חיים סילברשטיין ועמיחי איש-רן. צילום: פלאש 90

הורי הפצועה מצומת עפרה: "מצבה משתפר, תתפללו עבור התינוק"

הוריה של שירה שנפצעה קשה בפיגוע בעפרה, עדכנו על שיפור במצבה: "פקחה עין וביקשה את אמא". על מצב התינוק: "צריך תפילות". אביו של הבעל עמיחי, שנפצע גם הוא: "הגיע הזמן שתהיה מערכת של תחבורה ציבורית. הם לא אזרחים סוג ב'"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חיים סילברשטיין, אביה של שירה איש-רן שנפצעה קשה אמש (ראשון) בפיגוע הירי בכניסה לעופרה, מתייחס היום מבית החולים שערי צדק בירושלים למצבה של בתו שעדיין מוגדרת במצב קשה ושל התינוק שבמצב קריטי. "אנחנו שמחים לראות שמצבה של שירה משתפר, מתפללים ומודים לכל עם ישראל שמתפלל עבורה", אמר סילברשטיין. "אנחנו זקוקים לתפילות האלה". כשנשאל לגבי מצבו של התינוק, אמר רק: "צריך תפילות".

"זכינו להיכנס לטיפול נמרץ ושירה פקחה עין וחצי והיא דמעה שהיא ראתה אותנו. מרוב התרגשות היינו צריכים לצאת כי הדופק שלה עלה יותר מדי". עוד הוסיף האב כי, "היא פקחה עין וביקשה לראות את אמא, אז רצנו. מאוד התרגשנו לראות אותה למרות שהמצב הבריאותי לא כל כך טוב. אין כמו לראות את הבת שלך פוקחת עין ומדברת עם העיינים, כי הפה שלה היה מלא בצינורות", אמר חיים והוסיף: "כדי לשלוט על מצבה, הרופאים הרדימו אותה. אבל כדי לבדוק שהיא בסדר, הורידו את התרופות על מנת לבדוק אם היא עשויה להתעורר, וכך קרה. אבל מיד החזירו אותה להרדמה כדי שלא יהיו תוצאות שלילות".


תיעוד הפיגוע

אמה של שירה, אמרה: "ראיתי שהיא רוצה לאחוז את היד שלנו. נתתי לה את היד ואז ראיתי שהיא מסתכלת על אבא, הוא גם שם את היד והיא החזיקה ואז ראיתי את הדמעות זולגות לה על הלחיים. ראיתי שהיא מנסה לדבר ולא יכולה כי יש לה צינורות, אז אמרנו לה שכל עם ישראל מתפלל עליה והיא פשוט ילדת נס ויש לה את הצוות הרפואי הכי מדהים שמטפל בה וגם מטפל מקצועי וגם אוהב והיא בידיים הכי טובות שיכולות להיות".

אביו של עמיחי, בעלה של שירה, שנפצע באורח בינוני תיאר את שאירע באותו הערב: "הם היו אמורים להגיע לבית שלהם באלון מורה, הם לקחו טרמפים כמו כל מי שגר ביו"ש נאלץ לעשות. זה המקום להגיד שהגיע הזמן שתהיה מערכת תחבורה ציבורית יותר אמינה ביו"ש. הם לא אזרחים סוג ב'. הם לקחו טראמפ עד צומת עפרה, והיו אמורים לקחת טרמפ נוסף. בעת שחיכו לטרמפ, הסתבר שהמחבלים למדו את דפוס ההתנהגות של המתיישבים והתקרבו, כמו שראינו בסרטונים, האיטו ואז ירו. הם ראו אישה בהריון ואמרו שזה מצוין, בזה צריך לפגוע וירו. אבל השם יילחם בכם".

החיפושים אחרי חוליית המחבלים. צילום: פלאש 90

אביו של עמיחי הוסיף שבזמן הפיגוע הייתה מסיבה בעפרה שנוהגים לעשות כל שנה בה מגיעות מכוניות של חב"ד וברסלב. "כולם הפנו מבטים לשם, הפוך מהכביש – ואז נשמעו היריות", אמר איש רן. לדבריו, עמיחי סיפר שברגע הראשון הם חשבו שזה חלק מהמוסיקה אבל רק כשראו רסיסים על הרצפה קלטו שזה פיגוע. "אנשים התחילו לרוץ ויחד איתם עמיחי, עד שראה שאשתו לא איתו. הוא הבין מיד שהיא מאחורה ורץ אליה. הוא ראה שיש דימום והיא על הרצפה, עצר את הדימום בידיים עד שהגיע סיוע".

אמה של שירה העבירה מסר תקיף לממשלה: "לא יכול להיות שילדים חפים נמפשע עומדים ומחכים לטרמפ, ויורים בהם. לא יכולה להיות מציאות כזו". אביו של אמיחי, שנפצע גם הוא בפיגוע, הוסיף: "היום זה היה אנחנו, מחר זה יכול להיות כל אחד אחר. זו לא שאלה אישית, אלא שאלה ציבורית". מוקדם יותר היום נפגש סילברשטיין נפגש בבית החולים שערי צדק עם מפקד פיקוד המרכז נדב פדן, כדי לקבל עדכון על המאמצים לאיתור המחבל או החוליה שביצעו את הירי. סילברשטיין אמר לפדן, שהגיע למקום לבקר את הפצועים ובני משפחותיהם, כי הוא "סומך על צה"ל" וכן שהוא מקווה כי "נחזיר את כושר ההרתעה שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה השם/השמות לתפילה?

מה השמות המלאים?
(לתפילות…)

מה השמות לתפילה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture