רכב המנהלים של המגזר, הגיע אלינו לנסיעת מבחן בגירסת הקצה שלו. מה הופך אותו לכ"כ מוצלח והאם הוא יכול בכלל להתחרות ברכבי הפנאי?

לכל נסיעות המבחן לחצו כאן

אכן, כבר שלש שנים עברו מאז נחת הסופרב של סקודה בישראל, שהפך בהמשך לרכב המנהלים הנמכר בישראל, זכה במכרז השרים ויצר בשנתו הראשונה זמני המתנה של שמונה חודשים עד לקבלת הרכב (כעת קיים במלאי).

לקחנו אותו לנסיעת מבחן בת 48 שעות עם הדגם הבכיר שלו ולא היינו צריכים יותר משלש שעות כדי להבין שאנו מחבבים מאד את הסופרב והיינו שוקלים אותו אפילו כחלופה לרכב פנאי.

הסופרב הוא התמהיל לאנשים כמונו. הרושם על הסביבה לא "עושה לנו את זה" (למרות שהסופרב מרשים בעיצובו מאד) והפרקטיות נמצאת בסדר העדיפויות שלנו.

אין לנו ברשימת החלומות רכב ספורט צפוף, או מרצדס שתוציא לכולם את העיניים, אבל בהחלט נשמח לנהוג ברכב מרווח ושיכול להיות גם נח וגם חזק והסופרב מצליח להיות כל אלה ביחד.

ועכשיו נפרט.

תא הנוסעים מרווח מאד וכמו בכל סקודה חכם ופרקטי. אין צורך בהדרכה על תפעול המתגים הרבים, כל פונקציה ומתג נמצאים בדיוק היכן שהם אמורים להיות, הסדר "יקי" ויש כמובן את הפתרונות החכמים של סקודה כמו מתקן כוסות שמאפשר פתיחת בקבוק ביד אחת, תא אחסון למטריה ועוד

המושבים נוחים וחובקים ובגירסה הנבחנת הם עטויי עור וכיוון חשמלי, מרחב הרגלים ענק, מערכת המולטימדיה הכוללת וויז מצוינת וקלה לתפעול. רשימת האיבזור בדגם הדגל של סקודה ארוכה מאד וכוללת בין השאר, מראות מתכהות, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי (AUTO HOLD) מערכת שמע של CANTON ואף גימיקים כמו חניה אוטומטית, פנס נשלף בתא המטען והתאמת הווליום למהירות הנהיגה.

רשימת אביזרי בטיחות אקטיבית מצילי חיים, הולכת ומתארכת משנה לשנה וגם הסופרב כולל בקרת שיוט אדפטיבית, סטייה מנתיב, התראה על שטח מת ועוד. אבל בסופרב זו לא שאלה של "האם" אלא בעיקר "איך"? ותודה ששאלתם. כי בקרת השיוט האדפטיבית למשל, עובדת בהרמוניה מושלמת עם הפקקים בתל אביב (והיו לנו המון כאלה) במהלכם כמעט לא נגענו בדוושות. בלימה, האצה וסיבוב ההגה נעשים כמעט באופן אוטומטי. הוסיפו לכך את אחיזת הכביש המושלמת ותבינו כמה שלווה הכניס הסופרב לימי הנהיגה הארוכים של המבחן.

הסופרב נמכר עם חמישה מנועים. התמזל מזלינו לנהוג במנוע הטורבו החזק שמפיק 280 כ"ס ממנוע צנוע בנפח 2.000 סמ"ק.

יש לו מספר מצבי נהיגה. החל ממצב "ECO" שמתאים ליום שלוו במיוחד שבו תוכלו להגיע לצריכת דלק של רכב היברידי, ממשיך במצב "קומפורט" נח במיוחד, עובר במצב "אינדיוידואל" שמאפשר לכם לבחור את פונקציות המנוע, המיתלים, הגיר ועוד ואחרון הוא מצב הספורט החביב עלינו שהופך את רכב המנהלים המנומנם לטיגריס רעב, עם נתון האצה מהיר יותר ממכוניות ספורט טהורות, שבתוך 5.8 שניות הופך כל רכב מאחור לכתם קטן במראה.

מרווח הרגליים במושב האחורי מתאים גם לשרים ואחמי"ם ויש גם מיזוג אחורי הניתן לשליטה ע"י הנוסעים מאחור.

כנהוג בסקודה , דלת תא המטען היא בעצם דלת חמישית שיחד עם מספר הליטרים הנדיב (600 באופן הרגיל ו-1760 לאחר קיפול המושבים) מקבלים יכולת הובלה לא מבוטלת, עוד סיבה שבה הסופרב מנצח כל רכב אחר בקטגוריה. היחיד אגב שיכול לנצח את הנתון הזה הוא הסופרב קומבי (גירסת הסטישן של הסופרב) שלעיצבוננו וחרפתנו אינו מיובא לארץ.

שנסכם? הסופרב נמצא בפסגת הקטגוריה של רכבי המנהלים בישראל.