"לא מתנצל": זעאתרה לא חוזר בו אך מוותר על סגנות ראש עיריית חיפה

המועמד לתפקיד סגן ראש עיריית חיפה, רג'א זעאתרה הודיע שוויתר על המינוי לטובת שהירה שלבי. זעאתרה אמר במסיבת עיתונאים שהוא אינו מתנצל על אמירותיו ותקף את נתניהו: "האיש מבלפור מפחד מאיתנו"‎. מחליפתו סירבה לגנות את חיזבאללה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נציג סיעת חד"ש רג'א זעאתרה הודיע היום (רביעי) כי לא יכהן בתפקיד סגן ראש עיריית חיפה, לאחר הביקורת הרבה שנמתחה עליו בגין התבטאויותיו שבהם תמך בארגוני טרור. זעאתרה מונה לתפקיד על ידי ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם ספגה ביקורת קשה לאחר שמינתה את זעאתרה. את מקומו של זעאתרה תמלא שהירה שלבי. זעאתרה לא התנצל על דבריו, אך הדגיש כי "אני לא תומך בטרור, אני מתנגד לכל פגיעה בחפים מפשע". לדבריו, "מי שנמצא תחת כיבוש, יש לו זכות להתנגד".

"היום אנחנו כאן כדי להגיד שאני לא מתנצל, לא חוזר, אני עומד על העקרונות של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, לשלום ושוויון", פתח זעאתרה. "אני לא תומך בטרור, אני מתנגד אליו, מתנגד לפגיעה בחפים מפשע, אני מתנגד לפגיעה בלבנונים, ישראלים, סורים, אמריקאים, צרפתים, בכולם. אבל אני יודע שבסכסוך הזה נפגעים חפים מפשע משני הצדדים. אנחנו תומכים ואנחנו מצדדים שלעם שנמצא תחת כיבוש יש זכות להתנגד אליו בכל האמצעים הלגיטימיים, אנחנו לא חוזרים מילימטר אחורה".

זעאתרא תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו וכינה אותו "האיש המסוכן מבלפור 10". לטענתו ראש הממשלה מפחד מכך שבחיפה יהודים וערבים יחיו חיים משותפים. "מה זה הדבר הזה שמאיימים שחיפה לא תקבל תקציבים? שהשערים של הממשלה ייסגרו בפני ראש עיר שנבחרה באופן דמוקרטי? הממשלה מדברת כמו מאפיה ומאיימת כמו מאפיה – זאת דמוקרטיה?", אמר זעאתרא בזעם.

במקומו תכהן שהירה שלבי שתהיה הערבייה הפלסטינית הראשונה בתפקיד. גם שלבי, שתתמנה כאמור לסגנית ראש העיר, סירבה לגנות את חיזבאללה: "אמרנו מה אנחנו מגנים. אני מגנה את הכיבוש ואי הצדק, ומגנה מלחמות. ממשלת ישראל מובילה. חיזבאללה זאת לא השאלה כאן". לדבריה, "הדמוקרטיה הישראלית פשטה את הרגל. ממשלה מתערבת בהחלטות של ראש עיר, והתקשורת כל מה שמעניין אותה זה לחשוף עוד ביטוי ועוד ביטוי".

אתמול נחשף כי גם שלבי לא נופלת מאמירותיו של זעאתרה. בעיצומו של מבצע 'צוק איתן' בעזה למשל, בחרה שלבי לעמוד לצד האויב. "ברוח, בדם נפדה את עזה", כתבה בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה באוגוסט 2014. "פלסטיני, התנגד באבנים אל מול הטנקים", קראה. היא אף החליפה אז את תמונת הפרופיל שלה בתמונה בה רשום "למען עזה".

לפני יומיים נפגשה ראש העיר עינת קליש עם זעאתרה ודרשה ממנו להבהיר פומבית את עמדותיו – ולהצהיר אם הוא תומך בחמאס או בחיזבאללה, כמו שניתן היה להבין מהתבטאויות שלו בעבר. קליש אמרה לזעאתרה יש "מכבש לחץ אדיר, לא רק בציבור החיפאי אלא גם במישור הארצי" – והתייחסה לאמירות של ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין בנושא. קליש הבהירה לזעאתרה שעליו לגנות את הדברים שיוחסו לו והוסיפה: "הקואליציה שלנו במצב הזה לא תחזיק שבוע".

מוחמד ברכה, יו"ר הוועדה העליונה של הציבור הערבי בישראל, אמר בתגובה: "מה שעומד כאן על הפרק היא לא שאלה קואליציונית, לא שאלה של אופוזיציה וקואליציה, יש כאן ניסיון מכוון, מוצהר לפסול את האזרחים הערביים. יש פה ערעור קשה ביותר על עצם הזכות להביע עמדה נגד הקונצנזוס הקיים. עצם הזכות להתנגד לקונצנזוס הישראלי. לא היינו, לא נהיה חלק מהשיח של הקונצנזוס הציוני".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לדבריו של זעאתרה לפיהם אין בכוונתו להתנצל על דבריו. "כפי שאמרתי, רג'א זעאתרה יכול לשמש בתפקיד הסגן של אסד, הנייה או נסראללה. לא ציפיתי שיתנצל. למה?! כי הוא באמת ובתמים תומך בארגוני הטרור", אמרה רגב.

השרה קראה לקליש לא למנות גם את שלבי, בשל פוסטים שלה ברשתות החברתיות במהלך מבצע צוק איתן. "אני קוראת לראשת העיר עינת קליש-רותם שלא למנות גם את שהירה שלבי, מספר 2 ברשימת חד"ש שבראשה עומד זעאתרה", אמרה רגב. "גם היא הביעה תמיכה בארגון חמאס באמצעות פוסט שפרסמה במהלך מבצע 'צוק איתן' ובו כתבה: 'ברוח ובדם נפדה את עזה' והחליפה את תמונת הפרופיל שלה בפייסבוק למען עזה. אסור שאנשים כאלה יזכו בעמדת כח ובמשכורות ממדינת ישראל שבהשמדתה הם תומכים".

כזכור, יו"ר מפלגת חד"ש בחיפה וראש מערך ההסברה של הרשימה המשותפת לשעבר היה עתיד להימנות לסגן ראש העיר בקואליציה החדשה בחיפה למשך חצי קדנציה ויכהן בתפקיד ברוטציה עם יו"ר סיעת מר"צ בעיר. בימים האחרונים פורסמו פרטים על פועלו של זעאתרה ועל תמיכתו המוצהרת בארגון הטרור חמאס, ועל קריאות שהצהיר נגד מדינת ישראל. בעקבות ההודעה, נתניהו אמר הבוקר כי התקשר לראש עיריית חיפה במטרה לשכנע אותה למנוע את מינויו של סגן ראש העיר שתומך בחמאס וחיזבאללה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture