צילום: דניאל שטרית

ליאון מצהיר שיקיים: "בקרוב תהיה חניה חינם לתושבי ירושלים"

ראש העיר ירושלים התייחס להבטחת הבחירות שלו: "הנחתי את מנכ"ל העיריה לתקציב של 2019 בין שעה לשעתיים חינם לתושבים". לדבריו, "צריך לבנות ולעודד את הצעירים לגור כאן. אני חושב שאני מסוגל לעשות את זה ואני אעשה את כל המאמצים לעשות את זה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מתייחס להבטחת הבחירות שלו ומצהיר כי בכוונתו לקיימה. "החניה תהיה השנה חינם לתושבי ירושלים, ואני רוצה להסביר למה זאת לא הבטחה פופוליסטית. אני לא מדבר על חניה ליום שלם, אלא מישהו שמגיע לעשות קניות וצריך לשלם עם הפנגו את השעה הראשונה והשניה זה לא הגיוני ולא חכם. יכול להיות ששבעה שקלים לשעה לא משפיע על כולם אבל יש גם כאלה שכן ולכן הנחתי את מנכ"ל העיריה לתקציב של 2019 בין שעה לשעתיים חינם לתושבים".

בראיון שקיים בכנס המכון ירושלים למחקרי מדיניות התייחס ליאון למצב במזרח ירושלים ואמר כי, "ביום ירושלים האחרון החליטה הממשלה להשקיע 2 מיליארד שקל במזרח העיר. אך זה לא חכמה רק לתקצב אלא על מה להוציא. יש פיגור רציני מאוד ממש לא אנושי בכל מה שקשור לתשתיות ולשירותים. אני באמת מתכוון להכנס לנושא הזה ולצמצם את הפערים באופן מוחלט. הרי לא יכולים לבוא ולהגיד אנחנו בעד ירושלים מאוחדת ולאחד מזרח ומערב אבל להזניח את הצד המזרחי. ניתנו לנו הכלים ועכשיו רק צריך להשתמש בהם. עבדתי הרבה עם מנהיגי מזרח ירושלים, יש עם מי לדבר, יש עם מי לעבוד, כשאתה רוצה לסלול כביש אז יש שם הרבה עבודה אבל צריך לבצע את זה ולא להישבר".

על ההגירה השלילית אמר, "אם ההגירה השלילית תצטמצם לאפס אני אהיה הכי מאושר בחיים, אני חושב שזה בידיי ואני מסוגל לעשות את זה. צריך לבנות ולעודד את הצעירים לגור כאן. אני חושב שאני מסוגל לעשות את זה ואני אעשה את כל המאמצים לעשות את זה".

בכנס שהתקיים בנוכחותם של ראש העיר – משה ליאון, השר לירושלים ולמורשת – זאב אלקין, ראשת עיריית בית שמש – עליזה בלוך ואישי ציבור נוספים עסקו המשתתפים בסוגיות הבוערות המעסיקות את בירת ישראל וביניהם: עתידה של מזרח ירושלים והמגמות הצפויות באיזור, ההשפעה של הרכבת על כלכלת ותעסוקת בבירה והמצב החברתי בעיר – כיצד ניתן ליצור חברה משותפת על אף הפערים הדרמטיים בין האוכלוסיות.

השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין התייחס בכנס להזנחה הבוערת במזרח ירושלים ואמר כי, "לריבונות של ישראל בירושלים כולה יש השלכות לכאן ולכאן. מצד אחד אחריות של מדינת ישראל למה שקורה שם, לצערי הייתה הזנחה של שכונות ערביות, זו מחלה גם של השמאל וגם מחלה של הימין – השמאל אומר אולי נחזיר את זה אז למה להשקיע, והימין אומר: זה ערבים אז לא נשקיע. לדעתי הגישות האלה שגויות ולכן צריך לקחת אחריות מוסרית- אין ריבונות בלי אחריות! גם מעשית, ההזנחה הזאת יצרה הרבה אתגרים לעיר ירושלים".

על הכלכלה במזרח העיר אמר אלקין: "נכון לעכשיו אין כמעט כלכלה בשכונות מזרח ירושלים, רוב הערבים עובדים במערב העיר. קצב גידול כלכלת ירושלים לא פוגש את הגידול הדמוגרפי של מזרח ירושלים ואם זה ימשך נהיה עדים למספר גדול של צעירים מובטלים כי המשרות תפוסות ע"י המבוגרים יותר. וזאת הדרך לפשיעה שתפגע בכל העיר. מה שקורה במזרח העיר ישפיע על מערבה וכל זה צעד מתבקש. ההחלטה שהתקבלה טיפה בים. וזה לא סותר בכלל את העובדה כי העיר ירושלים היא עיר ככל עיר בישראל שבה רשאי לגור כל אחד איפה שירצה בלי פגיעה זכויות קנייניות".

ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך התייחס בכנס לסוגיית הניקיון בעיר: "אני חושבת שחלק מהתחושה של בן אדם והנינוחות שלו בתוך מקום, זה איך הוא ניראה. אני לפחות פעם בשבוע מסתובבת עם עובדי הניקיון, גם רואה גם שומעת, גם החויה שלהם חשובה בעיניי. אני טוענת שאנשים מתנהגים אחרת ברחוב שמכבד אותם או לא. אני רוצה לומר שיותר קל להקים עיר מאפס  מאשר לקחת עיר שיש בה בעיות".

על מערכת הבחירות אמרה כי "מערכת הבחירות שלנו היתה מערכת ששמה את הסיפור הישראלי על השולחן באופן הכי עמוק. היא אילצה את כולנו לשאול שאלות ולהתמודד ולהתלבט, עברנו דלת דלת, ופשוט דיברנו עם אנשים. וכל הסוגיות של מה זה דת וחברה, היחס לעוני, התכנסו לכל אחד מהמפגשים שזה היה מסע מרגש וקרה בתוך החברה החרדית כמה דברים: לא יצאתי נגד העולם הרבני, כמו שאני רוצה שיכבדו אותי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture