צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

בבית דיסקרטי, בלי לדווח ביומן: מה חיפש יאיר לפיד אצל נוני מוזס?

השבוע נחשף כי במהלך כהונתו כשר אוצר נהג יו"ר 'יש עתיד' להיפגש עם מו"ל 'ידיעות אחרונות'. עיתוי הפגישות והשלכותיהן הפוטנציאליות מעלות את התמיהה מדוע המשטרה לא מקיימת חקירה בדומה לתיק 2000 • וגם: התגובה של לפיד וההתגוששות עם נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נהג להיפגש לעתים תכופות בזמן כהונתו בממשלה עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס: כך נחשף לפני מספר ימים בערוץ 10. ע"פ הדיווח, הפגישות התכופות נערכו בימי שישי בבוקר בביתו של איש עסקים מסביון שגר בסמוך למוזס, כאשר איש העסקים עצמו אינו נוכח בבית.

"פגישותיו של לפיד עם עיתונאים רבים הופיעו בלו"ז שלו שנחשף בפומבי, אולם פגישותיו עם מוזס, מסיבה שטרם התבררה, לא הופיעו שם", כך בדיווח.

בלשכתו של לפיד ניסו להמעיט מחומרת הענין וטענו: "יאיר לפיד נפגש במהלך כהונתו באופן שוטף עם העורכים והמו"לים של כלי התקשורת הגדולים בישראל כולל נוני מוזס, שלדון ומירי אדלסון, רון לאודר, אלי עזור ואחרים, כפי שעושים כל הפוליטיקאים הבכירים בישראל".

הפובלציסט איתמר פליישמן פרסם בעיתון 'ישראל היום' טור שבו הוא תוהה מדוע המשטרה אינה חוקרת את הפגישות הללו, בדומה לתיק 2000. "החשד בתיק זה מייחס לנתניהו ולמו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס עסקת שוחד. על פי החשדות, נתניהו היה אמור לפעול לצמצום הפעילות של "ישראל היום", ובתמורה לקבל סיקור חיובי בקבוצת "ידיעות". בשישי האחרון חשפה שוב אילה חסון כי לפיד נהג לנהל פגישות חשאיות עם מוזס בהיותו שר האוצר. בהמשך השבוע הודה לפיד כי שוחח עם מוזס על הדרך שבה הוא מסוקר", כותב פליישמן.

הוא מוסיף: "ומה ביחס לתמורה? על רקע הפגישות הדיסקרטיות נדון ועבר בקריאה טרומית בכנסת חוק "ישראל היום", השווה למוזס סכומי עתק, ומרבית אנשי יש עתיד תמכו בו. נוסף על כך, במהלך כהונתם הקצרה העבירו שרי יש עתיד לקבוצת "ידיעות" 3.5 מיליון שקלים מכספי הציבור עבור תוכן שיווקי וסיקור חיובי. פעולותיו של לפיד לא יכולות בהכרח להפוך אותו לעד מפתח, אבל בהחלט עשויות להקנות לו מעמד של עד מדינה".

"האם לפיד ומוזס שוחחו על חוק "ישראל היום"? האם דנו במיליונים שזרמו משרי מפלגתו של האחד לעיתונו של האחר? התשובות לשאלות עדיין עמומות, אך למרות ההתעלמות מהקריאות לבדוק את התמיהות, גם במשטרה ובמערכת אכיפת החוק יצטרכו להכריע בקרוב: אם סיקור חיובי וקידום חוק עבור חבר ומקורב אינן עבירות פליליות, מדוע בכלל החלו החקירות?"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיתף בדף הפייסבוק שלו את השורות הללו – שעניינן עוד יעסיק אותנו מן הסתם רבות בחודשים הקרובים – תוך שהוא מצרף לינק לטור המדובר.

באבוד רשעים רינה: למה אנחנו צריכים לשמוח על נפילת 'ידיעות אחרונות'


לפיד לא נשאר חייב ופרסם את התגובה הבאה, וביא מובאת כאן במלואה: "אז מה הסיפור עם נוני מוזס? בנימין נתניהו, עדיין ראש הממשלה, תקף אותי הערב בעמוד הפייסבוק שלו. ככה נראה לחץ. ככה נראה סדר עדיפויות עקום. הדרום מלקק את פצעיו, יוקר המחיה הוא ברמה של טוקיו, אבל נתניהו ושליחיו עסוקים בשאלה אם נפגשתי עם נוני מוזס.

התשובה אגב היא כן, בטח, למה לא?

הסיפור התחיל ביום שישי האחרון כשפורסמה ידיעה שאמרה: "בהיותו שר האוצר יאיר לפיד נפגש פגישות סודיות עם נוני מוזס". הידיעה הפתיעה אותי. לא התוכן שלה (אני דווקא ידעתי שנפגשתי איתו…) אלא העובדה שאף אחד לא טרח אפילו לעשות גוגל לפני הפרסום. אם היו טורחים הם היו מגלים שהפגישות האלה לא היו סודיות, הן סתם לא עניינו אז אף אחד.

באותם ימים, הרבה לפני שנפתח תיק 2000, אף אחד לא חשב שיש בעיה להיפגש עם המו"ל והעורך האחראי של ידיעות ו-Ynet. מאוחר יותר שאלו אותי ברדיו וגם מול מצלמות הטלוויזיה אם נפגשתי עם מוזס. בכל הפעמים אמרתי, "כן, ברור שנפגשתי איתו, מה הבעיה?"

הרי לא רק איתו נפגשתי, אלא עם רוב המו"לים והעורכים של כלי התקשורת בישראל. נפגשתי עם שלדון ומירי אדלסון מ"ישראל היום" ו"מקור ראשון", עם אלי עזור מ"מעריב", עם רון לאודר כשהיה הבעלים של ערוץ 10, עם עורכי ערוץ 2, עם רבים אחרים. כל ראש מפלגה במדינת ישראל מנהל פגישות כאלה באופן שוטף. כולם כולל כולם. זה חלק מהעבודה. להיפגש, לדבר, להציג עמדות.

היות וברור שמדובר בסיפור מופרך לגמרי החלו אנשי נתניהו, וגם נתניהו בעצמו (כנראה נגמרה התקופה של "מציאות בטחונית מורכבת" שכל כך העסיקה אותו). לחפש איזה עוד לכלוכים אפשר לזרוק לאוויר. הדבר הבא היה היומן של הלשכה. מה היה כתוב בו או לא היה כתוב, מה נמחק ממנו, או לא נמחק. הכי משעשע שאחד העתונאים שאל אם המילה "אימון" שמופיעה ביומן בימי שישי בבוקר היא שם קוד לפגישה כלשהי. למעשה המילה "אימון" היא שם קוד לזה שאני מתאמן. 55 דקות של משקולות והרבה כפיפות בטן, אבל תראו כמה קל להפוך כל דבר לחשוד.

ואז הגיעה ההכפשה הבאה (האחרונה לעת עתה): "עובדה שהיו שרים מיש עתיד עשו קמפיינים בידיעות אחרונות". גם את הסיפור הזה הם מגלגלים בפעם העשירית, וגם הפעם אף אחד לא מבין מה בדיוק הם רוצים. כן, משרדים ממשלתיים עושים קמפיינים פרסומיים. כל הזמן. בנט עושה קמפיין לחמש יחידות, אקוניס לשבוע החלל, מירי רגב ל "לא לד-אוגוסט" ולעצמה. זה חלק מהפעילות השוטפת של רוב המשרדים הממשלתיים.
כולם יודעים היטב שאין עם זה שום בעיה – אבל מה אכפת להם לזרוק האשמות לאוויר ולקוות שמשהו יידבק.

אגב, כשהייתי שר אוצר החלטתי על קיצוץ של 50% (!) בתקציב הפרסום הממשלתי, כולל בידיעות אחרונות. אז מה זה אומר? זה אומר שיש פה ניסיון מסוכן לערער את כל המערכת. נתניהו ואנשיו הגיעו למסקנה שהם לא יכולים יותר להכחיש ולהגיד שלא היה כלום ואין כלום, אז עכשיו הם עסוקים בלזרוק בוץ על אחרים בתקווה שהוא יידבק. לא יעזור להם. יש הבדל בין מושחתים לבין אנשים ישרים.

אני לא יודע איך ייגמרו פרשיות נתניהו, אבל תמונת העולם שמציירים תומכיו היא עיוות מבהיל. לא נכון שכולם מושחתים, לא נכון שאסור לתת אמון בכל מי שנמצא במערכת, לא נכון שכל פעם ששני אנשים מדברים זו בהכרח מזימה אפילה. מדינה שבה אין שום אמון ותקווה היא מדינה שאי אפשר לחיות בה. יש בפוליטיקה אנשים ישרים וטובים (גם בליכוד ובכל המפלגות האחרות) שאין דרך בעולם להשחית אותם. אם המושחתים וההגונים יחטפו באותה מידה, נשאר רק עם המושחתים.

שילמתי לא מעט מחירים על ההחלטה ללכת לחיים הציבוריים, הפסדתי חיים נוחים וטובים, אבל לא התחרטתי על זה מעולם. אפילו לא לרגע. אני מאמין בדרך שלי, באמת, ביש עתיד ובאנשים סביבי. אם הם חושבים שרמזים וניסיונות לזרוק בוץ יזיזו אותנו מדרכנו – הם באמת לא מבינים איך נראית שליחות אמיתית".

טענותיו של לפיד נשמעות משכנעות בקריאה ראשונה, אך אין בהן כדי ליישב מספר תהיות מרכזיות. הראשונה, מדוע בניגוד לפגישותיו עם מו"לים אחרים, הפגישות עם נוני מוזס לא מופיעות ביומן?. השניה, מדוע בניגוד לפגישותיו עם מו"לים אחרים, הפגישות עם מוזס התקיימו ביעד נסתר? השלישית, האם ואיך השפיעו הפגישות על חקיקת חוק 'ישראל היום'?

תשובות, כאמור, אין לפי שעה, אך כאמור, הפגישות והפרסומים בנושא צפויים להעסיק אותנו רבות בחודשים הקרובים בפרט בהקשר של תיק 2000 בו צפויות להתקבל החלטות על ידי היועמ"ש.

נחשף: מדוע הקליט נתניהו את פגישותיו עם נוני מוזס?

דיווח: תיק 2000 חוזר להשלמות חקירה; ח"כ איתן כבל ייחקר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש הרבה טענות מהציבור החרדי כלפי לפיד ובצדק אבל בענין הזה זה הזויבכלללדבר על זההרי לא חקרו את נתניהו על פגישותיו עם מולי"ם ועורכים החקירה היתה בגלל שיש הקלטה בו מדבר נתניהו מפורשות על זה אבל כאן אין הקלטות והרי אי אפשר לחקור כל פגישה של פוליטיקאי ועיתונאי ולכן זה אולי מאמר נחמד נחמד של איתמר פליישמן שמשתשע שלפיד גם יחקר אבל מי שעיניו בראשו מבין שאין דמיון בינו לנתניהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture