Marc Israel Sellem/POOL

הסיעות התכנסו: ראשי המפלגות סיפקו הצהרות פוליטיות וביטחוניות

במהלך ישיבות הסיעות השונות טרם מליאת הכנסת, ראשי המפלגות השונות סיפקו כותרות הן לגבי המצב הביטחוני והן הפוליטי • מי לא יתמוך במינוי נתניהו לשר ביטחון, על מה שוחחו ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד ועל ה'אקזיט' לו זוכים המחבלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיעות הכנסת התכנסו היום לישיבות נפרדות, על פי המתכונת הרגילה בכנסת, קודם מליאת הכנסת כולה, כאשר ברקע המצב הביטחוני המתוח יחד עם הקואליציה השברירית, סיפקו ראשי הסיעות הצהרות מעניינות, כאשר בבית היהודי בחרו לקיים את ישיבת הסיעה בישוב גבעת אסף שבבנימין, בסמוך לצומת בה התרחש הפיגוע הקשה ביום חמישי האחרון, בו נרצחו שני חיילי צה"ל.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "אנחנו עושים הכל כדי להילחם בטרוריסטים, להחריב להם את הבתים. אני בודק כרגע את הנוהל כדי שנראה אם יש מה לעשות מול המגבלות המשפטיות שישנן שם. לתפוס את המחבלים. זה מאבק אחד שאנחנו מתמודדים בו מכיוון שאנחנו מוקפים באיסלאם קיצוני ובקיצוניות אדירה ובסך הכל אנחנו שומרים על ישראל כאי מופלא של שקט שהוא לא תמיד מושלם לצערי.

"יחסי החוץ של ישראל בשיא של כל הזמנים", הוסיף נתניהו. "בהמשך השבוע יגיעו לכאן מנהיגי יוון וקפריסין לפסגה שנתית שיש לנו והיא תתקיים הפעם לבקשתי בבאר שבע, במרכז הסייבר. אנחנו הולכים לדון שם בשיתוף פעולה בהגנה בסייבר ועל הנחת צינור גז מישראל דרך קפריסין, יוון, איטליה – אירופה. דבר שיהפוך את ישראל למעצמת אנרגיה ברמה העולמית".

"אני מבטיח לכם דבר אחד, ההערכה שלי היא שלא תשמעו על זה מילה בתקשורת. איך אני יודע? כי הייתי בכמה פסגות אחרות שלא שמעתן עליהן מילה בתקשורת. למשל הוזמנתי לפסגה של המדינות הבלטיות, זאת הפעם הראשונה שראש ממשלה מישראל מוזמן לזה. בדרך כלל לא מזמינים בכלל מנהיגים מחוץ למדינות הללו. פסגת מדינות הבלקן. לא שמעתם? זה היה עכשיו. פסגת מדינות מזרח אירופה, פסגת וישיגרד. לא שמעתם על זה. לא תשמעו גם על הביקור הבא שאני אעשה בחו"ל וזה בברזיל. אפגש שם עם נשיא ברזיל הנבחר שאמר שהוא הולך לבצע מהפך ביחסי ברזיל ישראל. זאת לא עוד מדינה, אף על פי שכל מדינה חשובה, זאת מדינה עם כמעט רבע מיליארד בני אדם. מעצמה. והם הולכים לשנות את היחסים שלהם איתנו מן הקצה אל הקצה כולל בעניין ירושלים".

"אני מספר לכם את זה מפני שיש פה התעלמות שיטתית. אתן לכם דוגמה מהיום. גואטמלה הייתה המדינה השנייה אחרי ארה״ב שהכירה בישראל אחרי הכרזת העצמאות והמדינה השנייה אחרי ארה״ב שהכירה בירושלים כבירת ישראל והעבירה את שגרירותה לירושלים. אבל קרה להם אסון טבע, הר געש התפרץ, החריב שם כפרים, מתו שם אנשים וישראל נחלצת לעזור להם. שלחה משלחת אחת, עכשיו שלחנו סיוע נוסף בתרופות לילדים, טיהור מים, עוזרים להם לבנות כפר מחדש שנחרב. הם קוראים לרחוב שם 'רחוב ירושלים' ".

"בדרך כלל התקשורת כן מסקרת את המשלחות האלה אבל פה קרתה תקלה. רעייתי שרה הייתה חלק מהמשלחת. היא הוזמנה על ידי רעיית הנשיא של גואטמלה, מקבל אותם נשיא גואטמלה ומשתתף באירועים הללו, שידורים חיים במשך שלושה ימים בגואטמלה, כל העמודים הראשיים של העיתונות, 17 מיליון אזרחי גואטמלה נחשפים למדינת ישראל בצורה היפה ביותר שאפשר. באמת תרומה משמעותית להסברה הישראלית. מה שמעתם כאן? אפס. כמעט אפס, כי כמה עיתונאים כן כתבו על זה אבל השמיצו והכפישו."

