גולדברג. צילום: Miriam Alster/FLASH90

פארסה: גולדברג טען שאדרי לא עבר את הפוליגרף – וחזר בו

יו"ר הוועדה למינוי בכירים אמר בראיון רדיופוני כי "בניגוד לטענות – אדרי לא עבר את בדיקת הפוליגרף" ועל כן נפסל. חברי הוועדה שתמכו במינוי והשר ארדן מיהרו להכחיש. מאוחר יותר הבהיר גולדברג את דבריו ואמר כי התכוון "שלא נשאל אודות הפגישה עם פישלר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עבר או לא עבר? השופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה למינוי בכירים, אמר היום (ראשון) בריאיון לרשת ב', כי בניגוד לטענות – המועמד למפכ"לות, משה (צ'יקו) אדרי לא עבר את בדיקת הפוליגרף. "הוא לא עבר בשלום את הבדיקה", אמר. "ואני מתפלא על מי שקרא את ההחלטה ואומר את זה". לטענתו, לפסילת מועמדותו של אדרי היו שתי סיבות: הכישלון בבדיקת הפוליגרף ושיחתו עם פיני פישלר, עורך הדין של חושף השחיתויות רפי רותם.

לדברי גולדברג, הוועדה ביקשה שאדרי יעבור בדיקת פוליגרף מתוך עיקרון של שוויון מול שאר המועמדים שנבדקו במסגרת תפקידם במשטרה. זאת, מכיוון שאדרי עצמו לא עבר את הבדיקה בהיותו קצין בדרגת ניצב, מכיוון שהנוהל שחייב זאת לא נכנס בתקופתו.

את הביקורת שהופנתה כלפיו בסוף השבוע כינה גולדברג "השתלחות שהגיעה לשפל המדרגה" ואמר כי אין לו עניין אישי באדרי אלא "בהבטחת ניקיון הכפיים של משרתי הציבור". לדבריו, הדברים שהשמיעו כלפיו גורמים במערכת הפוליטית לא הפתיעו אותו. "כאזרח אני מודאג", הוסיף. "אין מי שיבלום את ההדרדרות הזו, וזה מדאיג".

עוד הוסיף יו"ר הוועדה כי הממשלה היא זו שהקימה אותה ואינה יכולה "להתנות את קבלת ההמלצה או לדחות אותה בהינף יד". לדבריו, "צריכה להיות סיבה טובה מאוד כדי לומר אנחנו לא מוכנים לקבל את המלצת הוועדה. אני חושב, הייתי אומר בטוח, שאין נימוק כזה שיכול להצדיק שינוי".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מיהר להכחיש את דברי גולדברג והתייחס לריאיון בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי הוא "חוזר ואומר שהוא (אדרי) עבר בהצלחה את הפוליגרף. ימים יגידו". גם שני חברי הוועדה שתמכו במינויו של אדרי, משה טרי ודניאל הרשקוביץ, פרסמו הודעה משותפת לאחר הריאיון שבה טענו כי הוא עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף.

בתגובה לדבריו של גולדברג, אמר חבר הוועדה דניאל הרשקוביץ (שתמך במינוי אדרי), כי לאחר התייעצות עם משה טרי (החבר הנוסף בוועדה שתמך מינוי), החליט לפרסם את עמדת המיעוט המלאה: "כאשר הוועדה ביקשה שהמועמד יעבור פוליגרף תעסוקתי, רוח הדברים הייתה שאם יעבור את הפוליגרף בהצלחה הרי לא תהיה מניעה מלהמליץ על מינויו כמפכ״ל המשטרה. בסופו של יום המועמד עבר את הפוליגרף בהצלחה", נכתב בהמלצה. "בינתיים התעורר עניין נוסף, והוא דבר פגישתו של המועמד עם עו״ד פישלר והשאלה האם היה בפגישה זאת ניסיון להשפיע על עדותו של מר רפי רותם בפני הוועדה, שאם כן הרי יש בזה פגם חמור בטוהר המידות".

"כאן אנו חלוקים על חברינו", מנמקים הרשקוביץ וטרי. "בעוד הם רואים הבדלים מהותיים ומשמעותיים בין הגירסאות, הרי לטעמנו מדובר בהבדלים הנופלים בתחום הראייה הסובייקטיבית השונה של הצדדים את מהות הפגישות והדגשים בהן. עמדתנו קיבלה חיזוק משמעותי מדברי המומחית לפוליגרף, שאמרה בפירוש כי מדובר בדברים שהם בתחום הסובייקטיבי ואינם ניתנים לבירור בבדיקת פוליגרף. אשר על כן, אין אנו רואים סיבה שלא לקבל את הסבריו של המועמד שנשמעו סבירים ביותר והניחו את דעתנו. איננו רואים כל מניעה מלהמליץ על מינויו של מר משה אדרי כמפכ״ל משטרת ישראל".

מאוחר יותר, לאור ההכחשות, הבהיר גולדברג את דבריו ואמר בשיחה עם עיתון 'הארץ' כי המועמד למפכ"ל ניצב בדימוס משה אדרי אכן עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף וביקש להבהיר את דבריו בריאיון לרשת ב' בנושא. "היתה אי הבנה בדבריי בראיון", אמר גולדברג. "אדרי עבר את בדיקת הפוליגרף בהצלחה בשאלות שאותן נשאל. כוונתי היתה שהוא לא נשאל בפוליגרף אודות הפגישה שקיים עם עו"ד פישלר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture