צילום: דובר צה"ל

בצה"ל חוששים מדליפת מידע: צבא לבנון תגבר את כוחותיו בגבול

המערכה בצפון מסתעפת • דיווח: ישראל העבירה באחרונה אזהרה ישירה לממשלת לבנון - "אם חיזבאללה ימשיך במאמציו לפתח טילים מדויקים, אתם תישאו באחריות" • בשטח: בניסיון לזרז את התהליך צה"ל נעזר בחברות אזרחיות ומתגבר את הכוחות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישראל שיגרה אזהרה חריפה ללבנון ולפיה היא תתקוף יעדי חיזבאללה אם המיליציה הלבנונית לא תחדול מלייצר טילים מדויקים בסיוע איראני – כך גילו מקורות ישראליים ואמריקניים לעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". גורמים ישראלים סיפורו לעיתון כי הם חוששים כי אמצעי הלחימה שמספקת איראן לארגון הטרור יהפכו את הטילים שבידי חיזבאללה לנשק מדויק שיכול לפגוע במטרות ספציפיות בתוך ישראל.

לפי הדיווח אתמול, בחודשים האחרונים ביקשה ישראל מבכירים בארה"ב ובצרפת להעביר את האזהרה ישירות לממשלה הלבנונית. האזהרה, שמתפרסמת בשעה שישראל עובדת על השמדת מנהרות שחפר חיזבאללה בגבול הצפון, דורשת דרישה מהממשל בביירות לפעול נגד צבירת אמצעי הלחימה של ארגון הטרור.

בצה"ל הבהירו כי הצבא ממשיך בחקר שתי המנהרות שהתגלו עד עכשיו, ואחת מהן תהפוך לאתר ביקורים עבור שגרירים, כוחות יוניפי"ל ועוד. "יש פה מאמץ מדינתי נרחב, ודרישה שלנו ממדינות שונות שידרשו מצבא לבנון לאכוף את אחריותו בדרום לבנון", אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס.

ב'וואלה' דווח הבוקר כי כדי להאיץ את התהליך ההנדסי לאיתור המנהרות וחשיפת תוואי המנהרה, הוחלט בצה"ל יחד עם סיוע משרד הביטחון לקרוא לחברות אזרחיות להציע פתרונות הנדסיים לקדיחה באדמה רוויית הסלעים שמאפיינת את האזור. בשלב זה, הפעילות ההנדסית איטית אך מאפשרת את חשיפת המנהרות, מלכודן ואבטחתן מחשש שחיזבאללה ינסה לפעול בהן עד לנטרול המלא של התוואי.

בצה"ל מזהים מאמץ מתרחב של חיזבאללה להשיג מידע אודות המבצע, אופי הפעילות ההנדסית והאמצעים הטכנולוגיים שסייעו באיתור המנהרות. לשם כך הוחלט להדק את רמת אבטחת המידע בקרב מפקדי שטח. חלק מהמפקדים קיבלו אזהרות שלא ליצור קשר עם בני המשפחה במהלך פעילות האיתור ולהימנע ממסירת כל פרט בנושא במכשירים הסלולריים. חלק מבני משפחות הקצינים קיבלו מספר טלפון של היחידות לבירורים ושאלות.

בתוך כך, העיתון הערבי "א-שארק אל-אווסט" מצטט מקורות בביירות שהסבירו את שתיקתו של נסראללה. "חיזבאללה לא יכחיש ולא יאשר את חפירת המנהרות כי זה מה שישראל רוצה שיעשה", צוטטו המקורות הלבנוניים.

סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נעים קאסם, התראיין לתקשורת האיראנית ושלח מסרים מאיימים לישראל כשטען כי "אין נקודה בישראל שלא חשופה לטילים של חיזבאללה". בריאיון לעיתון האיראני אל-וויפאק טען כי "ישראל מורתעת מהיכולת של חיזבאללה ממלחמת לבנון השנייה ומההחלטה של הארגון להגיב על ההתקפות של ישראל שעלולות להפוך למלחמה".

לדבריו, "כללי העימות שחיזבאללה יצר מרתיעים את ישראל ומקשים מאוד על הרעיון של מלחמה יזומה מצדם נגד לבנון". עם זאת, קאסם לא התייחס ישירות למבצע השמדת המנהרות שבו פתחה ישראל בשבוע שעבר ועד כה הנהגת חיזבאללה הרשמית לא הביעה דעתה בעניין.

בסוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דווח כי חיילי צבא לבנון תצפתו לעבר כוח צה"ל שפעל במובלעת באזור "מיס אל-ג'בל", ואף מיקם מספר טנקים בסביבת הכוח. על פי הדיווח, 25 חיילים ישראלים חצו את גדר המערכת אל תוך מובלעת ישראלית, על מנת לבצע סריקה במקום. צבא לבנון, שצפה על המתרחש יחד עם כוחות יוניפי"ל, שלח כוח סיור הכולל טנקים להתמקם מול כוח צה"ל ולתצפת עליו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתי נבין שנתניהו חוץ מלדבר לא יודע לעשות כלום,מתי? תוך כדי שהוא מגיע עם כל התקשורת למנהרות החיזבאללה מתעצם יותר יותר שיפסיק להתרברב ויקח אחריות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture