הגירסא ההיברידית של האופטימה מציעה על פניו את אחת העסקאות המשתלמות בסגמנט, יצאנו לבדוק.

אז מה יש לנו הפעם? רכב מסגמנט המנהלים (מתחריו בין השאר: סקודה סופרב, מאזדה שש והאח התאום יונדאי סונטה) המונע בטכנולוגיה היברידית שבזכותה ובזכות הטבות המס הוא חסכוני בדלק, מאובזר בשפע ובמחיר תחרותי.

מאז הוצג לפני שבע שנים הוא עדיין אחד הנאים בקטגוריה. בגירסא ההיברידית יש עיצוב חישוקים שונה וכונס אויר ייחודי בשבכה הקדמית שנפתח ונסגר בהתאם למהירות כדי לסייע בצריכת הדלק. תאורת הפנסים העוצמתית עם עיטורי הלד מלפנים ומאחור משלימה תחושה יוקרתית.

תא הנוסעים מרווח ומהודר עם הנדסת אנוש מעולה, מושבים נוחים, הגה מתכוונן לגובה ולעומק, בקרת אקלים דיגיטלית הניתנת להפעלה רק לנהג, ארבעה חלונות חשמל עם פתיחה וסגירה אוטומטית, מראות צד מתקפלות, מראה מרכזית מתכהה, בלם יד חשמלי, כיסא נהג בעל כיוונן חשמלי עם זיכרונות ורק הראות החוצה מוגבלת, נגזרת של ישיבה נמוכה וקורה צד עבה.

במהלך המבחן שמחנו לדעת שטלקאר נטשה את מערכת המולטימדיה הקודמת ששירתה אותה בשנים האחרונות ועברה למערכת מודרנית יותר עם מסך בגודל 7 הכוללת וויז, רדיו אינטרנטי, פנגו ותפעול אינטואיטיבי הנשלט מההגה.

המושב האחורי מצדיק את התואר "רכב מנהלים" בשל שפע של מקום לשלושה נוסעים מאחור, יתרון של ממש על פני רכבים אירופאים שמגיעים בד"כ עם תעלת הינע שמגבילה את הנוסע האמצעי. וכמובן פתחי מיזוג, שקע אספקת מתח ו-USB ותאורת לד אישית.

בפתיחת דלת תא המטען גילינו פטנט ייחודי. עומדים ליד דלת תא המטען (שהשלט בכיס) ולאחר שלש שניות היא נפתחת כלפי מעלה ללא צורך בהנעת רגל או לחיצה על שלט. גודל תא המטען סביר יחסית אך ללא דלת חמישית הוא פחות אפקטיבי מסקודה סופרב למשל. הבטריות של מערכת ההנעה ההיברידית נמצאים היכן שהיה אמור להיות הצמיג רזרבי, במקום זה יש ערכת ניפוח.

יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע שני ליטרים המספק 156 כ"ס ויחידת הנעה חשמלית המספקת 50 כ"ס. המנוע החשמלי שואב את אנרגיית הבלימה של הרכב והופך אותה להנעה, התוצאה מפתיעה בכל פרמטר, מצד אחד הרכב חזק כמעט בכל מצב, הוא שקט מאד וכמובן צריכת הדלק בהתאם, אם כי יש לומר שדווקא השעות שבילינו בפקקים הראו לנו תוצאות מעולות של 22 ק"מ לליטר, בנסיעה מחוץ לעיר היתרון ההיברידי פוחת וצריכת הדלק עולה בהתאם.

בטיחות אקטבית יש בשפע וזה לא רק רשימה ארוכה אלא גם עובד נפלא, הנה רשימה חלקית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת זחילה בפקקים (וזה אומר שבפקקים המתסכלים מראשל"צ עד נתניה לא נגענו פעם אחת בדוושות התאוצה והבלימה!), התראה על סטייה מנתיב, בקרת עמעום אור גבוה ובגירסת הפרימיום מקבלים גם התראה על שטח מת שכוללת לא רק הבהוב במראה אלא גם התראה קולית והתראה על רכב חוצה מאחור.

התנהגות הכביש של האפטימה טובה ברוב תנאי הדרך, אלא אם כן החלטתם לעבור למוד ספורטיבי ואז תגלו שזה פשוט לא נמצא ברשימת היעדים שלו.

מחירה של האופטימה הייבריד עומד על 165.000 ₪ וגירסת הפרימיום הנבחנת תעלה 175.000 ₪ כולל שלש שנות אחריות.

רכב המבחן הגיע ברמת האיבזור פרימיום ותמורתה תקבלו בנוסף לשדרוג באביזרי הבטיחות גם ריפודי עור, גג זכוכית פנוראמי, מושב נוסע חשמלי ואוורור וחימום למושבים הקדמיים.

לסיכום: לאופטימה יש את אחת העסקאות המשתלמות בשוק בזכות צריכת דלק נמוכה, איבזור בטיחותי מרשים, ומחיר תחרותי.

the new kia optima

the new kia optima

the new kia optima

the new kia optima

the new kia optima

the new kia optima