"יש כאן כלל: הדבר הראשון שצריך להבין זה שיש לנו הישגים אדירים בעולם כולל בעולם הערבי שלא היו לנו אף פעם. למדיניות שאנחנו מובילים ביחד יש תוצאות נפלאות. דבר שני, התקשורת מתעלמת מאיתנו. דבר שלישי, אנחנו מתעלמים מהתקשורת, נמשיך לעשות את הדברים החשובים למען מדינת ישראל ולמען אזרחי ישראל ולמען מעמדנו בעולם".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר בישיבת סיעתו, כי מפלגתו תצביע נגד מינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון. לדבריו: "היו מספיק תקדימים שראש הממשלה תפקד כשר ביטחון, לא זכור לי תקדים שראש הממשלה הוא גם שר הביטחון, גם שר הקליטה וגם שר הבריאות. זה ממש לא בריא".

ליברמן אף אמר כי הוא סבור שצריך להשלים את הצעות החוק המונחות על השולחן בנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה וגירוש משפחות מחבלים ואף התייחס לחוק עונש מוות למחבלים, אותו הוא מנסה לקדם: "זו חקיקה ביוזמת ישראל ביתנו ואנחנו רוצים בנושאים האלה לשתף פעולה עם הקואליציה ומצפים שגם החקיקה שלנו תזכה לתמיכה שלה".

חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד למצב הביטחוני ואמר: "אני רוצה להגיד משהו מפה לממשלת ישראל : אני בעד הריסת בתי מחבלים. איפה הייתם עד עכשיו? אני בעד גירוש משפחות מחבלים שמעורבות בטרור, איפה הייתם עד עכשיו? אני בעד מהלך מדיני מעמדת כוח, איפה הייתם עד עכשיו?"

"הממשלה הזו טובה רק בדבר אחד: במסיבות עיתונאים", הוסיף לתקוף לפיד. "ראש הממשלה, עבר לגור בצפון בתוך היוניקלו שלו. אף תושב איו"ש לא זוכר איך הוא נראה, אף תושב בעוטף עזה לא זוכר איך הוא נראה, שם הוא לא עושה מסיבות עיתונאים כי הוא בא רק כשזה נראה כמו הצלחה, לכישלונות אף אחד לא מגיע".

כמו כן התייחס לפיד לתיעוד בו הוא נראה משוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת בשבוע שעבר, זאת במענה לשאלת העיתונאית טל שלו: "זו הייתה הפעם הראשונה שניהלתי אתו שיחה אישית מזה שנתיים. דיברנו על זה שהוא רצה לקחת את חיים ילין לברזיל ואני לא הסכמתי. אמרתי 'אין קיזוזים, אתם תשבו פה ותילחמו". בסוף דבריו הוסיף להדגיש, כי "אני שומר על יחסים אדיבים עם ראש ממשלת ישראל. זה נראה לי חלק מתרבות פוליטית נכונה".

סיעת הבית היהודי התכנסה, כאמור, בגבעת אסף. יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט אמר, כי "לפני מספר ימים בטרמפיאדה שליד הישוב כאן, גבעת אסף, מחבל רצח בתעוזה רבה שני לוחמים והלוחם השלישי, נתנאל כרגע נאבק על חייו. אנחנו מתפללים לשלומו".

"ביהודה ושומרון חיים כחצי מיליון ישראלים, יש להם זכות לחיים כמו כל אזרח במדינת ישראל", הוסיף בנט. "יש להם זכות לאיכות חיים כמו לכל אזרח במדינת ישראל. דין יהודה ושומרון כדין תל אביב ולכן צריך לפעול".

במהלך דבריו התייחס אף לחוק גירוש משפחות מחבלים שאושר אמש בממשלה ואמר: "שמחבלים יחזרו לפחד. מחבלים כיום משתלם להם להרוג יהודים. הם זוכים באקזיט של עשרת אלפים שקלים בחודש, הורסים להם את הבית בעצלתיים ולא מגרשים את המשפחות. בקיצור, זאת עסקת חבילה נהדרת ואת זה אנחנו רוצים לשנות – שלמחבל לא יהיה כדאי לבצע פיגוע. על זה המאבק שלנו, על זה השקענו אתמול שעות ארוכות במערכה לקדם את החוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture