Miriam Alster/Flash90

ארדן מחפש מפכ"ל: הציע את התפקיד לניצב בנצי סאו

השר לביטחון פנים שוחח עם מ"מ המפכ"ל לשעבר בנצי סאו והציע לו את תפקיד המפכ"ל • סאו הבטיח לשקול את ההצעה והשניים צפויים להיפגש בקרוב. גורמים המעורים בפרטים: "אם הוא ייעתר להצעה - הוא המפכ"ל הבא של משטרת ישראל"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן שוחח בשבוע האחרון עם ניצב בדימוס בנצי סאו ועניין אותו באפשרות למנותו למפכ"ל המשטרה הבא, זאת לאחר הסרת מועמדותו משה (צ'יקו) אדרי ולאור הקשיים במינוי מפכ"ל משורות המשטרה. בניגוד לפעם הקודמת שפנה השר ארדן לסאו והציע לו את התפקיד, הפעם ניצב סאו הבטיח לשקול את ההצעה ולהחזיר תשובה בימים הקרובים והשניים צפויים להיפגש בקרוב.

גורמים המעורים בפרטים מציינים: "האופציה של סאו טובה ביותר מבחינת ארדן כיום והייתה טובה עוד קודם. אלמלא היה דוחה את ההצעה באותה תקופה, אולי הייתה נחסכת עוגמת הנפש שנקלעה אליה המשטרה. סאו הוא קצין מוערך ומי שהוכיח את עצמו במילוי המשימה כממלא מקום מפכ"ל וללא ספק יעבור את ועדת גולדברג ללא כל דופי. אם הוא ייעתר להצעה – הוא המפכ"ל הבא של משטרת ישראל". בסביבתו של סאו לא מכחישים את השיחה בין השניים אך מסרבים להתייחס לנושא.

בעבר פנה ארדן לסאו והציע לו את התפקיד אך אז דחה סאו את ההצעה והבהיר כי הוא רוצה להמשיך בעולם העסקי אליו נכנס. סאו ייעץ לשר על כוחה של המשטרה והאיכויות שלה, וציין כי הארגון חשוב לו מאוד והוא מרגיש עדיין מעורב כגמלאי של הארגון, אולם כניסתו לעסקים פתחה בפניו ערוצים חדשים שהוא מעוניין להתקדם בהם.

מבחינת ארדן אין ספק שסאו הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד. אם יוגש שמו לוועדת גולדברג עניין הפוליגרף יככב בשנית. סאו פרש מהמשטרה כשעדיין לא הייתה בדיקת הפוליגרף התעסוקתית, דבר שעלול להקשות על העברת שמו בוועדה, או שזו תבקש לשלוח אותו לבדיקת פוליגרף.

סאו כיהן כממלא מקום המפכ"ל בתקופתו של ארדן קרוב לחצי שנה, בתקופה הרגישה של טרור הסכינאות. גם לאחר שאלשיך נבחר הוא המשיך בתפקיד וזכה להערכה רבה מצידו של ארדן אך באותם ימים, היה נחוש ארדן למנות מישהו מחוץ למשטרה ולכן נפלה האפשרות למנות את ניצב בדימוס סאו לתפקיד.

גורמים המקורבים לשר ארדן אישרו כי הוא בוחן אפשרות למנות מפכ"ל גם מחוץ למשטרה. בדיקה העלתה שארדן בודק את האפשרות בקרב הקצינים הבכירים בדימוס, מה שהוביל באופן טבעי אל מועמדותו של סאו. נכון לעכשיו הוא אינו רואה קצין צבא או דמות אחרת שיכולים לשמש בתפקיד.

השר לביטחון פנים אינו מתכוון לקבל החלטה בנושא מתוך לחץ, אלא לבחור מועמד שיעבור את הוועדה ויתאים לתנאי הסף שהיא דורשת. ארדן מתכנן לבחון גם את התנהלותו של ממלא מקום המפכ"ל הנוכחי, מוטי כהן, ואם הוא יצלח את התקופה הנוכחית, לא מן הנמנע ששמו יוגש לוועדת גולדברג.

כזכור, לפני חמישה ימים הודיע ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדיר על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. אדרי, שנבחר לתפקיד על ידי ארדן, קיבל את ההחלטה לאחר שורה של גילויים שהטילו ספק בהתאמתו, והובילו את ועדת גולדברג למינוי בכירים להמליץ שלא למנותו. זמן קצר לפני החלטתו לפרוש מהמירוץ פורסם שאדרי הסתיר מהוועדה פגישה מוקדמת שקיים עם בוחנת הפוליגרף חווה יודפת – זאת שלבסוף ערכה לו את הבדיקה הגורלית שאמורה הייתה לאשר את מינויו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו