה. בהקשר רחב יותר, ובתוך כך איראן, טוען אולמרט כי "היום אין שום איום קיומי על ישראל משום מקום – וכך סבורים כל גורמי הביטחון". עוד הוסיף כי הסדר עם הפלסטיניים יכול להוביל לקשרים גלויים וענפים עם מדינות רבות במזרח התיכון שמשתוקקות לכך, אך מסתייגות בגלל הסוגייה הפלסטינית.

כשנשאל אם ימליץ לממשיכו בתפקיד להכות במלוא העוצמה בתגובה להתגרויות, אמר ראש הממשלה לשעבר כי הוא בעיקר ממליץ לנהוג בצורה בלתי מתלהמת. "אני ממליץ לדבר פחות. כשראש הממשלה אומר שהוא החזק ושהוא יימחוץ, כפי שנתניהו עשה, אז אתה שואל את עצמך, מה עוד צריך כדי להרוס את חמאס, אם הם יורים עלינו 520 טילים. במצב הזה נתניהו היה הגיבור הגדול, החזק וההורס שמחליט שלא להגיב. לעומת זאת כשמפריחים עפיפונים ובלונים – נתניהו הכריז שלא ישתוק על האיום הנוראי".

עוד בעניין השיח המתלהם, טוען אולמרט כי ההתנהלות של נתניהו עלולה להוביל להתנגשות שאף אחד לא באמת מעוניין בה. "יש פה איבוד פרופורציה בדיבור וניסיון ליצור תדמית של דרמה ענקית על דברים שאינם פרופורציונליים למציאות. במצב כזה, אתה נוהג לא לפי מה שצריך לעשות – אלא לפי מה שאתה, כראש ממשלה, איימת שתעשה יום לפני כן. זה גורם לאיבוד ההרתעה מאחר והיריב שלך מרגיש שאתה מדבר הרבה ולא עושה כלום, 'פקה-פקה' בלשון החבר'ה. כשראש הממשלה רואה שמנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, מזלזל בו, הוא חושב שהוא ישר צריך להגיב והתגובות הללו יוצרות שרשרת שמובילה לסוג של התנגשות מבלי שאף אחד ירצה בכך".

על הנאום שנשא נתניהו, בעת מינויו העצמי לשר הביטחון, הטיח אולמרט בנתניהו כי מנסה ליצור אווירה של משבר קיומי על לא דבר. "מה ששמעתי בנאום חמור מאוד – ניסיון מודע ומתוכנן ליצור אווירת משבר ביטחוני קיומי, ולא משבר נקודתי של תקרית פה ותקרית שם, כפי שמתרחש כבר שבעים שנה וכפי שימשיך להיות עוד הרבה זמן, שזה משהו שאנחנו יכולים להתמודד איתו. שום דבר לא קרה או לא צפוי היה לקרות מאז שליברמן התפטר מתפקיד שר הביטחון ועד שנוצר רושם שהממשלה עלולה ליפול. למעט דבר אחד, שראש הממשלה אמר 'במציאות בטחונית כל כך מורכבת ומסוכנת' – שזה דבר שאין לו שחר".

כשאולמרט נשאל אם בדבריו הוא מביא בחשבון גם את הסוגייה האיראנית, הוא משיב כי זו הייתה קיימת והיא לא ממילא לא הולכת להיעלם. "סוגיית איראן הייתה גם לפני והיא תמשיך – אז לא יהיו בחירות בשלוש השנים הקרובות? אז היא תיפטר?", שאל אולמרט. "אין איום קיומי על ישראל משום מקום היום, ואני אומר את זה כאדם שמכיר את מצבה הבטחוני, האסטרטגי והטקטי של ישראל הכי טוב שאפשר. כראש ממשלה לשעבר אני יודע דבר או שניים ואני שמקף את דעתם של כל גורמי הביטחון של המדינה ללא יוצא מהכלל. לא קיים שום איום קיומי אסטרטגי על המדינה, אך כן יש לנו בעיות לא פשוטות".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי הוא מוכן לתת קרדיט לנתניהו על התנהלותו המידתית בנושא האיראני בסוריה, אך ביקר את העובדה כי נתניהו לא גינה את רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י על ידי הסעודים וסיפר כי לישראל יש קשרים רבים עם מדינות האזור, שלא יבואו לידי ביטוי עד שיהיה הסדר עם הפלסטינים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיסתום את הפה שלו נוכל שרק עכשיו יצא מהכלא שישב בצד ולא יפריע
טעות שהורידו לו שליש מהעונש
גם גונב ועוד יש לו מה להגיד

אולמרט הגנב אין לו בושת פנים . מה קרה לו . האם שוב הכסא קורא לגנב .. אולמרט תשב בשקט כך יטב לכולם . עז פנים ושקרן מכניס אפו במקומות שאינם שייכים לו . טיפש מטןפש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture