הלך לעולמו הנגיד ר' מרדכי זאב וולפסון ז"ל • הרב גרוסמן סופד

הערב הלך לעולמו הנגיד ר' מרדכי זאב וולפסון ז"ל לאחר אירוע לבבי שחווה לפני מספר ימים, כבן 83 בפטירתו, היה גדול תומכי התורה תחת השם 'קרן וולפסון' החזיק עשרות ישיבות וכוללים ברחבי תבל, הלוויתו תערך מחר (ג) בקווינס ארה"ב שם גם ייטמן, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א רבה של מגדל העמק שהיה מיודד עמו ספד לו • התמליל המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

זה היה לפני 42 שנה. הייתי אברך צעיר ונשלחתי לארה"ב, לגייס כסף עבור ה'פעילים'. בשבת שהיתי בקווינס ונשאתי נאום בביהכנ"ס 'תפארת משה'.

קרא עוד:

[postim]

עם סיום דבריי, ניגש אליי יהודי נמוך קומה ועיניים יוקדות: "הרב גרוסמן, אתה האורח שלי". עליתי לביתו, מבלי לדעת מיהו האיש ומה מטרתו, ואז סיפר לי האיש ששמו זאב וולפסון, והוא מחפש לעשות פעלים ונפשות למען 'אידישקייט'.

שם, בדקות הללו, נודע לי על 'קרן וולפסון'. ואז התברר לי, כי הוא אחד ממחזיקי התורה הגדולים, עליו כבר התבטא הגאון רבי אהרון קוטלר זי"ע במכתב: "כי למחיה שלחו ה'".

מאז, נוצר בינינו קירבה גדולה, ויחד עמו נסעתי שאבדלח"ט לברית המועצות, לדרום ארה"ב ולצרפת והקמנו מערכות של חינוך. הוא היה תמיד אומר: "כי נר מצוה ותורה אור – כמו שהאש, כמה שיציתו ממנו יותר, כך לא תחסר כלום ורק תגדל, כמו כן, תורה, כמה שתפיץ אותו, זה רק יגדל". הייתה לו אמונה איתנה שכל דולר שהוא משקיע בתורה ובמצווה, לא יחסר ממנו כלום. וכך אכן היה.

זכיתי ללוות אותו במשך 42 שנה של נתינה והענקה במימדים בלתי נתפסים. אני עֵד לעשרות מיליוני דולר שפיזר בכל שנה לצדקה, ואין אני יודע את כל צדקותיו ובוודאי שאין לי כל מידע אודות מתן בסתר שהעניק.

לא היה דבר שבקדושה שלא היה לו חלק בו. במיוחד, בערה נפשו בפעילות ה'קירוב' של אחינו בני ישראל. הוא הקים כוללים בכל רחבי הארץ, ולא סתם כוללים, אלא כוללים במגזר החילוני: באוניברסיטאות, במועדונים ובכל מקום שכף רגלו של אברך חרדי אינו בנמצא. שם, ודוקא שם ביקש לכונן כוללים.

הנגיד וולפסון בביקורו האחרון בישראל עם הרב גרוסמן שיבלח''ט

כשסיפרתי לו על ביקורי ב'מכללת העמק', שראיתי כמאה וחמישים קיבוצניקים רכונים על גמרות, מול חברותות יראי שמים מאזורי המרכז – הוא דמע מהתרגשות ואמר לי: זה חלקי מכל עמלי.

ר' זאב לא ביקש לעצמו דבר. הוא תרם בנינים, מוסדות וקריות וכלום לא קרא על שמו. מעולם לא חיפש תהילה וכבוד. אחת הייתה לנגד עיניו: להשיב בנים אל אביהם שבשמיים.

לא רבים יודעים, כי יש בארץ גבאי צדקה, שהיו ממונים מטעמו לאחזקת מאות אלמנות ויתומים משך שנים רבות. כולם הכירוהו כ'ה'כתובת בה"א הידועה לכל דבר שבקדושה.

כשהקמנו את מוסדות 'מגדל אור' בלנינגרד ובמוסקווה, היה וולפסון האיש שעמד כצור החלמיש מול הבירוקרטיה ופיזר ממון לרב, עד אשר הבאנו את העניין אל המוגמר והקמנו את המוסדות.

ידענו כי בכל נושא של קירוב הוא הנחשון והראשון. אם קמה יוזמה של פעילות לנוער – הוא כאן. מפעלי קירוב לנוער – הוא כאן. חיזוק רבני ערים – הוא כאן.

בביקורו במוסדות 'מגדל אור', הסתובב מרוגש וחיבק כל ילד ונער. בפגישתי האחרונה עמו, לפני כחמישה חודשים פנה אליי בתחנונים ואמר: "מה עוד אפשר לעשות? הזמן קצר, תן לי רעיונות…"

זו היתה הבקשה האחרונה שלו, ובעצם גם הצוואה שלו, אותה הותיר לבניו אחריו, רודפי צדקה וחסד, ממשיכי דרכו בקודש, ר' אברהם, ר' אהרון ור' משה.

התקיימו בו דברי הכתוב: "והלך לפניך צדקך וכבוד ה' יאספך", וכפי שאמרו גדולי הדורות, כי אדם שעשה כה הרבה צדקה, אין ביכולת בעולם הזה להשיב לו תודה והכרת הטוב על מעשיו, וכל כבוד שניתן לו – לא ייחשב בעיניו, רק כבוד ה' היא זו שתאסוף אותו לגן עדן, ותנחם את ממשיכי דרכו ואת כל עם ישראל שהתעטף באבל כבד, על סילוקו של מחזיק התורה הגדול בימינו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture