מפקד פיקוד הצפון בסיור מפקד יוניפי"ל במנהרת הטרור ההתקפית שנחשפה השבוע. צילום: דובר צה"ל

צה"ל דורש מיוניפי"ל: "השמידו את המנהרה בצד הלבנוני"

מפקד פיקוד הצפון סייר עם מפקד יוניפי"ל במנהרה שנחשפה השבוע ודרש שיוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני. דובר צה"ל ציין כי למרות מזג האוויר הסוער, המבצע נמשך כמתוכנן. "נערכנו אליו מראש". לדבריו, "נוציא את המנהרות משימוש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים היום בצהריים פגישה עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי"ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל.

מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית ע״י ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701. לדבריו, האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.

מפקד פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול וציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתת הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי "המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל. צה״ל רואה בממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי״ל אחראים על כל המתרחש בלבנון ובאכיפת החלטה 1701"

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, ששוחה היום עם כתבים צבאיים על היום השלישי של מבצע 'מגן צפוני' וציין כי למרות מזג האוויר הסוער, המבצע נמשך כמתוכנן. "אתגר מזג האוויר היה צפוי ונערכנו אליו מראש. יש אוכל חם למאות החיילים המעורבים ופריטי לבוש חם וציוד ממוגן", אמר מנליס. עוד הוסיף דובר צה"ל כי חזבאללה התכוון להשתמש במנהרות על מנת לבצע ירי ולהחדיר מחבלים לשטח ישראל. "הם במוכנות הגנתית ובחשש גדול מהפעולה שלנו. כל גורמי הציר השיעי מתעניינים במה שקורה. אנחנו נוציא המנהרות משימוש", אמר תת-אלוף מנליס.

דובר צה"ל חשף שהצבא פועל כרגע בשלושה מקומות לאורך גדר הגבול עם לבנון: האחד במטולה, השני מול בסיס בירנית בגזרה המערבית והשלישי מול מוצב צה"ל ממערב לקיבוץ לחניתה.

מנליס דחה את הפרסומים הלבנוניים מהימים האחרונים שלפיהם לחיזבאללה יש כיום יכולת של אש מדויקת: "טיל מדויק פוגע במטרת נקודה כמו בניין והיכולת הזו של חיזבאללה כזו היא שולית עד לא מבצעית. אנו ממשיכים לפעול נגד פרויקט הדיוק של רקטות חיזבאללה, גם באתרים בסוריה שמסייעים מהם לחיזבאללה".

דובר צה"ל ציין כי ישראל השתמשה ברשתות החברתיות והתריעה לבנונים מפני התקרבות לחזבאללה. קודם לכן, דיווחו תושבים בדרום לבנון כי קיבלו מסרונים למכשירים הסלולריים שלהם ובהם אזהרה מצה"ל לבל יתקרבו לאזור המנהרות ולפעילות חזבאללה באזור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם שגרירים זרים בגזרת הצפון סמוך לכוחות צה"ל הפועלים לחשיפת ונטרול המנהרות ועדכן את השגרירים בפרטי מבצע 'מגן צפוני' ובכוונות חיזבאללה לשימוש במנהרות נגד ישראל. נתניהו הדגיש כי מנהרות חיזבאללה הן ביטוי אחד מהתוקפנות האיראנית באזור.

רה"מ ביקש מהשגרירים לגנות את הפרת הריבונות הישראלית ולהצטרף לדרישה להטלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה. השגרירים קיבלו סקירה מפי אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק וראש אג״ת אמיר אבולעפיה וסיירו באזור המנהרה שנחשפה. "יש אפשרות סבירה שנצטרך לפעול בלבנון וזו לגיטימציה לפעולות נוספות. אני מפעיל כוח בתבונה ובאחריות", אמר נתניהו. לדבריו, "אנחנו שוללים מהאויבים שלנו את נשק המנהרות בשיטתיות ובנחישות, אנחנו עושים זאת גם לחמאס, גם לחיזבאללה, ואנחנו נפעל ככל שדרוש. מי שיתקוף אותנו – דמו בראשו. חיזבאללה יודע את זה וגם חמאס יודע את זה".

עוד מדברי נתניהו: "אמרתי לשגרירים שהם צריכים לגנות את התוקפנות הזו של איראן, של חיזבאללה ושל חמאס, באופן חד משמעי, וכמובן גם להעצים את הסנקציות נגד הגורמים הללו. הפעולה הזו היא בתחילתה, אבל בסופה נשק המנהרות, שחיזבאללה השקיע בו כל כך הרבה – כבר לא יהיה קיים ולא יהיה אפקטיבי".

"הציפייה של ישראל זה גינוי חד-משמעי של חיזבאללה, הטלת סנקציות נוספות על חיזבאללה, גינוי ודרישה מממשלת לבנון להפסיק את מתן האשראי שהיא נותנת לשימוש בשטחה להתקפות האלה על ישראל. כל זה יעלה בכינוס הקרוב של מועצת הביטחון לדרישתה של ישראל. זה צעד מדיני ודיפלומטי חשוב, שמשלים את המאמץ המבצעי ההנדסי שלנו לשלול מחיזבאללה ומאיראן את נשק המנהרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture