Yonatan Sindel/Flash90

בצל ההסלמה: 'חוק ההסדרה 2' אושר בוועדת השרים לחקיקה

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שתחייב את הממשלה להכשיר למעלה מ-60 מאחזים, לספק להם שירותים ולמנוע תביעה לבעלות פלסטינית על הקרקע. המשנה ליועמ"ש התנגד בדיון לחוק וזכה לתגובה חריפה של השרים שקד ולוין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) חוק הסדרה נוסף ביהודה ושומרון, שלפיו הממשלה תסדיר את מעמדם של מבנים ושכונות שהוקמו באזור ב-20 השנים האחרונות. אם החוק, שאותו הגישו חברי כנסת מהליכוד ומהבית היהודי, יעבור בשלוש קריאות, אזי לא יתאפשר לפנות את היישובים הכלולים בו והתושבים בהם יזכו לשירותים מלאים מטעם המדינה.

בתוך שנתיים, על פי החוק, תחויב הממשלה להכשיר יותר מ-60 מאחזים בלתי חוקיים. במהלך תקופה זו הממשלה תספק למאחזים שירותים בדומה לאלו שמקבלים יישובים אחרים בישראל: תקציבים, תשתיות ומבני ציבור. חברת החשמל תחוייב לספק חשמל למאחזים, ומשרד האוצר יעניק ערבויות למשכנתא לכל תושב שירצה להקים בית באותם יישובים. כל ההליכים המשפטיים והליכי האכיפה נגד המאחזים יוקפאו, ולא ניתן יהיה להגיש תביעות חדשות לבעלות על הקרקע מצד פלסטינים. נוסף לכך, כל פעולת אכיפה – גם הריסת בית – תדרוש אישור של הקבינט המדיני-ביטחוני.

במהלך הדיון בוועדה הביע המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, ביקורת על הצעת החוק ואמר שבחלק מן המקרים יש מניעה חוקתית משום שלא ברור באיזה אופן היישובים הללו נרכשו על ידי התושבים. "לא כתוב אדמות מדינה, לא כתוב שמדובר ברכישה כחוק, לא כתוב שזה כמו בחרשה, לכן יש מניעה חוקתית", אמר נזרי. גם אם אומרים שזה רק אדמות מדינה עדיין זו בעיה, צריך להוסיף שנרכש כדין וגם על דרכי גישה".

השרה שקד השיבה: "אם היינו לפני 10 שנים לא היה צריך, ב-5 השנים האחרונות זה לא קורה בגלל בוירוקרטיה ומשפטיזציה ולכן החוק נדרש". שר התיירות יריב לוין הוסיף לדברים: "אי אפשר להזדעק מרה כשמגיע איזה חוק, אבל להחריש כשבמשך שנה וחצי החלטה של הקבינט לא מיושמת הלכה למעשה. תפקידו של היועמ"ש זה להתריע על זה שלא מיישמים החלטות שמשפיעות על חייהם של אנשים, ולפעול במלוא העוצמה כדי שחסמים יוסרו".

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט אמר לאחר אישור החוק בוועדה כי, ״ממשלת הימין לא יכולה להתייחס לאזרחי יהודה ושומרון כאל אזרחים סוג ב'. חוק ״מרקם חיים״ מתקן עוול של שנים רבות – לאחר שהגבלות בירוקרטיות מנעו מראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובנימין לדאוג לתושבים שלהם לשירותים בסיסיים, אנחנו נתקן את זה. מדובר במשפחות נורמטיביות שתורמות למדינה ולחברה ומתגוררות על אדמות מדינה. למי שיש חובות – יהיו גם זכויות. עלינו לממש את רצון הבוחר, ליישם מדיניות ימין, לתמוך בחוק ולתקן את העוול. מגיע להם״.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שהיה ממקדמי החוק אמר כי, ״מדובר על יישובים שלמים שתלויים בין שמים וארץ. המועצות לא יכולות לקחת עליהם אחריות כיוון שהם אינם מוסדרים ואלפי משפחות לא מקבלות שירותים מינימליים של אזרח. מדינת ישראל הקימה התיישבות מפוארת ואחריותה לאפשר מרקם חיים נורמלי לתושביה. אזרחי יהודה ושומרון הם שווי חובות הגיע הזמן שיהיו גם שווי זכויות. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון לקדם את החוק במהירות האפשרית על מנת להעניק לאזרחים את המגיע להם. הממשלה הזו מחוייבת להסדרת ההתיישבות והמחויבות הזו לא יכולה להישאר רק ברמת הדיבורים. הגיע העת לעבור לשלב המעשים״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל שלנו ועם כל הפלסטינים יהיה תמיד רוב יהודי בישראל
והפלסטינים מהגרים ברבבותיהם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture