צילום: פלאש 90

הפיגועים ביו"ש: בצה"ל ממגנים תחנות וחוסמים פרצות • וגם: מה מצב הפצועים

אחרי הפיגועים שאירעו בשבוע האחרון, צה"ל מעלה כוננות ונוקט בפעולות שימנעו אסון נוסף חלילה, כשבין היתר נפרסו בטונדות בסמוך לתחנות וטרמפיאדות ביו"ש • מצב החייל מבית אל השתפר במהלך השבת ומצבו של החייל מגבעת אסף מוסיף להיות קשה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפיגועים הקשים שאירעו בשבוע האחרון ביהודה ושומרון, החל מהפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון וכלה בפיגועים שארעו ביום חמישי, גרמו לצה"ל להעלות את רמת הכוננות במרחב חטיבת בנימין ובאיו״ש בכלל, כשבין היתר תגברו צירים מרכזיים ופעלו להציב מכשולים ופעולות נוספות על מנת למנוע אסון נוסף חלילה.

במהלך יום שישי כוחות הנדסה פעלו להוספת מיגון בכעשרים תחנות אוטובוסים וטרמפיאדות בגזרה, שכללו כ-120 פרטי מיגון מבטון. בנוסף, בשעות אחה"צ של יום שישי כוחות הביטחון הרסו מבנה פלסטיני הסמוך למקום הפיגוע בבית אל – שבגינו חייב בג"ץ את צה"ל להשאיר פתח בין הישוב לבין הכפר הפלסטיני ג'ילזון, כשדרך פתח זה נכנס המחבל בשעות הבוקר של יום שישי ופצע חייל צה"ל.

ובתוך כך כוחות צה"ל בשיתוף כלל גורמי הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר המחבלים האחראיים לפיגוע הקשה בגבעת אסף וכן לאיתור המחבל שפגע אמש בחייל צה"ל בעמדה הצבאית סמוך לבית אל. דובר צה"ל מסר אמש כי מתחקיר ראשוני של האירוע בבית אל עולה כי במהלך מאבק שהתפתח בינו למחבל, החייל נדקר על די המחבל בסכין, שאף פגע בו ממרחק קצר עם אבן.

מצבו של החייל שהותקף אמש בבית אל השתפר במהלך השבת ומצבו מוגדר בינוני. הוא נמצא בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו, כך נמסר מבית החולים הדסה עין כרם, שם הוא מאושפז. כמו כן, חייל צה״ל אשר נפצע בפיגוע בגבעת אסף ביום חמישי עדיין מונשם ומורדם ומצבו מוסיף להיות קשה ונשקפת סכנה לחייו. מצבה של הפצועה הנוספת מהפיגוע בגבעת אסף הולך ומשתפר בחסדי שמים ובדומה לה גם בני הזוג איש-רן שנפצעו בפיגוע בצומת עפרה

הורי החייל שנפגע אמש בבית אל מסרו, כי "ברוך ה', המצב של החיל נוה רותם, לוחם חטיבת כפיר, גדוד נצח יהודה, יציב ומשתפר. הוא בהכרה ומדבר עם משפחתו. נוה מבקש למסור לעם ישראל שאנו חזקים מאויבינו שהיה לו נס ושהוא חי. נודה לתפילות ומעשים טובים להחלמתו השלמה והמהירה של נוה מיכאל בן אסנת אסתר עם כל שאר הפצועים. המשפחה מבקשת להימנע מביקורים בשלב זה".

משפחתו של החיל נתנאל פלבר, שנפצע ביום חמישי בגבעת אסף מסרו הודעה ואמרו: ״אנו מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו של בננו היקר נתנאל אילן בן שיינא ציפורה. אנו רוצים גם בהזדמנות זאת להודות לכולם על הדאגה, האהבה והתמיכה בימים קשים אלה. נתנאל תמיד חזר הביתה עם חיוך שהאיר את הבית. כמו כן, אנו שולחים את תנחומינו למשפחות מור-יוסף וכהן על נפילת ביניהם, חבריו של נתנאל, ומתפללים להחלמתו של החייל הנוסף שנפצע״.

צבית החולים שערי צדק נמסר, כי "שירה סבג שנפצעה באירוע בגבעת אסף הועברה מיחידת התאוששות למחלקה רגילה ומצבה הולך ומשתפר. גם מצבם של בני הזוג שירה ועמיחי איש-רן בשיפור רב והם יתנו מחר ראיון משותף לתקשורת".

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב אמר בערב שבת: "אנחנו נמצאים בתקופה מתוחה, אחרי שבוע בו מחד שמנו ידינו על שני מחבלים – בזכות פעילות מאומצת ושיתוף הדוק בין גופי הביטחון השונים ומנגד שבוע בו ספגנו שלושה פיגועים קשים. אני שולח חיזוק למשפחות השכולות ולמשפחות הפצועים. כולי תקווה שלא תדעו עוד צער. כוחות צה״ל, שב״כ ומשטרה פועלים כעת במרחב גזרת איו״ש, באמצעים גלויים וסמויים במטרה לעצור את האחראים לפיגוע אמש בצומת אסף והבוקר . במקביל אנחנו ממשיכים לפעול במטרה למנוע ולסכל את הפיגוע הבא, לצד תגבור מאמץ ההגנה בצירים ובישובים. נמשיך לעשות כל מאמץ להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו, בכוחות מתוגברים, גם במהלך סוף השבוע הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture