Miriam Alster/Flash90

"רה"מ הבא יהיה נתניהו; נפרוש אם ינסה להקים מדינה פלסטינית"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מעריך כי בחודש או חודשיים הקרובים הכנסת תתפזר, "אני לא אעבור למבטא רוסי ואגיד שצריך לחסל את הנייה". לדבריו, "יש סיכון עצום שיחליטו לנסות להכניס מפלגות מהשמאל לממשלה. אחרי הבחירות נתניהו הדיר אותנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס למצב הביטחוני ולאפשרות של הקמת מדינה פלסטינית במהלך ועידת האינטרס הלאומי של תנועת 'ישראל שלי' בירושלים תחת הכותרת ״מפסיקים להתבכיין – אומרים מה כן״. על תהליך השלום אמר בנט כי ״השלום הוא דבר רצוי, אבל הוא לא תנאי לשגשוג של העם היהודי ומדינת ישראל. עד שיאחז ייאוש מוחלט באויבנו מהתקווה למחוק אותנו מהאדמה הזו, אנחנו צריכים להיות חזקים ועוצמתיים״.

על תכנית הריבונות שהגה אמר כי, "אורי אליצור ז"ל אמר 'כשאתה לא יודע מה לעשות, תעשה'. אנחנו לא יודעים מה הדרך ולכן צריך לעשות. להתחיל להחיל ריבונות במעלה אדומים עד ים המלח שזו לא ההתנחלות הקלאסית ושובר את קו הגושים". עוד הוסיף כי "ראש הממשלה בעיניי במידה רבה לא רוצה להחיל את החוק והוא בעד שתי מדינות. אני והוא לא באותו מקום ערכי. אומנם אנחנו בתקופה טובה אבל הסכנה לא חלפה. אני מאוד מודאג ואנחנו צריכים אקטיבית להתקדם כדי למנוע תוכנית כזאת או אחרת ובשביל זה אנחנו צריכים יותר מנדטים".

בנט הדגיש כי ראש הממשלה הבא יהיה נתניהו והסביר מדוע מפלגת הבית היהודי חייבת להתרומם במספר המנדטים, "אבל באופן יומיומי יש משיכת חבל. יש אותי ואיילת שמושכים ימינה, כחלון וליברמן מושכים שמאלה, הצלחנו אבל לא תמיד אנחנו מצליחים. בבחירות הבאות השאלה היא למי יהיה משקל גדול יותר".

על תכנית המאה של הנשיא טראמפ אמר כי ״בסוף יש את האינטרס הישראלי ואת הזכות ההיסטורית של עם ישראל בארץ ישראל. מה שיקבע זה כמה הבית היהודי תהיה חזקה. אם נתניהו ינסה להביא הצעה של הקמת מדינה פלסטינית, אנחנו נפרוש מהממשלה״. בנוגע לקיומה של מדינה פלסטינית אמר בנט כי "בעזה יש מדינה כזו, הם הפכו אותה לאפגניסטן. סיפרו לנו על סינגפור, בפועל קיבלנו טרור. לא נעשה את השגיאה הזו פעם נוספת״.

יו"ר הבית היהודי מעריך כי בחודש או חודשיים הקרובים הכנסת תתפזר, "לא מה שהיה הוא שיהיה. אסור לשכוח שבממשלות הקודמות ממשלת ליכוד שיחררה אלפי מחבלים, הרסו ישובים וראש הממשלה הצביע בעד התנתקות. איבדנו את הנחישות לנצח, יורים עלינו מאות רקטות ועולם כמנהגו נוהג. אם לא נחזור לנצח אז נמצא את עצמנו במקום רע. אם אני שר הביטחון – הנחתי תוכנית בקבינט ואני לא אעבור למבטא רוסי ואגיד שצריך לחסל את הנייה. אני לא אגלה לאויב מה התוכנית. התוכנית שהצגתי ארבע פעמים בחצי השנה האחרונה מעביר למצב שבו החמאס מוחלש מאוד".

עוד הוסיף השר: ״יש סיכון עצום – שיחליטו לנסות להכניס מפלגות מהשמאל לממשלה. זה קרה ב-2013. אחרי הבחירות נתניהו הדיר אותנו, התכוון להקים ממשלה בלעדינו, ולכן מיהרתי לעשות את הברית עם לפיד כדי לייצר חסם. גם ב-2015 היינו אחרונים להיקרא לשולחן המו״מ. אנחנו אמורים להיות הכי קרובים פוליטית לראש הממשלה אבל בפועל זה לא קורה, וזו הנחת היסוד שלנו. אפשר בקלות לחזור לעידן שלפני 2013. זה היה עידן נוראי, שבו שחררו אלפי מחבלים, הקפיאו את הבנייה ביו״ש, הכריזו על מדינה פלסטינית, הרסו ישובים. יש שאננות בימין. אנחנו בתחושה שהסכנה הגדולה חלפה אבל זה לא נכון. שום דבר לא בכיס שלנו. אני מאוד מודאג. כדי שזה לא יקרה, אנחנו צריכים להיות חזקים מספיק״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תגידו מה שתגידו הבן אדם צודק באלף האחוזים

שטויות. נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture