מנליס בשבוע שער בהצרת ראש הממשלה לתקשורת. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

דובר צה"ל עומת עם טענות תושבי הצפון: "יש תמונות של פירים מ2006"

דובר צה"ל התראיין ל'רדיו צפון' ונאלץ להתמודד עם טענת התושבים כי התייחסו עליהם כ"מטומטמים" וטען כי "כל תלונה נבדקה בהתאם לטכנולוגיות שהיו אז". לדבריו, רק ב"2014 הובשלו טכנולוגיות שמאפשרות לנו לגלות מנהרה לפני שמסיימים אותה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, התייחס היום בראיון ל'רדיו צפון' לטענות שנשמעו בשנים האחרונות מצד תושבי הצפון, שהתלוננו על רעשי חפירה. "כל תלונה שהושמעה מהתושבים בצפון נבדקה בכל הרצינות בהתאם לטכנולוגיות שהיו אז״, טען. ‏״משנת 2014 הובשלו טכנולוגיות שמאפשרות לנו לגלות מנהרה לפני שמסיימים אותה. בנינו תיקים לימים אלו״, הסביר.

בתגובה לטענות שהושמעו כלפיו בדבר התעלמות מתלונות תושבי הצפון, ענה מנליס כי, ״אי אפשר להגיד 'מופקר' לעבודה כל כך יסודית שנעשתה כאן בארבע השנים האחרונות. אני מופתע מאוד שאת מציגה את זה כחוסר הצלחה. הצד השני בהלם והאירוע הזה מפוקד על ידי המפקדים הכי בכירים בצה״ל״. מנליס הוסיף כי ״אני מעריך מאוד את תושבי הצפון. אני מתחייב שבכל יישוב שהיו תלונות הן נבדקו. כשתתפרסם התמונה המלאה של המנהרות תראו שאין מנהרות מתחת ליישובים״.

המראיינת, ליאת רון, טענה בתגובה כי, ״יש בידי תמונות של פירים משנת 2006 שמראות דוגמאות של פירים שהראו לכם התושבים״. מנליס השיב כי, ״אין דבר כזה״. רון המשיכה להקשות, ״האם אתה יכול להגיד לתושבים בלב שלם שביטחונם לא הופקר?״. מנליס השיב כי, ״חד משמעי. חיזבאללה ניסה לבנות תכנית לכיבוש יישובים בצפון. הוא ניסה לבנות תוכנית כיבוש מעל ומחת לקרקע וכל זה קרה בלי שנפגע אף תושב״. רון אף הטיחה בראיון במנליס כי, ״הטענה היא על שנים שתושבים שמתלוננים ואומרים להם שהם טמבלים ומטומטמים ושלחו אותם לפסיכאטרים״.

מנליס ניסה להרגיע את תושבי האזור ואמר כי "מ-2012, לאורך השנים, גם כשהייתי בפיקוד צפון, הכרתי את התלונות, והמפקדים התייחסו לכך ברצינות רבה מאוד, כל דבר נבדק טכנולוגית, והוא לא עולה בקנה אחד עם המקומות שמצאנו". לאחר שאחד מתושבי זרעית טען כי התגלתה שם מנהרה, סייג מנליס ואמר: "אני מציע שנהיה זהירים לא להגיד איפה הדיווחים על המנהרה, לא בטוח שזה מדויק. אני מציע לחכות להודעות שלנו בשעות הקרובות, לא בטוח שנמצאה שם מנהרה איפה שהוא טען".

המראיינת המשיכה להטיח במנליס את טענות התושבים לחוסר ביטחון ואמר כי "אנחנו 12 שנה אחרי מלחמת לבנון השנייה, והשקט הוא לרווחת התושבים. אנחנו פה כדי שיימשך. פה ההישג. אנחנו מסכלים את האיום לפני שהוא מיידי, לפני שהמנהרות מוכנות. אם אני הייתי תושב הצפון, הייתי מסתובב עכשיו בתחושת גאווה גדולה מאוד. עובדה שהאיום הזה יורד מסדר היום לפני שהוא הפך למבצעי. אני בקשר עם ראשי המקומיות, אנחנו בקשר עם הקציני ביטחון, ההנחייה היא לשמור על שיגרה, הצבא על הגדר, מבצע את הפעילות, והתושבים ממשיכים את חייהם כרגיל".

המראיינת אמר לדובר צה"ל כי "אם אני גרה על הגבול, אני בורחת משם". מנליס השיב כי, "אלא אם תכננת לנסוע לחופשה, אני מציע שתישארי שם. יש הרבה מאוד כוחות, זה מבצע כי יש פה הרבה כוחות. הוא מבין למגוון תרחישים. בשלב הזה, ההנחייה היא בתוקף. הם מתבקשים לשמור על קשר רציף. אני מעריך שהמפקדים ייפגשו עם ראשי הרשויות. אנחנו פה בשביל תושבי הצפון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture