דמי חנוכה: 15 מליון דולר יועברו היום לחמאס

הערב יגיע השגריר הקטארי לרצועת עזה עם הפעימה השנייה של המענק הקטארי שיחולק מחר לפקידי החמאס. נתניהו: "זה מפוקח, אין ברירה כי צריך למנוע מפולת הומניטארית". גבאי: "נתניהו נכנע לטרור". האיחוד הלאומי: "אין שום שינוי ממדיניות ליברמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפעימה השנייה של המענק הקטארי לרצועת עזה בסך 15 מיליון דולר תועבר הערב לרצועה דרך ישראל באמצעות השגריר הקטארי שצפוי להביא איתו את המענק שנועד לשלם את משכורתם של פקידים של חמאס.

עוד דווח כי פקידי חמאס האזרחיים יאספו את משכורתם מחר דרך הדואר העזתי. המענק יועבר במזומן ויחולק בין עשרה סניפים של בנק הדואר ברחבי הרצועה, בדומה לפעם הקודמת. מחר צפויים לקבל את המענק כשלושים אלף פקידי ממשל של חמאס שעובדים בתפקידים אזרחיים ולא ביטחוניים או כאלה הקשורים לזרוע הצבאית של הארגון.

כל אחד מהפקידים צפוי לקבל את שכר חודש ספטמבר בסכום שנע בין 100 דולר ל-1,600 דולר במזומן בהתאם לתפקידו ובכירותו. המענק המוקצב לתשלום משכורות הפקידים עומד על 10 מיליון דולר. שאר 5 מיליון דולרים יחולקו לחמישים אלף נזקקים וכל אחד מהם יקבל סכום של 100 דולר. כל הזכאים לקבל את המשכורות נבדקו ואושרו ברשימות שהוכנו מראש ונמסרו לשב"כ.

גורם מדיני בכיר התייחס מוקדם יותר היום לפעימה השנייה ואמר כי "מעבירים כסף לחמאס בתנאי שהם יעבירו טביעת אצבע שזה בפיקוח". עוד הוסיף כי "מעולם לא היה פיקוח כזה טוב להעברת כספים" וציין ש"כרגע אנחנו בהסדרה, ברגיעה". הגורם התייחס גם למתיחות בין פתח לחמאס ואמר כי "אבו מאזן החליט לנתק בין איו"ש לרצועת עזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות בדרום והסביר את העברת הכספים: "המצב בדרום יותר יציב מכפי שהוא היה בעבר. אך כדי להשיג את השקט, היה עלינו לעצור בכוח את הניסיונות של חמאס לפלוש לשטחנו ולתקוף את החיילים והאזרחים שלנו, וגם לנקוט בצעדים נגד מתקפות הטילי שלהם נגד היישובים שלנו. על מנת לעשות זאת, היינו צריכים לא רק לטפל בביטחון אלא גם בשאלה כיצד למנוע משר הומניטרי שהלך והחריף כתוצאה מהחלטותיו של אבו מאזן לעצור את הכספים".

ראש הממשלה האשים את חמאס במצב ההומניטרי ברצועה: "חמאס יצר חור גדול שלקח חלק עצום מהכספים למטרות טרור, אבל מה שנשאר נלקח על ידי אבו מאזן ויצר חור שני, עמוק, ומישהו היה צריך למלא אותו. מישהו היה צריך להביא את הכספים, וקטאר הסכימה. אז אנחנו הסכמנו והוספנו מנגנוני בקרה על הכספים שלא היו לנו תחת אבו מאזן. אנחנו נותנים את הרשימות של האנשים, הם נותנים את זה לקטאר וקטאר מעבירה לנו טביעות אצבע, תמונות וחתימות כדי שהכסף לא יגיע לכל אחד".

Abed Rahim Khatib/ Flash90

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, התייחס בחשבון הטוויטר שלו להעברת הכספים לרצועה: "מיליוני דולרים זורמים בשעות האלה, דרך ישראל לחמאס. כסף מושחת לכיס של המחבלים, שיורים על תושבי הדרום. זה מרתיח מזעם, זה מעוות, וזה מושחת. במקום לייצר פתרון שישמור על הבטחון של ילדי הדרום, נתניהו נכנע לטרור, ומעביר כסף למחבלים. אפשר לשנות את הגישה המושחתת הזאת. חייבים לשנות אותה".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי, "אלו דמי חנוכה לחמאס הגשם הכבד שיורד על ארץ ישראל בשעות אלה, לא ישטוף את הבושה שבתשלום דמי חסות לארגון חמאס. כל שרי הממשלה, ששותפים באחריות משותפת לחרפה הזו, דבוקים חזק לכיסאות ומעדיפים לבגוד בכל מה שהם מאמינים ולאפשר העברת כספים לארגון טרור".

באיחוד הלאומי אמרו בתגובה נגד נתניהו: "לא יכול להיות שראש הממשלה מתבסס על קולות הימין ומנהל מדיניות שמאל. ראש הממשלה מכהן כעת כשר ביטחון ואנחנו לא רואים שום שינוי במדיניות ההבלגה וההכלה שליברמן הנהיג לאורך כל תקופתו. חייבים לעצור את זרימת הכספים למימון הטרור ולא לאפשר להם להתבסס שוב עד סבב הלחימה הנוסף. זה באחריותינו, זה ביכולתינו וזו חובתינו כלפי תושבי הדרום ותושבי ישראל כולה".

ח"כ איציק שמולי, תקף את הממשלה: "הקבינט מאיים בתקשורת למוטט את חמאס ובפועל מסייע לתדלק אותו מדי חודש במזוודות של כסף כדמי חסות". על ראש הממשלה נתניהו אמר: "איבדו שליטה מוחלטת בדרום וחמאס הוא בעל הבית שקובע את המציאות. עם כל הדיבורים על נתניהו שיודע להילחם בחמאס בתקופת הממשלה שלו ההרתעה הישראלית התפוגגה לחלוטין בדרום ובאופן הולך ועולה גם בצפון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטורפים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture