צילום: פלאש 90

"אצטרך למצוא מועמד שעובר את הוועדה, לא בהכרח המועמד המתאים"

אחרי כישלון מינוי המפכ"ל הודה השר ארדן בשיחה עם מקורביו שמשה אדרי טעה כשלא דיווח על הפגישה עם בודקת הפוליגרף. בינתיים, יורם הלוי מתכונן לקרב על התפקיד: "מוכן לפוליגרף כדי להראות שאין לי קשר לנתניהו" • המירוץ למפכ"לות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב, התפרסמה ב'החדשות' גרסת השר לביטחון פנים גלעד ארדן על כישלון המינוי של משה צ'יקו אדרי כפי שעולה משיחות שקיים עם גורמים בסביבתו. על עצם הליך המינוי, אומר ארדן: "לא היה משהו שלא עשיתי ושניתן היה לעשות אחרת. היועץ המשפטי לממשלה אישר את ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי".

השר ארדן מתייחס לפגישה המדוברת של אדרי עם בודקת הפוליגרף ואומר: "בסופו של דבר צ'יקו אדרי עשה שטות שלא דיווח על הפגישה עם הבודקת. בפגישה עצמה לא היה שום דבר בעייתי. עם כי הוא רק היה מדווח על הפגישה – כנראה שאפילו היו מאפשרים לו להיבדק אצל אותה הבודקת במכון כי אין ולא היה ביניהם שום קשר או היכרות פרט לפגישה הראשונית שעסקה אך ורק בבעיה הרפואית שלו. הוא עצמו לא בחר את המכון".

השר לביטחון הפנים מתייחס גם להליך בחירת המפכ"ל הבא ואומר את הדברים האלה למגורמים בסביבתו: "שיטת הבדיקה בוועדה והסירוב שלה לבדוק כמה מועמדים לפני ההחלטה שלי – תגרום לי עכשיו לחפש מועמד שבעיקר 'עובר' את הוועדה בכל מצב ולא בהכרח למצוא את המועמד המתאים ביותר לפקד על המשטרה".

בעקבות הודעת אדרי כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד המפקד הכללי של משטרת ישראל, החל ארדן מחדש בהליך איתור המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא. בשלב זה אין שום מועמד מוביל: הבחירה תעשה מתוך המשטרה, או משורות הבכירים בדימוס ואפשר גם שייבחר מועמד מבחוץ, מצה"ל ואולי שוב מהשב"כ – הכול פתוח.

בין מי שמעוניינים בתפקיד וחזר למרוץ הוא ניצב יורם הלוי. הלוי טוען שהמפכ"ל היוצא, רוני אלשיך, התנגד למינויו ופעל נגדו. בשיחה עם מקורביו שצוטטה ב'חדשות 10', הלוי תקף את אלשיך ואמר: "אני מוכן לעשות פוליגרף בשידור חי, שיבדקו אם יש לי קשר לבלפור שמלפור. מי שהדביק לי את הקשר הזה רצה והצליח לסכל את המועמדות שלי". לדבריו,"יש מישהו מאתנו שלא עשה טעות בחייו? לא חלילה טעות פלילית או משהו שמתקרב לכך. בגלל זה מוחקים לאדם נתינה של חיים שלמים?".

בעבר פורסם כי גורמים המקורבים למפכ"ל אלשיך חוששים כי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה פועלים לקדם את ניצב הלוי, מפקד מחוז ירושלים, לתפקיד המפכ"ל. זאת, לפי הפרטים שפורסמו בחדשות עשר, בשל קירבה בין שרה נתניהו ליורם הלוי. בסביבתו של אלשיך חששו אז כי בלשכת נתניהו סימנו את הלוי, על רקע הקירבה בין בני הזוג ששקועים שניהם בחקירות בשלבים שונים.

ב'וואלה' דווח' הערב שגורם במשרד לביטחון הפנים העריך כי ניצב בדימוס משה אדרי לא יוכל להמשיך בתפקידו כמנכ"ל המשרד. "לא ברור לי אם אדרי יוכל להמשיך בתפקיד אחרי כל הדרמה שנוצרה", אמר. עם זאת, הגורם טען כי הדבר נתון להחלטתם הבלעדית של השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואדרי עצמו. "אני אישית, לא רואה את אדרי ממשיך", הוסיף הגורם.

גורם אחר במשרד סיפר כי הידיעה בדבר הפגישה בין אדרי לבודקת הפוליגרף עוררה תדהמה גדולה. "כשיצא הפרסום לכולם כאן ירדה הלסת, זה נראה לנו לא אמיתי", אמר. "לא האמנו שהוא יעשה שטות שכזו. אם רק היה מודיע שהוא נפגש עמה הוא היה יוצא מלך העולם. עכשיו יש לו בעיה קשה באמינות שלו כלפי השר והציבור. ייתכן שהוא עוד יידרש לשלם לא רק במחיר המפכ"לות אלא גם בתפקיד הנוכחי".

עם זאת, הגורם העריך כי השר ארדן יעדיף כי אדרי ימשיך לעמוד בראש המשרד. "יש ביניהם כימיה בעבודה וארדן מאמין שנעשה לו נזק". למרות הדברים, בלשכת השר ארדן ובמשרד לביטחון פנים אמרו כי בשלב זה אדרי יישאר בתפקידו כמנכ"ל המשרד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture