Miriam Alster/Flash90

כץ: "ליברמן היה שר ביטחון כושל וחסר אחריות"

שר התחבורה לא חסך בהתבטאויות חריפות נגד שר הביטחון לשעבר לאור חשיפת המנהרות ההתקפיות, ובין היתר מתייחס לשמועות על מינויו האפשרי לתפקיד שר החוץ. "ליברמן אומר שאני צריך לעסוק בתחבורה? הייתי שמח אם היה עוסק בביטחון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ תקף היום בראיון ב-103FM את התנהלותו של ליברמן כשר ביטחון. "כל צמרת צה"ל, כולל הרמטכ"ל דחפה לטיפול בנושא מתוך מודעות לכך שהפעולות הישראליות הבשילו ושהאיום כבר עומד על סף יכולת ביצוע. לשמחתי הקבינט החליט בניגוד לעמדת שר הביטחון לשעבר לצאת למבצע הזה".

כץ סבור שמניעיו של ליברמן בפעילותו בקבינט היו פוליטיים: "הוא זרק הערות בשלוף, יום אחד הוא דיבר על נמל בקפריסין והסדרה בעזה ויום אחר דיבר על טיפול בדרום במקום בצפון. מבחינתי לא הייתה דילמה ואני חושב שהתוצאה עד כה מוכיחה את עצמה. זה לא מקרה מנומק וחד פעמי אלא דבר שיטתי. ההתבטאות שלו שדלפה מהקבינט על כך שהנהלת המטכ"ל זהה ל'שלום עכשיו' היא שיא השפל. זה פשוט ניסיון לדוג קולות".

השר ביקר בחריפות את התנהלותו של שר הביטחון לשעבר: "הוא העיד על עצמו שהוא היה שר ביטחון במשך שנתיים וחצי ללא שום השפעה. מי אני שאוסיף? כששאלו אותו אתמול בראיון על דברים שאני אמרתי הוא טען שעליי להתעסק בנושא התחבורה. כעת אני מגיב ואומר שהייתי שמח אם הוא היה עוסק בביטחון. הוא נכשל כשר הביטחון, אם היה עושה מה שעשיתי בתחבורה לא היינו ניצבים בפני שוקת שבורה בעזה".

כץ אמר על ההשקעה העצומה שעשו בחיזבאללה על מנת להקים את פרויקט המנהרות כי "זו הייתה התוכנית האסטרטגית הכי מהותית שלו. אמנם היקף הטילים שלו גדול אך המנהרות היו פרויקט הדגל. הן היו הכלי באמצעותו נסראללה רצה להפתיע את ישראל, לחדור לגליל ולהיכנס להיסטוריה של המנהיגים שכבשו שטח בישראל. זה לא יקרה כבר". עוד אמר כ"ץ כי "עצם העובדה שנראה שזה לא נוטה להתלקח זהו הישג גם כן. ברור שזה עוד יכול להתלקח אבל אם אפשר יהיה להסיר את הסכנה על תושבי הגליל אז זה מה שצריך לעשות".

השר סיפר על החשש שנוצר בצפון עקב היערכות החיזבאללה: "יחידת העילית של חיזבאללה נערכה לזה עם מאות ואלפים שאומנו במיוחד לחצות במפתיע ולהגיע לישראל על מנת לכבוש ולהרוג. זה היה דבר שתוכנן על ידי נסראללה כשרק מעט בחיזבאללה ידעו על כך. הוא רצה להכין את הארגון לשעת כושר והיינו חייבים שלא לאפשר את הדבר הזה. תארי לך שהיית יודעת שיש מנהרות בגליל ושהממשלה לא עשתה דבר בנושא".

השר אף התייחס למימד ההסברתי שאפשר את המבצע ואת הסיבה לפגישתו הדחופה של רה"מ עם המזכיר האמריקאי באירופה: "המימד הנוסף מעבר לצעד המבצעי הוא המדיני וההסברתי. ראש הממשלה הוביל מהלך לסיכום מוקדם עם האמריקאים כדי להעניש את החיזבאללה ולא רק לחסום את המנהרות. הוא נסע לאירופה על מנת לסכם עם ארצות הברית שכתוצאה מהחשיפה של המנהרות היא תוביל מהלך של עיצומםי משתקים שיפגעו בחיזבאללה".

על האפשרות שימונה לשר החוץ השיב כי "אני לא עוסק בזה כי זו ההחלטה של ראש הממשלה. כשרה"מ לקח את תיק הביטחון לעצמו אמרתי גם לבנט שזה מהלך נכון כי הידע בידיו ויש פעילות שצריך לעשות. אין מה לעסוק בזה כי אני לא יודע מה השיקולים של ראש הממשלה ואיך הוא מעריך שתתפתח המערכת הפוליטית". כץ גיבה רה"מ על החלטתו לשמור לעצמו את תיק הביטחון: "כשרה"מ לקח את תיק הביטחון לעצמו אמרתי גם לבנט שזה מהלך נכון כי הידע בידיו ויש פעילות שצריך לעשות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואז נידע מה אכפת לו
האם כבודו האישי או מדינת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture