צילום: חיים צח, לע"מ

נתניהו וכוכבי החליטו: אייל זמיר יהיה סגן הרמטכ"ל הבא

נתניהו אישר הערב את המלצת הרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, למנות את אלוף אייל זמיר לסגן הרמטכ"ל. איזנקוט, שוחח עם זמיר ובירך אותו על בחירתו לתפקיד. האלוף ניצן אלון שגם התמודד על התפקיד האלוף ניצן אלון צפוי לפרוש מצה"ל

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אישר הערב (יום ה') את המלצת הרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, למנות את אלוף אייל זמיר לסגן ראש המטה הכללי של צה"ל. הוא הועדף על פני המועמד הנוסף לתפקיד, אלוף ניצן אלון.

נתניהו בירך על מינויו של זמיר, אלוף פיקוד הדרום לשעבר ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, ומסר כי "האלוף זמיר עתיר הישגים וקצין מוערך שיסייע לרמטכ"ל המיועד אלוף כוכבי להוביל את צה"ל לפסגות חדשות".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שוחח הערב עם האלוף אייל זמיר ובירך אותו על בחירתו לתפקיד. הרמטכ"ל שוחח גם עם האלוף ניצן אלון והודה לו על תהליך ההתמודדות הראוי. הרמטכ"ל ציין כי אייל זמיר הוא קצין רב זכויות אשר ביצע שירות קרבי כלוחם וכמפקד במספר גזרות ותפקידי מפתח ובידיו הכישורים להצלחה בתפקיד מרכזי זה ולתרומה רחבה לצה"ל.

זמיר ואלון התמודדו עם כוכבי על תפקיד הרמטכ"ל והפסידו במרוץ, אף שהאלוף אייל זמיר נחשב למועמדו המועדף של ראש הממשלה – כך שהבחירה בו לתפקיד הסגן הייתה צפויה.  

סגנות הרמטכ"ל היא מקפצה עבור זמיר לקראת ההתמודדות בעוד שלוש או ארבע שנים להחלפת כוכבי. בעקבות ההחלטה צפוי האלוף אלון לפרוש מצה"ל. בהודעה היום נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו מבקש להודות לאלוף ניצן אלון על תרומתו רבת השנים לצה"ל ולביטחון ישראל".

הביקור הראשון של נתניהו כשר ביטחון בקריה: "יש לנו משימה משותפת"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו