"מגן צפוני – הישג אסטרטגי אדיר. אנחנו מפריזים בכוחו של חיזבאללה"

מבצע מגן צפוני: רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו, קרוב הרמטכ"ל לסמן וי על סיכול מזימת חיזבאללה לכיבוש הגליל • וגם: הקצין הבכיר שרוצה "שכל אוייבנו יהיו חיזבאללה" • והאם התקשורת הישראלית מפריזה בכוחו של ארגון הטרור השיעי?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


(בוידאו: המנהרה הרביעית שאותרה ע"י צה"ל, אתמול)

רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, רואה בהסרת איום המנהרות על ישראל מטרה אסטרטגית עליונה – כך סבור העיתונאי והפרשן בן כספית. בטור פרשנות שפרסם כספית באתר אל-מוניטור הוא מציין "בחזית הדרומית, קרובה ישראל מאוד להכרזה על רצועת עזה כנקייה ממנהרות חודרות. בחזית הצפונית זה יקרה רק בעוד חודשים ארוכים".

"על פי הרמטכ"ל, איתורן של המנהרות הוא ניצחון ישראלי אסטרטגי אדיר ששולל מחסן נסראללה את תכנית ההפתעה עליה שקד בשנים האחרונות מול ישראל. נסראללה, על פי הרמטכ"ל, תכנן להנחית על ישראל מהלומה מפתיעה באמצעות אותן מנהרות, בהן אמורים היו לשעוט עשרות ואף מאות לוחמי קומנדו מפלוגות "רדואן" מחוזקים בלוחמי מיליציות שיעיות המסונפות לאיראן, ולצוץ בעורף הישראלי", הוא כותב.

לדבריו, "יחסי הכוחות הצבאיים בין צה"ל לחיזבאללה נוטים בבירור לטובת צה"ל, אבל לאף צבא אין יכולת להגן על גזרה ארוכה, הררית ומפותלת כל הזמן ובכל מקום. מבחינת נסראללה, השתלטות על שכונה במטולה או פאתי יישוב ישראלי קטן לכמה שעות תהווה הישג היסטורי תודעתי מטלטל, עוד לפני המחשבה על עשרות בני ערובה ישראלים. דגל חיזבאללה במטולה, ולו להרף עין, ימוטט את הביטחון העצמי הישראלי ויחזיר למשוואת הכוחות הישראלית-ערבית אירוע שכמותו לא אירע משנת 1948 בה הוקמה המדינה: נפילתו של יישוב ישראלי לידי אויב. מבחינת רב אלוף איזנקוט, הסיכויים שזה יקרה פחתו באופן משמעותי בעקבות מגן צפוני".

ולא מדובר במנהרות בלבד. ישראל, לטענת כספימ, שואפת לנצל את מבצע המנהרות כדי להשלים גם את פרויקט הבינוי המאסיבי שהיא מבצעת בשנים האחרונות לאורך קו הגבול, ובמסגרתו מייצרת ישראל מכשולים לאורך תוואי הגבול שיקשו על חיזבאללה לחצות או לצלוח אותו בממדים נרחבים בהפתעה. "הפרויקט כולל בניית חומה גבוהה לאורך התוואי, העמקת ואדיות והגבהת צוקים טבעיים, כריתת צמחיה המעניקה מחסה למתגנבים פוטנציאליים ויצירת קו גבול ברור, חשוף וקל להגנה. במקומות מסוימים לא ביצעה ישראל עבודות עד כה, לאור מחלוקות על תוואי הגבול עם לבנון. כעת, כשהיא מגייסת לגיטימציה בינלאומית וחיזבאללה במגננה דוממת, מקווה ישראל להשלים את המלאכה"

בהקשר הזה מצטט כספית דברים של בכירים ישראלים שמבקשים להמעיט בחומרת האיום שמציב ארגון הטרור השיעי בפני ישראל. "אנחנו מגזימים מאוד באשר לארגון הזה. הוא ארגון שלמד להפעיל מסגרות צבאיות, צבר ניסיון והוכיח יכולת בשדה הקרב, יש לו ארסנל עצום וקטלני של רקטות וטילים, אבל הוא יודע את מקומו ולא הגיע עדיין לליגה של הגדולים", אומר גורם צבאי בכיר.

חברו מוסיף: "הלוואי שכל אויבינו היו חיזבאללה. יש לו יכולות, אבל יש לו גם מנהיג פרגמטי, יציב, מבין עניין. נסראללה נבנה מישראל פוליטית וממנף אותה לצרכיו האישיים, אבל מכיר את הזירה מצוין והידיים שלו יציבות על ההגה. הוא הודה בקולו אחרי מלחמת לבנון השנייה שאם היה יודע שישראל תגיב ביציאה למלחמה, לא היה חוטף חיילים. כשנסראללה מולך, יש כללי משחק מסודרים, שזה מצב עדיף על כאוס או איומים מעורפלים".

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture