צילום: דובר צה"ל

תקרית אש בגבול: צה"ל ירה לעבר פעילי חיזבאללה שהתקרבו לגדר

תקרית ראשונה בגבול מאז תחילת מבצע "מגן צפוני": 3 אנשים, ככל הנראה פעילי חיזבאללה, ניסו להתקרב למרחב העבודות הטכנולוגיות נגד המנהרות. "הכוח ירה, השלושה נמלטו", כך נמסר מדובר צה"ל, "העבודות נמשכות כסדרן"

תקרית ראשונה בצפון מאז החל מבצע 'מגן צפוני' להשמדת מנהרות הטרור מלבנון: לוחמי צה"ל ירו היום לעבר שלושה מחבלי חיזבאללה, שחדרו בחסות מזג האוויר הסוער לתוך מובלעת ישראלית באזור בו מתקיימות עבודות לאיתור מנהרות טרור.

מדובר צה"ל נמסר כי לוחמים שפעלו במובלעת הישראלית הסמוכה לגבול הצפון זיהו שלוש דמויות שניסו להתקרב לכיוונם בחסות מזג האוויר. החיילים ירו לעברם על פי הוראות הפתיחה באש, והשלושה נמלטו. עוד נמסר כי העבודות נמשכות כסדרן.

שלושת החשודים נכנסו לתוך המובלעת הישראלית, שבקרבתה התנהלו עבודות לאיתור מנהרת טרור. השלושה ניצלו את מזג האוויר הסוער והערפל הכבד כדי להתקרב לגדר הגבול באצבע הגליל, סמוך למטולה, וככל הנראה נמלטו חזרה ללבנון לאחר הירי. לא היו נפגעים ישראלים באירוע.

בערוץ ההסברה "אל-אעלאם אל-חרבי" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי חיילי צה"ל ירו באוויר, וטענו כי היו אלה אנשי מודיעין מצבא לבנון שהתקרבו לגבול. בנוסף, פרסמו בערוץ תמונות וסרטונים של פעילות צה"ל בגבול.

גם הלוחמים וגם שלושת החשודים היו במובלעת הישראלית הסמוכה לגבול בזמן התקרית. לאורך הגבול שאורכו 130 קילומטרים יש כמה מובלעות כאלו – שטחים השייכים לישראל אך נמצאים מצפון או ממערב לגדר הגבול – בין הר דב ועד לראש הנקרה.

התקרית התרחשה באזור שבין קריית שמונה לקיבוץ יפתח, כאשר כוח מיחידה מיוחדת שהושאר במארב במובלעת הישראלית בשל הערפל הכבד במרחב זיהה, בסיוע גדוד האיסוף הגזרתי, את שלושת החשודים מתקרבים לאתר עבודות לאיתור מנהרת חיזבאללה. לא זוהה נשק על החשודים.

בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי שגרירת ארצות הברית במדינה, אליזבת' ריצ'רד, נועדה עם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי ונשיא המדינה מישל עאון והזהירה אותם מפני תגובה ישראלית בעניין המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה בשטח לבנון.

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי ישראל הזהירה את לבנון דרך ארצות הברית וצרפת כי היא תתקוף בשטחה אם חיזבאללה לא יעצור את פיתוח הטילים המדויקים בתמיכת איראן.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו