בניה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90

מה מתכננת בלוך בבית שמש: בלימת בניה לחרדים או את ההפך?

סיור קבלנים ברמת בית שמש גילה: לא יהיו תוספות שבס ורפורמות כחלון • המשמעות: חסל סדר דירות קטנות, אפס רווחיות לקבלנים, ומכירה ייעודית דה פקטו לציבור הד"לי והחילוני • בסביבת רה"ע מנסים להרגיע: אין לעליזה בלוך שום כוונה כזו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רגע לאחר שראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, פרסמה על דבר פגישתה אתמול (ב) עם שר האוצר משה כחלון שתמך בה בבחירות המקומיות – והעלה בשיחתם את האופציה להקים באופן מיידי שטחי מסחר ותעסוקה ופיתוח אזורי תעשייה לצד בינוי השכונות החדשות רמה ד' וה' בבית שמש – וכבר הבינו יזמי הנדל"ן בעיר כי כיוון חדש נושב מלשכת ראש העיר.
ביזנעס שימושי
העיר בית שמש, כידוע, נהנית מהסכם גג שנחתם בקדנציה הקודמת, ובמסגרתה ייבנו בעיר אלפי יח"ד כשהוצאות הפיתוח וכו' בחלקן מוטלות על כתפי הרשויות, ובחלקן על כתפיים עירוניות, במטרה לזרז את הליכי הבנייה – ובעיקר האכלוס. אולם לקבלנים שסיירו אתמול ברמות ד' וה' נודע מפי היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד מיקי גסטוירט, תוספות ה'שבס', המכילות הן תוספת למספר יחידות הדיור המאושרות והן מכירת אופציה להגדלת הדירות בעתיד ללא צורך באישורים, ובלי לפגוע באחוזי הבניה – תבוטל עתה, בהוראת ראש העיר החדשה.

האם עתה נראה גל ביטולי עסקאות של קבלנים שזכו במכרזים? לכאורה, אם לשפוט על פי תגובות היזמים והקבלנים שנכחו בסיור, העובדה שלא יינתן לקבלנים להפוך את ההיתר שניתן להם במכרז שזכו בו, לבנות יותר יח"ד קטנות על כל דונם – תעביר אותם משורת הרווח היזמי, להפסד ברור. "זו כרוניקה של כישלון ידוע מראש", אומר ל'ביזנעס' קבלן ידוע בעיר בית שמש. "אף אחד לא הולך על מהלך כזה בעיניים פקוחות, כי הציבור החרדי רוכש דירות קטנות בסכום נמוך, עם אופציה להרחבה עתידית. אם נמכור עכשיו דירות גדולות, נמכור לאט יותר וברווח זעום יותר. את כל החישובים עשינו לפי תוספת שבס ויוזמת כחלון. מה עוזר לי שראש העיר נפגשת עם כחלון – אם היא מבטלת ומעקרת את התכניות שלו מהיסוד?", זעם הקבלן.

לטענת היזמים, אי האפשרות לבצע את תוספות השבס, והקלות כחלון המאפשרות הגדלה עתידית, תמנע מהקבלנים שרכשו קרקעות מרמ"י בעלות קרקע גבוהה יחסית, לממש את הרווחים. "התוצאה ברורה", אומר יזם אחר ל'ביזנעס', "מי שיקנה דירות 4-5 חדרים במחיר מפולפל הם רק בני הציבור הדתי לאומי והחילוני. אם זו הכוונה של בלוך – ואין ספק שזו הכוונה שלה – שאף אחד לא יגיד שלא הזהרנו מראש: הכתובת נרשמת כבר עכשיו על הבטון".

בסביבתה של בלוך אמרו ל'ביזנעס' בתגובה לטענות הללו, כי אין כאן כל כוונה להדיר חרדים, כי אם ליישב שכונות באופן שאינו צפוף אוכלוסין שיהפוך את התשתיות שלהן לקורסות כעבור מספר שנים. "בלוך לא רוצה 'לבנות בערימות' כדי לגלות שאחר כך אין מספיק מבני ציבור, מקוואות, גני ילדים ועוד", אמרו שלא לייחוס.

באופן רשמי נמסר מטעם עיריית בית שמש: "עליזה בלוך נבחרה כדי לתקן את השגיאות שנעשו בעבר בעיר ובעיקר בתחום התכנון. אנחנו מקדמים ונקדם בנייה לכלל המגזרים כפי שאמרנו, רק נדאג שתהיה איכותית ותכלול שטחי ציבור תעסוקה ודת. מטרתנו היא לא לבנות שכונה ולגלות שנים לאחר מכן חוסרים בבתי כנסת מקוואות מבני ציבור ותשתיות".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

1. מלחמה – לא להצביע להצעות שלה לכל נושאי ניהול העיר עד שתתן לחרדים כל בקשותיהם.
2. תפילות לבורא עולם שיסלק את מחשבותיה הרעים והרבה דרכים למקום.
3. לתת לה לנהל את העיר ולעזור לה אבל שתדע שבית שמש עיר חרדית , נקודה.

אוי, הבלוך.

בושה הכול מעטפת של מילים להצר את הבניה לחרדים ככה זה שלא שומעים לגוד לי הדור

עם כל הקושי שהדבר היא צודקת במאה אחוז. דירות קטנות נמכרות ביותר כסף פר מטר מרובע כי כל אחד מחפש לקנות את המינימום שאפשר ואפשר מלכתחילה לבנות דירות קטנות וכל הביקוש הוא על הקטנות, ואנשים עושים את המקסימום בשביל לקנות דירה ומעלים את המחיר של הקטנים ובהתאם הגדולים למרות שלגדולים כמעט אין ביקוש כי אין מי שמוכן לשלם מה שאפשר בלי, ואז נוצר מצב שהמשפחה גודלת שאין מקום לחיות ולהתרחב וגרים ומגדלים בצורה שלא מתאים ליהודי שהם בני מלכים. ברגע שיהיו רק דירות גדולות, הקבלנים לא ישלמו המחירים ששילמו עד היום ובהתאם ינסו לבקש המקסימום כמו שהם מבקשים עד היום אבל יקבלו את המקסימום שזה מה שאנשים משלמים היום לדירות קטנות ובהתאם בתוך זמן יקבלו אנשים דירות רגילות במחירים של דירות קטנות. גם אם התוצאה לא יהיה 100 אחוז ורק 50 אחוז הצלחנו. מי שלא מסתכל כך וחושב רק על היום ולא על המחר לא צריך להתחשב אתו. אם כל הכבוד מדינה בונים עם חזון ולא בשביל לרצות אנשים מיד ומהיר. תחשבו קצת על הדור הבא שיגדלו בדירת 3 חדרים יותר ממנין נפשות ואם כל הכבוד לאופציות בניה , הם לא קורים מהר כמו שאתם חושבים ואולי לא קורים בכלל.
שאלוקים יתן בינה לקרבניטי העיר וגם לנוסעיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture