ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את מחלף בבנימין והתייחסו לפיגוע בעופרה: "הגיעה העת שנגבה מאבן מאזן מחיר כבד על תמיכתו בטרור". נתניהו הוסיף כי "המקומות האלה באים אלינו ישר מהתנ״ך ואנחנו נמשיך לחזק את ההתיישבות בהם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנכו הבוקר את מפרידן אדם במטה בנימין, הצפוי להקל משמעותית על עומסי התנועה הקיימים באזור ולשפר את בטיחות הנוסעים. בהקמת המחלף הושקעו יותר מ-60 מיליון שקלים.

ראש הממשלה נתניהו התייחס בדבריו פיגוע בעופרה, ״בפתח דבריי אני מבקש להתייחס לפיגוע הירי החמור שהיה שלשום ליד עפרה, אני מאחל החלמה מהירה ושלמה לכל פצועי הפיגוע ובתוכם כמובן לשירה איש-רן ובנה התינוק שנאבק עדיין על חייו. כולנו נושאים תפילה מעומק ליבנו לשיפור במצבו".

"מעשה הטרור הזה, כמו אחרים, מלמד על עומק השנאה של אויבינו כלפינו, היהודים והישראלים. אין להם שום עכבות מוסריות בבואם לפגוע בחפים מפשע. אנחנו נרדוף את האחראים לפיגוע וניפרע מהם. אנחנו נוכיח להם שהרצון שלהם לעקור אותנו מארצנו יתקל בחומה בצורה. הם רוצים לעקור אותנו מכאן אבל הם לא יעקרו אותנו מכאן. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אף יהודי אחד לא יעקר מביתו, לא רק שלא יעקרו מביתם יבנו בתיהם ויוסיפו עליהם".

"כאן במקום הזה היו אבותינו לפני אלפי שנים- שמות כמו גבע בנימין, מכמש, עפרה וענתות מעבירים אותנו היישר לימי התנ״ך. אלה מקומות שהם בלב ההיסטוריה שלנו לפני שלושת אלפים שנה, מלכות שאול ואחר כך מלכות יהודה, המקומות האלה באים אלינו ישר מהתנ״ך לב המולדת שלנו ואנחנו נמשיך לחזק את ההתיישבות בה".

על פתיחת המחלף אמר ראש הממשלה כי, "כך אנחנו עושים היום. אנחנו פותחים מחלף חדש, וזה מביא כמובן בשורה עצומה לתושבי האזור משום שציר אדם חיזמה שהכביד על הנהגים יום יום משנה את פניו. הדבר הזה מאפשר הקלה משמעותית בעומס התנועה מירושלים ואל ירושלים. איננו עוצרים כאן, אנחנו נשלים בהמשך סלילת כבישים עוקפים, הרחבת נתיבים, שיפור תשתיות, יש כאן היבט כפול גם תחבורתי וגם ביטחוני ששלובים יחד".

"אנחנו עושים עוד חיבור אחד גדול, אנחנו מחברים את המדינה גיאוגרפית, אבל אנחנו גם מחברים את ההווה עם העתיד. ביום ובמקום הזה אנחנו עושים עוד משהו, אנחנו מחברים את ההווה עם העבר. אבותינו הלכו וצעדו כאן בנוף הזה בגאיות האלה ובהרים הללו. הדרמות הגדולות ביותר בהיסטוריה של עמנו והאנושות התרחשו פה במקום הזה, ולכן אנחנו מחברים גם את עברנו אל עתידנו וזו זכות גדולה מאד. לדור שלנו יש זכות ענקית. דור ההורים שלנו החזיר את מה שאבד ואנחנו מבטיחים שמה שהוחזר יהיה קדימה לדורי דורות, יחיה לעד ויבטיח את נצח ישראל״.

משתתים: יו"ר נתיבי ישראל עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל נסים פרץ, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף בן-חור אחוות, ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ וראשי ערים ומועצות. צילום: יוסי זמיר

במהלך טקס חנוכת המפרידן התייחס השר ישראל כץ לפיגוע בעופרה ואמר "האירוע הזה מלווה בכאב גדול. לפני מספר ימים, לא רחוק מכאן, בצומת עופרה אירע פיגוע אכזרי, כאשר יצאו מחבלים נתעבים שכל מטרתם הייתה לפגוע באזרחי ישראל. אני רוצה מכאן בשם כולכם לחבק ולחזק את המשפחות ולשלוח איחולי החלמה לאם הצעירה, שירה איש-רן ובנה התינוק שנאבק ברגעים אלה על חייו. הגיע העת שנגבה מאבן מאזן מחיר כבד על תמיכתו בטרור. מימון ועידוד משפחות המחבלים זו תמיכה ועידוד לטרור השפל ביותר, ויש לגבות ממנו את מלוא המחיר.״

"צומת גבעת אסף, הכבישים העוקפים, מיזמי התשתיות האסטרטגיים ביו"ש, אותם מובילה הממשלה ושמטרתם: להציל חיים, להקל על התנועה, לחזק את התושבים ולהביא להכפלת ההתיישבות היהודית ביו״ש, בתוך עשור, זאת המשימה העומדת בפנינו וזאת התשובה למי שחושב להחליש ולהרתיע: מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, והתיישבות חזקה, ומתפתחת", הוסיף השר כץ.

פרויקט המחלף עתיד לצמצם באופן משמעותי את עומסי התנועה בכביש 60, המהווה כביש מרכזי ברחבי אזור יהודה ושומרון. הפרויקט החל לפני כשלוש שנים בשיתוף נתיבי ישראל, המנהל האזרחי ומשרד התחבורה, במסגרתו הושקעו כ-70 מיליון שקלים. במסגרת הפרויקט הוקמה הפרדה מפלסית, המאפשרת תנועה רציפה ובטוחה בכביש 60 ובכביש 437 המוביל מירושלים לבית אל בשני הכיוונים. בחלקו העליון של המפרידן הוקם מעגל תנועה שישפר באופן משמעותי את זרימת התנועה למשתמשי הדרך הרבים באזור.

השר כץ ציין כי המפרידן החדש צפוי להקל על עומסי התנועה ולשפר את בטיחות הנסיעה באזור, לטובת תושבי הישובים היהודים והערבים כאחד. שר התחבורה הוסיף כי בהמשך כביש 437 יורחב ממפרידן אדם ועד לרכבת הקלה בפסגת זאב, לצורך הקמת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ).

מיזם זה מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים באזור יהודה ושומרון, אותם מוביל השר כץ בהשקעה של מיליארדי שקלים. מדובר בין היתר, בסלילת כביש עוקף נבי אליאס שנפתח השנה, כביש עוקף לב-יהודה המקודם בימים אלה, הכפלת כביש 60, לאורך 60 ק"מ ממיתר ועד צומת תפוח, טיפול בעשרות מוקדי סיכון ועוד. "שדרוג התשתיות באזור יהודה ושומרון יתן תנופה גדולה לפיתוח ההתיישבות היהודית באזור ובירושלים, בדומה לפיתוח התשתיות שבוצע בגליל ובנגב. שדרוג הכבישים ביהודה ושומרון, יתן מענה לתחזיות גידול האוכלוסיה באזור", הוסיף שר התחבורה.