Yonatan Sindel/Flash90

השר איוב קרא התמוטט בכנסת – הדיונים במליאה הופסקו

השר איוב קרא התלונן על כאבים בחזה ולאחר מכן התמוטט ואיבד הכרה במליאת הכנסת. צוות רפואי הוזעק למקום והוא פונה לבית החולים במצב קל. הקואליציה והאופוזיציה משכו כל הצעות החוק שנותרו על סדר היום ומליאת הכנסת ננעלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התקשורת איוב קרא התמוטט הערב בכניסה למליאת הכנסת. ח"כ דר' אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ופרמדיק שהוזעק למקום העניקו לו טיפול רפואי. חברי כנסת שהיו במקום מספרים שהוא צעד, הניח יד על החזה ואז נפל. צעקות התחילו סמוך למליאה ופראמדיקים הוזעקו למקום באופן מידי.

על פי הדיווחים, למקום הוזעק צוות רפואי של מרפאת הכנסת, והוא טופל באחורי הקלעים למעלה מעשר דקות, כאשר כל אותו הזמן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכח במקום. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם מצבו מוגדר קל.

ד״ר קובי אסף, מנהל המרכז לרפואה דחופה בהדסה, עדכן כי השר איוב קרא נמצא בהכרה מלאה ובמצב יציב. בדיקותיו נמצאו תקינות, אך השר יושאר להשגחה בבית החולים.

השר קרא התמוטט ב"פרסה" שמאחורי מליאת הכנסת, מדובר ברחבה שנסתרת מעין המצלמות שם השרים וחברי הכנסת יוצאים להפסקות התרעננות ומנוחה תוך כדי הדיונים. חבר הכנסת, יהודה גליק, שהיה עד לאירוע סיפר כי "השר עמד מאחורי הקלעים ודיבר, לפתע חש בליבו, שם את ידו על החזה והתמוטט".

נמרוד סבג, דוברו של יו"ר הכנסת חבר הכנסת דודי אמסלם, סיפר על הרגעים הדרמטיים במשכן. "זה היה משהו מאוד טראומתי. הוא החזיק את ידו על החזה, אמר שכואב לו ונפל. מיד הבינו שקרה פה משהו לא שגרתי. זה היה קשה לראות, בטח לאדם כזה ובטח במקום כזה". סבג הוסיף: "הוא עמד שם באזור הפרסה, עמדתי במרחק של חצי מטר ממנו כשלפתע הוא אמר שכואב לו ופשוט צנח על הרצפה. לא היה לא במה להיאחז. שמנו לו כרית מתחת לראש ומיד הצוות הרפואי של ראש הממשלה שהיה במקום התחיל לטפל בו".

קרא מקבל טיפול רפואי. נצפה ראש הממשלה נתניהו. צילום: ח"כ יהודה גליק

בעקבות התמוטטותו של השר המשך סדר היום וכל דיוני המליאה שהיו אמורים להתקיים בוטלו. האופוזיציה משכה מספר הצעות חוק שנותרו על סדר היום. יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מסר כי ״‫בשמי ובשם כל חברי הכנסת אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לשר ⁦‪איוב קרא‬⁩. דיוני המליאה הופסקו בהסכמת הקואליציה והאופוזיציה, והיא תפתח כרגיל ביום ב‬״.

לאחרונה פורסם כי קרא פעל למינוי מקורבים בדואר ישראל, באמצעות קשר עם מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין. מהתכתבויות בוואטסאפ שנחשפו בגל"צ עולה שקרא עוקב באופן צמוד אחר מינויי מקורביו בדואר ישראל, ולכאורה יש חשד בסידור עבודה לאנשי שלומו. בנוסף, דווח שלח מכתבים לפעילים בדואר בסכום של 15,000 ש"ח מבלי לשלם כך. גורם בלשכת קרא אמר ל'סרוגים' כי, "הימים האחרונים לא עשו לא טוב, המצב רגיש".

קרא, (63) הוא פוליטיקאי דרוזי-ישראלי מטעם מפלגת הליכוד, שמכהן בתפקיד שר התקשורת מחודש ינואר 2017. בעבר כיהן בין היתר כשר ללא תיק, סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, כסגן שר במשרד לשיתוף פעולה אזור, כסגן יושב ראש הכנסת וכסגן שר במשרד ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture