ההפגנה מול בית ראש הממשלה ביום חמישי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזעם בימין: המועצות ביו"ש יושבתו והתושבים יפגינו מול הממשלה

ראשי הרשויות בנימין, שומרון, גוש עציון וקרית ארבע ישבתו מחר ויפגינו מול ישיבת הממשלה. גנץ: "עיקר העיסוק בימים אלו זה ארגוני לוויות". דגן: "ישראל מאבדת את ההרתעה". נאמן: "שבשו את חייו של האויב". ליבמן: "לקבוע תג מחיר על כל מעשה טרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון וגל הטרור הודיעו ראשי המועצות ביו"ש על השבתה כללית של המועצות ביו"ש ועל כוונתם לארגן מחר בשעה 09:00 הפגנת מחאה מול ישיבת הממשלה בירושלים בדרישה להביא למיגור הטרור ולהחזרת הביטחון בהתיישבות.

ראשי המועצות – ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה קריית ארבע אליהו ליבמן – "קוראים לשרים המגיעים לישיבת הממשלה להגיע לפני כן להפגנה ולתמוך בדרישותיהם הבסיסיות", כך מסרו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אני קורא לכל מי שבטחון אזרחי מדינת ישראל חשוב לו, לכל מי שלא מוכן לתת למדיניות ההכלה כלפי מחבלים להמשיך. לכל מי שארץ ישראל חשובה לו, להצטרף אלינו. ביום ראשון. ולזעוק את הזעקה על הדם היהודי שנשפך ויותר חשוב מכך בכדי למנוע את המשפחות השכולות של יום המחר, של עוד שבוע, של עוד שנה חלילה. זה נוגע לכולנו. ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה. זה לא מאבק אישי של תושבי יו"ש ולא של ימין ושמאל זה מאבק ערכי ומוסרי של כל אדם הגון. של מדינת ישראל ושל עם ישראל על ריבונותו ועל זכותו לשקט והחזרת מלחמה שערה".

יוסי דגן. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ:"ההשבתה של המועצות בראשון הקרוב הינה קריאת השכמה לממשלה. עובדי המועצה אינם יכולים לעבוד כאשר עיקר העיסוק בימים אלו, זה בארגוני לוויות, הפעלת עובדים סוציאלים המדברים על המוות במקום על החיים. אני קורא לראש הממשלה ולשרים, פעלו למיגור הבטחון, החזירו את הסיכולים הממוקדים, השיבו מחסומים ומנעו מרכבים פלשתינאים נסיעה חופשית בכבישים המרכזיים. ברצוננו לחיות ועל כן, בימים הקרובים נקים ישוב חדש הממחיש את רצוננו בפיתוח האזור ובהפרחת הגבעות השוממות ומשתוקקות לבואנו".

ישראל גנץ. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "על שרי ממשלת ישראל להבין שאנחנו מצפים מהם בשעה זו להתייצב לימין ההתיישבות. לדאוג לחיינו כפשוטו – במישור הביטחוני: הלחמו באויב ללא רחם, שבשו את חייו תהפכו את הפגיעה ביהודים ללא משתלמת! ובמישור חיינו היומ יומיים- אשרו את חוק מרקם החיים המסדיר כ6000 בתי אב ביהודה ושומרון כי רק כך יפנים הצד השני שאנחנו כאן כדי להישאר".

שלמה נאמן. צילום: Gershon Elinson/Flash90

ראש המועצה קריית ארבע אליהו ליבמן: "אנו משביתים את המועצות לא כי מתחשק לנו, אלא כי אנו קוראים לממשלה ולשריה להחזיר את השקט והבטחון לתושבים, לקבוע תג מחיר על כל מעשה טרור, מאבן ועד רצח. כך ורק כך עם ישראל ינצח".

אליהו ליבמן. צילום: Miriam Alster/Flash90

ביום חמישי האחרון הפגינו כארבעת אלפים איש מול בית ראש הממשלה בירושלים בדרישה לחיזוק הביטחון ביהודה ושומרון, זאת לאחר שבמהלך היום אירעו שלושה פיגועים בהם נרצחו שני חיילים, נפצעו חייל באורח קשה מאוד, נפצעה אזרחית באורח קשה, שני שוטרים נפצעו באורח בינוני וקל וחייל נפצע באורח קל. זאת בפיגוע דקירה בירושלים, פיגוע ירי בגבעת אסף ופיגוע דריסה באל בורה. במהלך השבוע נמשך הטרור, כשביום ראשון אירע פיגוע ירי בעופרה שנם נרצח הולד עמיאד ישראל איש רן ונפצעו שבעה בני אדם נוספים. גם ביום שישי אירע פיגוע דקירה בבית אל שם נפצע חייל באורח בינוני עד קשה.

בניסיון להרגיע את המחאה בימין הכריז ראש הממשלה נתניהו על שורת צעדים להשבת הביטחון וחיזוק ההתיישבות. בין הצעדים: זירוז הריסת בתי מחבלים (תוך 48 שעות יחלו ההריסות), המשך המאמץ ללכידת המרצחים וסיכול התשתיות מהן יצאו, הגברת מעצרים מנהליים של פעילי חמאס ביו"ש, עיבוי כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, תגבור ההגנה על הצירים והצבת מחסומים בכבישי יו"ש, כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים.

כמו כן, ראש הממשלה החליט הערב להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם עשרות שנים. הסדרת הזכויות על הבתים מאפשרת לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים. בנוסף פנה רה"מ ליועמ"ש על מנת לנקוט בצעדים המשפטיים שיאפשרו בנייה של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. כן מקדם רה"מ הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד בית"ר עילית.

במפלגת האיחוד הלאומי (השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ) לא הסתפקו בצעדים אלה והודיעו כי הם דורשים מראש הממשלה להחיזר את המחסומים ולסגורת את הצירים לתנועת ערביי יו"ש וכן אישור חקיקת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה כבר בישיבת ועדת השרים הקרובה ביום ראשון והמשך חקיקתו בקצב מזורז ולא יאוחר מאישורה של חוק גדעון סער. במפלגה הבהירו כי "המרכז החליט כי כל עוד לא ימולאו דרישות אלה במלואם חברי הכנסת של האיחוד הלאומי לא יוכלו להמשיך ולהצביע עם הקואליציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא החטא ממית אלא הנחש???
לא תעזור הרתעה אם השנאה תתגבר

המתיישבים במסירות נפש
המחישים את הגאולה – שכשלא זכו היא תבוא בהשתדלות טבעית המכוסה בניסים
הם נתנו לחרדים בשמחה ורצון את מודיעין עילית וביתר ועמנואל ותל ציון ומיצד ומעלה עמוס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture