צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט נפגש עם מפקד יוניפי"ל סטפנו דל קול

במהלך היום נפגש הרמטכ"ל גדי אייזנקוט עם מפקד יוניפי"ל וביקש ממנו כי הארגון בראשותו יפעל לנטרול המנהרות בצד הלבנוני, "המהוות הפרה בוטה של מועצת הביטחון של האו"ם" • צה"ל ממשיך באיתור המנהרות והשמדתם

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש היום עם מפקד יוניפי״ל, סטפנו דל קול על רקע מבצע "מגן צפוני", אותו מקיים צה"ל בימים האחרונים במטרה להשמיד מנהרות טרור של ארגון חיזבאללה בגבול הצפון עם לבנון, המהוות איום ביטחוני על אזרחי ישראל.

בצה"ל מסרו, כי במהלך הפגישה בין השניים, הרמטכ"ל אייזנקוט הדגיש בפני מפקד יוניפי"ל, כי המנהרות של החיזבאללה החודרות לשטח ישראל מהוות הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, ונועדו להיות הרכיב המפתיע בתוכנית ההתקפית של הארגון על שטח ישראל.

כמו כן, אייזנקוט הציג את התקדמות המבצע וציין את החשיבות שהוא רואה בשיתוף הפעולה של יוניפ"ל, אם יפעלו גם הם לנטרול המנהרות מהצד הלבנוני על מנת למנוע הפרות ההחלטה על ידי ארגון הטרור. בנוסף, הרמטכ"ל הדגיש כי האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.

במהלך היממה שחלפה, צה"ל פנה לתושבי כפרים לבנוניים מסוימים וקרא להם לעזוב את בתיהם עד להשמדת מנהרות הטרור. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אף כתב על כך בטוויטר והסביר, כי ״צה"ל נחוש לנטרל את המנהרות האלה ואנו לא יודעים מה תהיינה ההשלכות על הבתים בצד הלבנוני. אנו ממליצים לכם לשקול בכובד ראש לעזוב באופן זמני את הבתים הרלוונטיים למען ביטחונכם".

כמו כן, ערוץ ההסברה של ארגון החיזבאללה דיווח במהלך היום, כי צבא לבנון העלה את הכוננות באזור העיירה מייס אל-ג'בל שבגבול לאחר שחיילי צה"ל ניסו לסמן ללא נוכחות אנשי צבא לבנון, ככל הנראה במטרה לגרום לנסיגתם כוחות צה"ל מהאזור.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו