צילומים: מרים אלסטר פלאש 90.

זמן בחירות? ליברמן נגד רגב, רגב נגד כחלון, כחלון רוצה בחירות

ח"כ ביטן אמר היום כי להערכתו הקואליציה לא תחזיק זמן רב, "היא תיפול כי כולם רוצים בחירות גם כחלון". ח"כ מוזס הצהיר כי אין צורך באישור חוק הגיוס בקדנציה הנוכחית, "אצל 'חוק טל' גם חיינו שנה וחצי בלי שום חוק". לפיד: "שנתניהו יתחייב שאין קומבינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו לחוק הגיוס ואמר כי "אין שום סיבה להארכה בבג"ץ על חוק הגיוס, היה מספיק זמן. הסיבה שהם רוצים זמן זה כי עשו איתם קומבינה שבה הובטח לחרדים כסף אם לא יעמדו ביעדים. ראש הממשלה חייב להתחייב בקולו שלא תהיה שום קומבינה. נושא הגיוס הוא פצע בליבה של החברה הישראלית. החוק שצה"ל כתב ואישר הוא הזדמנות לקונצנזוס נדיר".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיב לדברים ואמר כי "לא צריך הבהרה של נתניהו כי אף אחד לא דיבר על קומבינות, אתה שמעת איפשהו ח"כ מדבר על זה?!". לדברי מוזס: "מי אמר שזה צריך לעבור? בשביל מה צריכים את זה עכשיו? אצל 'חוק טל' גם חיינו שנה וחצי בלי שום חוק, ולא לקחו אף תלמיד מהסטנדר, לא הגיעו נגמ"שים לישיבות לקחת את הבחורים. אני לא יודע מה נדלקו שצריכים חוק לפני ה-21 לחודש, אני לא יודע מה קורה כאן".

יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן אמר היום כי "לפיד וליברמן חברו יחדיו הם מנסים לרדת מהעץ שהם עליו על תמיכה בחוק הגיוס. הממשלה הזו לא תחזיק לאורך זמן. היא תיפול כי כולם רוצים בחירות גם כחלון". ביטן התייחס לחוק הגיוס ואמר כי "חוק הגיוס לא צפוי לעבור בממשלה הנוכחית, ולמה בכלל צריך שיעבור בקדנציה הזו?! המטרה היא להמשיך חודש חודשיים עם הממשלה לכן אין להעלות חוקים רגישים".

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון התייחס בישיבת סיעת 'כולנו' למתח בקואליציה ואמר כי "אנחנו כאן כדי להישאר ולהשפיע. הדרך החברתית, הדמוקרטית, הממלכתית היא זו שתוביל – הדרך הזו היא נכונה. לא דרך של התלהמות, לשסע את החברה הישראלית ולשסות איש באחיו. מה שמאפיין אותנו – זה האזרח במרכז, לא האינטרס במרכז. יש לנו דרך והיא ברורה, היא דרך של אנשים אמיצים שלוקחים קו ומובילים אותו עד הסוף".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בפתח ישיבת הסיעה של המפלגה כי " הקואליציה הזאת היא חבורת סביבונים שנתניהו מסובב בכדי לשרוד. הקואליציה הזו היא רגע לפני הנפילה. מדינת ישראל צריכה בחירות עכשיו. אני קורא לראשי הקואליציה: במקום לעסוק בקטנות קבלו את ההחלטה האמתית ותפרקו את הממשלה של נתניהו. אני אפתיע ואומר מילה טובה על ליברמן. היה לו את האומץ לעזוב את הכיסא. אני קורא לכם, משה, נפתלי – תאזרו אומץ, תעמדו מול ראש הממשלה, לכו עם הציבור ותפרקו את הממשלה הזאת".

ביטן ואמסלם. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

גם ראש האופוזיציה ציפי לבני התייחסה לסערה בקואליציה ואמרה כי "פני המדינה לא יהיו כפני הרגב. לפני שהקואליציה נופחת סופית את נשמתה הפוליטית, הם לא יוכלו לגרום עוד נזק. אני שמחה שחלקים בקואליציה התחברו לציונות ומגלים סוף סוף אפס נאמנות ל"תרבות" של מירי רגב ומקווה שלא תהיה עסקה עם ליברמן בסגנון עונש מוות לתרבות".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג תקפה את השרה רגב בישיבת סיעת המפלגה: "הצטערנו שמירי רגב לא התפטרה. תרבות השקר וההסתה זו כנראה התרבות היחידה שמירי רגב מכירה. מתקשה להיזכר באדם אחד שזיהם את השיח הציבורי כמו מירי רגב. היא התחילה עם דבר אחד נכון והאשימה אותי ואותנו – בהפלת החוק. מודים באשמה, עבדנו קשה להפיל את החוק, התנגדנו והצלחנו. זו תעודת כבוד לציבור". זנדברג המשיכה, "לעולם התרבות אבל יש דבר אחד שלא נשתוק עליו – לא נקבל ממנה שקרים ונוריד את הראש. קוראת לרגב עוד היום להסיר את החסינות ולעמוד מול תביעת דיבה על הדברים שהיא הטיחה בי היום".

אחר הצהריים התייחס יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, לדבריה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, שתקפה אותו על אי תמיכתו בחוק הנאמנות בתרבות ואמר כי "כל צירוף המילים הזה של תרבות ומירי רגב זה נשמע אבסורד". שר הביטחון לשעבר הוסיף כי "הדברים של רגב לא מעניינים. קודם כל, צריך להבין שהקואליציה צריכה ללכת בטענות לעצמה ולא לאופוזיציה. יש 61 חברי קואליציה שלא מוכנים לתמוך בחוק של מירי רגב, לא בני בגין ולא סיעת כולנו. אז קודם שיבואו בטענות לעצמם".

"דבר שני, בניגוד לחוק נאמנות בתרבות, חוק עונש מוות למחבלים זה סעיף בהסכם קואליציוני שהליכוד חתום עליו. הם התחייבו להעביר אותו. חוק נאמנות בתרבות תואם את התפיסה האידיאולוגית שלנו, הבעיה היא שבליכוד מנסים לברוח מהכיסאולוגיה ומייצרים מסך עשן. באו אלינו בדיל שבמסגרתו הסכמנו להצביע לכל החוקים שתואמים את השקפת העולם שלנו, כולל חוק נאמנות. אבל הם טענו שהחוק צריך לכלול חמישה חוקים בלבד, כולל חוק גדעון סער, אליו התנגדנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture