לבנון מתכחשת לטענות הישראליות; צוות יוניפי"ל יבדוק את המנהרה

בפגישה משולשת בין צה"ל, צבא לבנון וכוחות האו"ם טענו הלבנונים כי ישראל לא סיפקה ראיות שיוכיחו את הטענות למנהרות בגבול ומתכוונת להגיש תלונה נגד ישראל. שר החוץ הרוסי: "לישראל יש זכות להגן על ביטחונה הלאומי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר נערכה פגישה משולשת בין צה"ל, צבא לבנון וכוחות האו"ם בנוגע למבצע. הפגישה נערכת בא-נאקורה, שם נמצאת מפקדת יוניפי"ל, כוח האו"ם הזמני בלבנון. ראש חטיבת קשרי חוץ באגף תכנון, תת אלוף ארז מייזל, שמייצג את ישראל, אמר בפגישה כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה. על פי דיווחים בלבנון, במהלך הפגישה דרשה ביירות ראיות שיוכיחו את טענות ישראל בנוגע למנהרות בגבול.

יוניפי"ל תשלח מחר צוות טכני לישראל בכדי לבדוק את ההאשמות הישראליות כלפי חיזבאללה, ואת נחיצותו של מבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות הטרור של ארגון הטרור מכיוון לבנון – כך דווח באתרי חדשות לבנוניים. ההחלטה הגיע בין היתר בעקבות התבטאות דובר הפרלמנט הלבנוני נאבי ברי, כי ישראל לא סיפקה ראיות שיצדיקו את הפעילות החודרנית בשטח לבנון.

יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, אמר כי ישראל לא סיפקה הוכחות לכך שחיזבאללה חפר מנהרות לאורך גבול לבנון. ברי הטיל ספק באמיתות הטענה אודות המנהרה ואמר כי העמדה הרשמית של לבנון היא שהגרסה של ישראל לחשיפת המנהרה היא "מפוקפקת", ולכן לבנון דורשת לקבל מישראל את נקודות הציון המדויקות של מיקום המנהרה. כמו כן, השווה ברי בין הגרסה של צה"ל לבין זו של נתניהו בדבר מחסן הטילים של חזבאללה הסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות.

יו"ר הפרלמנט הלבנוני שלח מסר לישראל ואמר כי "אם צה"ל יפעל בשטחנו – המצב ישתנה". את הדברים אמר בריאיון לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל". עוד אמר יו"ר כי אם צה"ל רוצה לחפור בתוך שטחי ישראל, אז היא חופשית לעשות זאת כל עוד לא תחצה בחפירותיה את הגבול הלבנוני. בסוף דבריו, הביע ברי את חששו מכך שנתניהו עלול לנצל את הסיפור הזה כדי להביא להסלמה באזור מתוך ניסיון להיחלץ מחקירות השחיתות שהוא נתון לה.

למרבה האבסורד, שר החוץ הלבנוני, ג'בראן באסיל, הורה להכין תלונה חדשה נגד ישראל למועצת הביטחון של האו"ם. כך דיווחו כלי תקשורת לבנוניים. על פי הדיווח, התלונה תוגש בגין "ההפרות החודשיות החוזרות ונשנות של ישראל בלבנון", כאשר לטענתם מספר ההפרות עומד על כ-150 בכל חודש.

חשיפת המנהרה אתמול הפתיעה רבים בחיזבאללה, שכן מדובר בפרויקט סודי שרק מעטים בארגון ידעו על קיומו, ורבים מראשיו הודרו ממנו. כוונת חיזבאללה, כאמור, הייתה להחדיר מחבלים אל תוך שטח ישראל, באמצעות המנהרות המובילות אל תוך שטח הארץ. נוסף על כך, נראה כי חיזבאללה מחזיק בטילים רבים, אך הם אינם מדויקים. חיזבאללה וחמאס ערכו ביניהם למידה הדדית בנוגע לבניית המנהרות, תוך עמידה על הבדלים בתנאי השטח באזורים השונים: חפירה באדמה חולית באזור רצועת עזה, אל מול חציבה בסלע בלבנון.

כלי תקשורת של חיזבאללה דיווח היום כי כלים הנדסיים של צה"ל, ובהם טרקטורים, מבצעים פעולות חפירה בנקודה נוספת בגבול לבנון – מול העיירה ראמיה שבדרום-מערב המדינה. כמו כן, בלבנון פרסמו תמונות של בלון תצפית וצילום צה"לי שהופרח באזור הגבול הצפוני. אחר הצהריים התפרסמו בסוכנות הידיעות המקורבת לחיזבאללה, "אל-אעלאם אל-חרבי אל-מרכזי", תמונות שבהן נראים חיילי צה"ל אשר לטענת הלבנונים עורכים מיפוי גיאולוגי באיזור שמול כפר "מיס אל-ג'בל" הלבנוני, באמצעות חוטי תיל המזהים תנודות קרקעיות.

בתוך כך, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, גיבה את מבצע "מגן צפוני" ואמר כי רוסיה מקווה שפעולות ישראל במסגרת המבצע לא יפרו את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. כך מסר היום בתדרוך של משרד החוץ הרוסי. "אין ספק שלישראל יש זכות להגן על ביטחונה הלאומי, כולל למנוע כניסה לא חוקית לשטחה", אמר לברוב, "במקביל, אנו מביעים תקווה שהפעולות שנעשות למטרה זו, לא יסתרו את החלטת 1701 של מועצת הביטחון, שקובעת את החוקים לשני הצדדים לאורך הקו הכחול, המפריד בין ישראל ללבנון, אשר ברצוני להזכיר אינו גבול שהוכר באופן בינלאומי". עוד הוסיף כי "אנו מקווים שמשלחת של הכוחות הזמניים של האו"ם בלבנון שפועל באזור זה ימלא את משימת הפיקוח שלו ולא יאפשר הפרות כלשהן".

ארצות הברית נעמדה גם היא לצד ישראל. היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי "ארצות הברית תומכת במאמצי ישראל להגן על הריבונות שלה. אנו קוראים לחיזבאללה להפסיק את חפירת המנהרות לשטח ישראל ולהימנע מהסלמה ומאלימות. כמו כן, אנו קוראים לאיראן ולסוכניה להפסיק את התוקפנות ואת הפרובוקציות באזור. פעולות אלה מציבות איום לא מקובל על ישראל והביטחון האזורי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture