סערת זעאתרה: קליש דורשת הבהרות; גם סגניתו מסתבכת

הלחץ הפוליטי עבד: דיווח כי ראש העיר חיפה שוחחה עם מי שמיועד להיות סגנה ואמרה לו שללא ההתנצלות על דבריו - היא תתקשה לצרפו לקואליציה. במקביל נחשף כי מספר 2 בחד"ש בחיפה השמיעה אף היא אמירות חמורות בעבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם, שוחחה עם רג'א זעאתרה, נציג סיעת חד"ש במועצת העיר ומי שמיועד להיות סגנה, וביקשה ממנו להכחיש את את אמירותיו הבעייתיות מהעבר בשבח הטרור או להתנצל עליהן – כך דווח החברת החדשות.

"מופעל עלי לחץ ואתה חייב להבהיר את הדברים, במצב הזה הקואליציה שלנו לא תחזיק מעמד למשך שבוע", כך קליש לזעאתרה שהשיב כי הוא מתכנן לכנס מסיבת עיתונאים בענין, אך לא רמז מה יצהיר בה.
בתוך כך, בערוץ 20 נחשפו התבטאויות בעייתיות גם מצדה של מספר 2 ברשימת חד"ש בחיפה, שהירה שלב. "בעיצומו של מבצע 'צוק איתן' בעזה למשל, בחרה שלבי לעמוד לצד האויב. "ברוח, בדם נפדה את עזה", כתבה בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה באוגוסט 2014. "פלסטיני, התנגד באבנים אל מול הטנקים", קראה".

במפלגה בחרו שלא להגיב.

כזכור, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם הגיש אתמול (שני) הצעת חוק שמבקשת למנוע את המינוי של רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר חיפה. על פי ההצעה, מועצת עיר לא תמנה לסגן ראש עיר אדם שהביע בעבר גילוי תמיכה בארגון טרור. שר הפנים יוכל לבטל מינוי כזה בכפוף לשימוע, אם מועצת העיר בכל זאת מינתה. אמסלם מתכוון לקדם את החוק בהליך מהיר.

בהודעה שנמסרה מטעם אמסלם נכתב כי, "בעקבות מינויו העתידי של יו"ר סיעת חד"ש במועצה, רג'א זעאתרה, לתפקיד סגן ראש העיר בשכר שפעילותו האנטי-ישראלית, הכוללת בין השאר הקמת ארגון שמטרתו קידום החרם הבינלאומי על ישראל, ארגון כנסים ומיזמים התומכים בחרם, התנגדות פעילה לגיוס צעירים מהחברה הערבית לשירות הלאומי והתבטאויות קיצוניות שמשוות בין דאעש לבין הציונות ומגבות את חמאס וחיזבאללה, יזם יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם תיקון לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) ( מינוי סגן ראש רשות אשר הביע תמיכה בארגון טרור)".

לדברי יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם, "מקומו של רג'א זעאתרה בבית הסוהר, בוודאי לא כסגן ראש עיר. הגשתי הצעת החוק שתעניק לשר הפנים את הסמכות לבטל מינוי של סגן ראש עיר שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל בכפוף לשימוע. אביא את ההצעה לכנסת במהירות האפשרית כדי להסיר את החרפה הזאת מעם ישראל, זו בושה וכלימה. אני לא מאמין שדבר כזה הזוי קורה בשום מדינה בעולם".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "חוק הרשויות המקומיות קובע כי כל סגן ראש רשות ייבחר מבין חברי המועצה על פי הצעת ראש הרשות שאושרה בידי המועצה, ברוב חבריה. המצב דהיום, מאפשר לראש הרשות להציע את סגניו לבחירת המועצה אף אם מדובר באדם שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל".

"באופן פרדוקסלי", כך אמסלם, "החוק מאפשר היום למנות לתפקיד סגן ראש רשות במדינת ישראל אדם אשר תומך בריש גלי בגרועים שבשונאי ישראל אשר חותרים תחת זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינת היהודים. תיקון החוק נועד לאיין את סמכותה של מועצת הרשות המקומית לאשר את הצעת ראש הרשות למנות חבר מועצה לתפקיד סגן ראש אשר הביע בעברו, ועוד בטרם מונה כחבר מועצה, הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור".

היה ומועצת הרשות המקומית החליטה, בכל זאת, לאשר מינוי סגן ראש רשות אשר הביע תמיכה בארגון טרור, תיקון החוק מעניק לשר הפנים את הסמכות לבטל מינוי זה של המועצה בכפוף לשימוע שיערך למועמד לסגן ראש הרשות. "למדינת ישראל ישנה הזכות, והחובה, שלא לאפשר לאזרח התומך בארגון טרור הקורא לרצח אזרחיה ושלילת זכות קיומה של ישראל כמדינת הלאום היהודי, להתמנות לתפקיד סגן ראש רשות תוך ניצול משאבי המדינה וכוח האדם העומדים לרשותו מכוח תפקידו הציבורי בסגן ראש רשות", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפלסטינים
גוש עציון לישראלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture