צילום: פלאש 90

"אם הממשלה לא תתעשת נחטוף מתקפת טרור קשה" • התגובות לפיגוע

בעקבות הפיגוע הקשה בוקר בגבעת אסף, תגובות רבות נשמעו במערכת הפוליטית, כשחלק מהמגנים דרשו לנקוט בצעדים קשים נגד הפלסטינים וחלקם דרשו א לנקוט בצעדים פזיזים • האיחוד הלאומי יתכנס הערב בעפרה ומאיים לפרוש מהממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פיגוע הירי המזעזע שארע בשעות הבוקר המאוחרות בגבעת אסף, שגבה את חייהם של שני יהודים ופצע שניים נוספים, גורר גל תגובות וגינויים, כשבעקבות כך חברים בקואליציה ואף באופוזיציה קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, להחריף בצעדים כנגד אותם מרצחים שפלים, כמו גם נגד הרשות הפלסטינית.

יו"ר סיעתו מהאיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל הודיע בעקבות הפיגוע, כי "הוחלט לכנס הערב את חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי במטרה לבחון את המשך דרכינו בממשלה ובקואליציה", תוך שהוסיף, כי "פניתי לראש הממשלה במטרה להורות על פעולות מידיות ובהן החזרת המחסומים בכל יהודה ושומרון, לפעול להריסה מיידית של בתים ולגרש מחבלים בתוך יו"ש".

בהמשך הציב אריאל אולטימטום ואמר: "אני דורש שהקבינט יתכנס עד יום ראשון כדי להחזיר את הביטחון לתושבי יו"ש. אם הדרישה לא תיענה – אכנס את מרכז האיחוד הלאומי כדי לבחון את המשך דרכנו בממשלה ובקואליציה".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי – הבית היהודי קרא לסגור את הצירים ביו"ש: "אחרי התוצאות הקשות של הפיגוע, הבית היהודי חייב לדרוש מנתניהו לסגור באופן מידי את הצירים ביהודה ושומרון לתנועת פלסטינים ולהעביר בשבוע הבא את החוק שלנו להסדרת ההתיישבות הצעירה. אסור לנו להיות אחראים להפקרת דם יהודי".

‏בהמשך כתב סמוטריץ' בטוויטר: "אני קורא לחבריי המתיישבים הגיבורים והחלוצים לצאת הערב ולסגור את ציר 60 לכל אורכו לתנועת כלי רכב ערבים. אם יש פיגועים אין ערבים בצירים. החיים שלנו קודמים לאיכות החיים שלהם".

בתגובה לדברי סמוטריץ כתבה חברת הכנסת מיכל בירן מהמחנה הציוני: "פחות מיממה אחרי שקברנו את הרך הנולד של שירה ועמיחי, פיגוע מחריד נוסף. משפחות חדשות נוספו למשפחת השכול. הקריאות שהושמעו על ידי שקד וסמוטריץ' ועוד יישמעו בקרוב שוב שיש להסדיר את ההתיישבות בעפרה ובסביבותיה הן פופוליזם טהור וריקוד גס על דם ההרוגים והפצועים. רצח אינו מקנה זכות קניין וזה לא המקום והזמן לדון בכך".

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי אמר, כי "ריבוי הפיגועים ביהודה ושומרון לא עולה בקנה אחד עם רצונה של מערכת הביטחון לצמצם את הכוחות ביו"ש. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להקפיא את צמצום הכוחות ולקיים הערכת מצב מחודשת על המענה הביטחוני, כדי להעניק עוד כלילם ליצירת הרתעה, הגנה וביטחון לתושבי יהודה ושומרון".

אופיר סופר, מזכ"ל האיחוד הלאומי,מותח ביקורת על הממשלה ואמר:"בשנת 1996 מחדל אוסלו התפוצץ לנתניהו ולכל עם ישראל בפרצוף עם אירועי מנהרת הכותל. אם ממשלת ישראל לא תתעשת אנחנו נחטוף מתקפת טרור קשה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר, כי "הרשות הפלסטינית מוכיחה השבוע ביתר שאת כי היא המסיתה הראשית לטרור. עם ישראל ידע ימים קשים אך בזכות האחווה והערבות הדדית גם מהם יצא מחוזק. אנחנו מחוייבים לפעול בעוצמה מול אויבנו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לפיגוע ואמרה, כי "הגיע הזמן לעלות מדרגה. אסור שאזרחי ישראל ימשיכו לעמוד בטרמפיאדות או בכל מקום אחר כמו ברווזים במטווח. רק אם נרוצץ את ראש הנחש ונפגע אישית בראשי החמאס, יבינו בהנהגת ארגון הטרור הזה שכללי המשחק משתנים. כשהראשים שלהם יהיו על הכוונות של לוחמי צה"ל ושהחיסולים יגיעו לפתח ביתם, נצליח להחזיר את כוח ההרתעה שלנו. אמרתי ואומר שוב: חייבים לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים".

שר התיירות ומ"מ יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, השר יריב לוין אמר, כי "התשובה שלנו לטרור הרצחני צריכה להיות חדה וברורה. נמשיך לרדוף את המחבלים הבזויים בכל מקום ובכל עת, ובד בבד נפעל להמשך הבניה בכל חלקי ישראל ולחיזוק ההתיישבות בכלל, וההתיישבות הצעירה בפרט. חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה הוא חוק חשוב וחיוני ויש לאשרו בוועדת השרים ביום ראשון הקרוב. התושבים הגרים ביישובים הנמצאים בהליכי הסדרה זכאיים לכל השירותים המוניציפליים בדיוק כמו כל אזרח אחר בישראל- לרבות חיבור לתשתיות מים וחשמל, תקציבים וכל דבר הנדרש לצורך ניהול שגרת חיים תקינה".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מסרה בתגובה לפיגוע בגבעת אסף, "הרשות הפלשתינית והעומד בראשה, מעודדי הטרור ומשלמי המשכורות למשפחות המחבלים, נושאים באחריות לכל רצח יהודי חף מפשע. אנו כממשלה מחויבים לביטחון המתיישבים. הנוסחה צריכה להתהפך – במקום שאזרחי ישראל יפחדו מהטרור, ראשי הטרור צריכים לפחד מצה"ל. ממשלת ישראל חייבת להפסיק להעביר תשלומים לרשות הפלשתינית שתומכת בטרור ומממנת אותו. יש להרוס בתי מחבלים ולא להסתפק בהריסת חלקי בתים. רק יד ברזל נגד הטרור תייצר הרתעה", הוסיפה.

השרה גילה גמליאל כתבה בחשבונה בטוויטר: "כל מי שינסה לפגוע בנו ישלם בחייו, אבל זה לא מספיק. אנחנו ננקוט צעדים לחידוש ההרתעה נגד מחבלים ונפעל לחיזוק המתיישבים שמאוימים בידי הטרור. אנחנו ננצח".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן כתב, כי "בטרור צריכים לטפל ביד קשה – הרג המחבלים כמו גם הריסת בתיהם וגירוש משפחותיהם בתוך יהודה ושומרון. אפעל מול צה"ל ומערכת הביטחון כדי שמדיניות זו תצא לפועל".

יו"ר האופוזיציה חברת הכנסת ציפי לבני אמרה, כי "עוד פיגוע קשה. תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים ותפילה להחלמת הפצועים, גיבוי מלא לצה"ל בפעולותיו כנגד הטרור ששוב פוקד אותנו. במקביל לפעולות אלו, חייבים לקיים דיון על התפיסות הביטחוניות- מדיניות שיעצרו הידרדרות ויתנו מענה לטווח ארוך. אחרת נתעורר שוב ושוב לאותה מציאות מדממת".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי כתב: "משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע בגבעת אסף ומעביר איחולי החלמה לפצועים. ידיהם של כוחות הביטחון ישיגו גם את המפגעים האלה, וגם את הטרור הזה צה"ל ומערכת הביטחון ידעו להדביר. מדינת ישראל חזקה ותהיה תמיד חזקה מהמחבלים האלה, בכל זמן ונאחז במה שצריך".

יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר, כי "פיגוע קשה זה, כמו גם הפיגוע הרצחני בעפרה הם תוצאה ישירה של אוזלת ידה של הממשלה במלחמה בחמאס ברצועת עזה. אני דורש מהממשלה להודיע לאלתר על הפסקת כל סיוע קטארי לרצועה, לרבות 15 מיליון דולר ומימון דלקים, ולנקוט בצעדים קשים וכואבים מול מפעילי הטרור ברצועת עזה".

חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס אמר, כי "אויבי ישראל צריכים לחיות בפחד. אסור לנו לתת לגל הפיגועים ולמצב בעוטף עזה להפוך לברירת המחדל. המתיישבים שומרים על שטחים אסטרטגיים, מונעים מהם להפוך לכיני טרור מסוכנים ומגנים בגופם על אזרחי ישראל. כחבר ועדת חוץ וביטחון אמשיך לתמוך במדיניות של יד קשה".

חברת הכנסת יעל כהן פארן מהמחנה הציוני אמרה, כי "הממשלה כשלה מלספק לנו ביטחון. פיגוע רודף פיגוע, עוד הרוגים, סבבי לחימה בדרום. ההסלמה היא תוצאה של הפרסים ש'מר ביטחון', ‎נתניהו, מעניק לחמאס ומנגד מנתק מגע מול הגורמים המתונים שמסכימים לעבוד איתנו בשיתוף פעולה כדי למנוע טרור".

חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד אמרה, כי "על כוחות הביטחון למצוא את הסייענים ואת הנשקים איתם בוצעו שני הפיגועים השבוע. בהמשך לחיסולים הלילה, עלינו להשיב את ההרתעה ולהכות בטרור לפני שהוא מרים ראש".

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אמר: "עוד מתקפה קטלנית של מחבלים פלסטינים. תפילותינו עם הפצועים ומשפחות הקרבנות. תרבות הרצח מחוזקת על ידי ההסתה המתמדת לשנאה ועל ידי התמיכה הכספית של הרשות הפלסטינית המועבר למחבלים ומשפחותיהם. זה חייב להיפסק עכשיו!".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ אמר, כי "הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. אני דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור. הצעד ראשון חייב להיות איסור מוחלט ומיידי על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60. במקביל חייבים לצאת מהחשיבה המקובעת, להבין שאנחנו בעיצומו של גל טרור רצחני חדש ולבצע טיפול שורש אמיתי בתשתיות הטרור. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלסטיני".

ראש מועצת בית אל, שי אלון אמר, כי "זה אירוע קשה מאוד. צה"ל יודע להיות נועז הרבה יותר ממה שנותנים לו, אך הדרג המדיני בולם אותו לצערי. אני קורא לאותו דרג מדיני לעצור הכל ולעשות חישוב מחדש לגבי מדיניות הכבישים הפתוחים. לא ייתכן ששבוע אחר שבוע נחטוף אירוע ירי עם הרוגים בצירים. צריך לסגור את הכבישים לפלסטינים לאלתר. אנחנו ניאבק על זה בכל הכוח".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר: "סיימנו לשתוק, יש כאן הפקרות ביטחונית מוחלטת ויש לנו אחריות על הציבור שחי כאן. דם יהודי אינו הפקר, אנחנו מתחילים בפעולת מחאה ונשבית את המועצות ומערכת הלימודים. אנחנו אומרים די, לא נשתוק יותר", דברי דגן.

במועצת יש"ע הגיבו לפיגוע ואמרו, כי "זהו פיגוע ירי שני השבוע. יש להרוס את בתי המחבלים ולסגור את כל היציאות מרמאללה בהקדם. בתוך כך, יש לתת תשובה ציונית הולמת ולאשר באופן מיידי את היישוב עפרה ונקודות התיישבות נוספות ביהודה ושומרון. כך נחזיר את ההרתעה ואת הביטחון לאזרחי ישראל".

גם בארגון השמאל 'שלום עכשיו' הגיבו ומסרו, כי "פיגוע מזעזע נוסף גובה חיים. שוב הורים קוברים את ילדיהם, שוב יתומים ואלמנות מצטרפות למשפחה העצובה והמתרחבת של השכול. הקריאות לפעולות נקם ולהעמקת השליטה הישראלית בגדה המערבית הן ניצול ציני של הרצח ורתימה שלו לטובת מדיניות משיחית שמסכנת את כולנו. אנחנו קוראים לנתניהו לא לגרור את ישראל לאינתיפאדה שלישית ולפעול בשיקול דעת אל מול האירועים האחרונים".

כאמור, הערב מרכז האיחוד הלאומי יתכנס בעפרה, בהשתתפות יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ ומזכ"ל המפלגה, אופיר סופר, בעקבות מתקפת הפיגועים הרצחנית והתדרדרות המצב הביטחוני. מהמפלגה נמסר, כי "המרכז ידון בהצעה להציב לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו רשימת דרישות מידית בתחומי הביטחון וההתיישבות. לאור זאת המרכז יבחן את המשך דרכה של המפלגה בממשלה ובקואליציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל בלה בלה בלה..

הפיגועים יפילו אותה על אוזלת היד מול הטרור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture